גיא דלאל ומתן וייס, הם הזוג החמישי שהכיר מתחת לחופה במסגרת העונה החמישית של חתונה ממבט ראשון, ולמקרה שפספסתם את הפיל בחדר – כן הם שני בנים. הרבה אפשר לומר (וכמובן שעוד נעשה זאת) אבל ציניות בצד, אי אפשר להתעלם מהעובדה שזה היה רגע טלוויזיוני מרגש ומבורך. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

אמנם היה הכרחי לדבר על סיפורי היציאה מהארון, או להראות את הדרך בה המשפחות מקבלות את הדברים (מדהים), אבל נראה שמישהו בקשת 12 עשה שיעורי בית, ובניגוד לסאגת "מידה 44" הידועה לשמצה, נושא החתונה הגאה פומפם באופן מינימלי ככל שאפשר (נשים את הפרומואים וההכנות בצד, ונזרוק מהחלון). 

בסופו של דבר, קיבלנו הייטקיסט ורופא שמחפשים אהבה, ומה זה שונה מכל ליהוק גנרי בעונה הזאת? (רף הציפיות עבור הרווקים והרווקות קפץ ב-200 אחוז מאז החלה התוכנית). 

מה שכן, אפשר וצריך למתוח ביקורת על הבעיה האמיתית - ההתאמה ביניהם נראתה קצת מנותקת, ואפילו המומחים התקשו להסביר מה מחבר בין השניים באופן אישי, מלבד ההעדפות המיניות שלהם והעובדה ששניהם נראו כאילו יצאו הרגע ממגזין (שוב, רף הציפיות למחפשים עולה). 

מתן, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)
מתן, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)

מעל שולחן ההתייעצות עלתה הסוגיה שסביר להניח שמתן ירדוף וגיא יתרחק, שזה לכשעצמו נקודה אדומה. אבל כמו שאנחנו כבר יודעים, נקודות אדומות לא עצרו את המומחים מלייצר שידוך מעולם (ראו ערך: כל התאמה אי פעם). 

החלק המעניין באמת היה שהסתבר שהשניים מכירים, בערך. שידוך שלא צלח באשמת גיא (כן, עשינו אחד ועוד אחד) הפגיש את השניים תחת החופה כחודש לאחר מכן. לא יודעים אם לקרוא לזה גורל, או טעות פטאלית, רק הזמן יגיד. 

בינינו, אחרי שבקשת 12 יצאו מגדרם על מנת ללהק קצת מחוץ לקופסה, האתגר האמיתי הבא שלהם: זוג שלא גר, יגור, או מתגורר בתל אביב. נראה אותם. פשוט אולי ככה ימנעו מקרים של "מאץ' בטינדר" או "שידוך שלא צלח". 

גיא, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)
גיא, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)

אבל בואו נדבר תכלס. באמת שהתאפקנו, אבל אי אפשר היה שלא להזיל דמעה למראה השניים צועדים אל החופה משני צדדיה (איזה קונספט יפה אגב). 

גם אם לא ייצא כאן סיפור אהבה מהאגדות, גם אם החששות של מתן ייפגשו באדישות של גיא ולא ימצאו חן האחד בעיניי השנייה, הרגע הזה ששני גברים עומדים תחת החופה בפריים טיים, עשה לנו קווץ' בלב. אנחנו מאוהבים.