וואו, איזה שבוע היה לנו. בשני ושלישי זכינו להיות באותו רדיוס עם להקת מארון 5 הנפלאה בניצוחו של אדם לוין, שהזכיר לנו, ילידי שנות התשעים, שמשתלם לעזוב את הנטפליקס מדי פעם. אבל זהו, שבנו אל ה-N האדומה, והגיע הזמן להתכונן לאירוע חשוב לא פחות מההופעה המצוינת - סוף שבוע בסימן בינג' חסר מעצורים. אז עם מה נתחיל? הנה מצעד הסדרות והסרטים שאתם חייבים להכיר לעומק.

רחוק מהבית: The Takedown

אם אתם בקטע של סרטים צרפתיים וגם אם לא, ודאי ראיתם את השחקן המוכשר עומאר סי, שזכור לכולם בעיקר מהסרט 'מחוברים לחיים' ו'לופן', הסדרה שהפכה לחביבת הקהל של צופי נטפליקס רבתי. באופן מפתיע למדי, יוצא סי בסרט חדש באנגלית, למקרה שאתם מאלה שצרפתית לא מדברת אליהם, והוא גם ממש טוב על הדרך. 

הפעם, מגלם עומאר שוטר לצד חברו לצוות, והשניים נאלצים לשתף פעולה עשור אחרי שנפרדו דרכיהם, ולנסות לפענח רצח מסתורי בעיירה צרפתית נידחת ואפלה. בהתחלה, הכל נראה פשוט. אך עסקת סמים שמסתבכת הופכת את הקערה על פיה, ומצליחה להזכיר להם למה טוב שהם כבר לא עובדים יחד. רמז: הם שונים כמו לנסות ולמצוא קווי דמיון בין אופניים לסלט חצילים. וזה מה שהופך את זה לכל כך טוב.

בדיוק כמו כל סרטי המקור של נטפליקס, גם 'רחוק מהבית' עשוי בקפידה, הליהוקים מעולים, העלילה מעניינת והפורמט לא שחוק כמו שמטיבים לעשות בקומדיות אקשן אחרות.

the takedown (צילום: באדיבות נטפליקס)
the takedown (צילום: באדיבות נטפליקס)

ברוכים הבאים לעדן: Welcome to Eden

מכירים את המסיבות האלה, שכדי להתעדכן במיקומן ולהגיע לנ.צ הנכון, תצרכו לקבל הודעת סמס שעות ספורות לפני האירוע? כך מתחיל הסיפור של 'ברוכים הבאים לעדן', רק בהרבה יותר מוזר.

מספר צעירים וצעירות שמקבלים את ההודעה המדוברת, מגיעים למסיבה מושקעת למדי באי מרוחק. משקה מסתורי שישתו בספירה לאחור, ישלח אותם מגן העדן שנרשמו אליו למשחק מסוכן שלא ציפו לו. ובמשחק כמו במשחק, עדיף לנצח. במקרה הזה, גם אין ברירה אחרת.

למי מכם שהעלילה נשמעת לו מוכרת, הייתי מכתירה את הסדרה כפרי אהבתן של משחקי הרעב ו-90210 החדשה. מוזר ככל שזה נשמע, הילד הזה של שתי הסדרות השונות בתכלית שמניתי, דווקא עושה את העבודה. דיסטופי אבל לא בקטע מפחיד, פשוט גן עדן לבינג' סופ"ש. 

עדן (צילום: באדיבות נטפליקס)
עדן (צילום: באדיבות נטפליקס)

אימהות עובדות: Workin' Moms

בטוח הייתם בסיטואציה הזו. שאלתם פעם אמא טרייה איך היא מרגישה, והיא ענתה אחרי היסוס ארוך במילה אחת פשוטה - "בסדר". בסתר ליבכם ידעתם שבוודאי כיף לה עם היילוד החדש, אבל היא פשוט גמורה מעייפות, ולא החליפה חודש את חולצת ה'סוף מסלול' מהצבא. כך בדיוק מתחילה 'אימהות עובדות', סדרה המגוללת את הרגע בו תמה חופשת הלידה של ארבע אימהות, מה שאומר שהן צריכות לשוב ולהתמודד עם כל תלאות החיים. 

אז איך שורדים את הדרישות של הבוסים, הילדים וחיי האהבה שזקוקים גם הם לתחזוק מתמיד? מתברר, שבקושי רב, אבל בצורה הורגת מצחוק. הדרמה הקומית אמנם עלתה כבר ב־2017, אבל לאחרונה הצטרפה גם העונה השישית לחגיגה, והיא ממש לא מאכזבת. ולמי שנמצאת בדיוק ברגעים האלה, בהם היום הופך ללילה, והפיג'מה הופכת לבגדי ערב, הסדרה תעביר לכן את התקופה הזו בהרבה יותר כיף. בעיקר כי תבינו מה קורה ברגע שהעייפות חוצה גבולות – הכל הופך להיות מצחיק עד דמעות. 

אמהות עובדות (צילום: באדיבות נטפליקס)
אמהות עובדות (צילום: באדיבות נטפליקס)

בלילות הקיץ: Along for the Ride

ונסכם במשהו דרמטי, גם הוא סרט מקור של נטפליקס הנהדר שלנו. אודן, תלמידה מצטיינת, נזכרת שהיא לא באמת הספיקה לחוות את הילדות שלה כפי שרצתה. אם תרצו, משבר גיל ה-40 שבא מוקדם מדי. מאחר ורוב שנותיה הצעירות היו כרוכות בלימודים, מחליטה אודן שלא עוד, והיא חייבת לעצמה את השחרור הזה. בדיוק לפני הקולג', היא נוסעת לחופשה אצל אביה, ופוגשת באיליי, בחור שמשנה את כל מה שידעה על חייה עד כה.

בעזרתו, חווים השניים דברים שאודן לעולם לא חשבה שתהיה נוכחת בהם, והיא סוף סוף עושה את הסוויץ' שייחלה לעצמה. האם היא תלך רחוק מדי? את התשובה אותיר לכם לגלות, ב-107 דקות מלאות בכיף של התבגרות, חברות אמיצה, וחציית גבולות שתרענן את כל מה שזכרתם על השנים של סיום התיכון. 

לילות הקיץ (צילום: באדיבות נטפליקס)
לילות הקיץ (צילום: באדיבות נטפליקס)

קלארק: Clark

לפני לא יותר מדי שנים, אי שם ב-1973, ניסה אדם בשם אריק לשחרר את שותפו קלארק מהכלא. כדי לעשות זאת, הוא ניסה לשדוד בנק ולקחת בני ערובה, וכך שהה עם השבויים כמעט שבוע, כשדרישותיו אכן התמלאו וקלארק איתו. כשניסו מבחוץ לחלץ את השבויים, הסתבר שאלו שנכלאו תחת מרותם התחילו להזדהות איתם, בדיוק כמו שקראתם, עם אלו שלקחו את החופש שלהם. נשמע לכם מוכר? זה בדיוק מה שהפך לצמד המילים 'תסמונת סטוקהולם', תחושות של קרבה ואמפתיה של חטופים כלפי האחראים על חטיפתם. 

כאילו זה לא מזעזע ומוזר מספיק, כעת קורותיו של קלארק רואים אור בסדרה, שבעצם מסבירה איך ילדותו המורכבת בלשון המעטה במשפחה מלאת אלכוהול ואלימות, הפכה אותו לאדם הקיצוני שבחר להיות.

לכאורה, יש כאן הרבה ממה שהופך סדרה לטובה - סיפור משפחתי טרגי שמידרדר למותחן פשע שוודי פרוע ומשולח רסן. ובפועל, היא באמת מתקבלת לא רע עד עכשיו. אבל לצד כל זה, יש פה גם המון קטעים שעושים צמרמורת של אי נוחות, ומוטב היה אם היו נותרים על רצפת חדר העריכה. לסיכום, צפייה עלולה לעורר חשש מעתיד העולם שלנו, מומלץ ליטול על בטן ריקה, או שבעצם - לא ליטול בכלל.

קלארק (צילום: באדיבות נטפליקס)
קלארק (צילום: באדיבות נטפליקס)