אני חייבת להודות שאני לא תמיד קונה את כל הלאבי דאבי של זוגות חתונמי, שמול המצלמות, וכנראה בגללן, מציגים תמונה וורדרדה ומתקתקה, ואחד הגברים אפילו התבטא ואמר שהוא מרגיש בגן עדן.

איזה גן עדן ואיזה נעליים? נראה את מאי ומשה כשיעברו לגור ביחד, והוא יעז לגרש את ריי מהמיטה עליה הוא רגיל לישון ליד מאי, מנשקת הכלבים הידועה לשמצה. או נראה את משה מסרב להוציא את הכלב לטיול כי זאת מטלה כבדה מדי בשבילו, או בגלל התירוץ העלוב שהנפיק, שהוא לא רוצה יותר מדי להיקשר לכלב, אחרי שחווה פעם משבר כשכלבה שלו הלכה לעולמה.

לפי איך שקלטתי את מאי, על אף החמימות והנתינה שלה, היא ממש לא פאריירית והיא מספיק שנונה וצינית על מנת לא לתת למישהו להאכיל אותה בלוקשים, ואני מאמינה לה כשהיא אומרת שהיא גם יודעת לירות כשצריך, ולא נשארת חייבת. מאי גם מספיק חכמה בשביל להבין שצרות יכולות להופיע גם בגן עדן, ושאם יש משהו שמדאיג אותה ביחסים עם משה, זה האובר שלמות ביניהם - אחת האמירות היותר מוצלחות ומעוררות מחשבה בעונה הזו, או בעונות קודמות.

אין שלמות. לא יכולה להיות שלמות, כאשר שני בני אדם, באים מרקעים שונים ובעלי אופי שונה ומאוויים ורצונות שונים, וגוזרים על עצמם גורל משותף, תמיד תיקרנה בדרך תקלות שיסדקו את הקשר ביניהם, אידיאלי ככל שיהיה.

משה יחזקאל ומאי שכטר, חתונה ממבט ראשון  (צילום: לירון סער)
משה יחזקאל ומאי שכטר, חתונה ממבט ראשון (צילום: לירון סער)

אולם, מישהו חכם אמר פעם שדרך הסדקים גם נכנס האור, אז אין להתייאש והרומנטיקה כאן להישאר.

הסבתות החכמות שלנו, שניחנו בהרבה חוכמת חיים, אמרו שאל לה לאישה להיות יותר מדי כנועה ותמיד מחבקת, מבינה ומלטפת. לי למשל הפריע מאד בפרק של אתמול, שמאי, כאשר ישבה עם משה במסעדה והוא הודיע לה חד משמעית שהוא לא מתכוון לחיות בשלום עם דייר נוסף בביתם העתידי, שהוא הכלב ריי, היא קמה ונתנה לו חיבוק אוהב כשהרגישה שהאווירה הפכה לעכורה.

למה? למה הוא לא הטריח את עצמו, לקום ולתת לה חיבוק, אחרי ההערה חסרת הטאקט, שהיא לא תצפה ממנו לעזרה בטיפול בכלב? למה היא צריכה לרצות אותו כדי שירגיש בנוח, והוא מצידו רק ימתין שהג'סטה תגיע ממנה? אז בבקשה: אל תצהיר סתם שאתה מתאהב במאי, כי באהבה אמיתית, אוהבים לא רק את בת הזוג, אלא גם את מה שאהוב עליה, קרי הכלב שלה. 

לפי ההתרשמות שלי, ואולי אני טועה, מסתבר שמשה חמור הסבר והמבט השיפוטי, שלא מנדב חיוכים בשפע, קודם כל אוהב את מה שטוב ונוח לו. הוא גם הודה במין טון, שלי נשמע מתנשא, שבנסיבות אחרות הוא היה מסוגל בקלות לפרק את הקשר ביניהם, אבל הפעם הוא חייב לעשות הכל על מנת לשמור עליו, כי הקשר הזה טוב לו. עם דגש על "לו".

אח שלנו, הקשר הזה טוב לשניכם, לא רק לך.

לא כך קרה באגף הגברים שהתחתנו. גיא גילה רגישות מיוחדת כלפי חוסר הביטחון של מתן והיה כיף לצפות באיזו עדינות ולא בהחצנה מוגזמת, הוא ניסה להעניק לו הרגשת נינוחות. חשבתי לעצמי שאם השניים כל כך טובים אחד לשני והקשר ביניהם יחזיק מעמד (ואני קצת בספק, כי נראה לי שגיא לא ממש סגור על עצמו) הם גם יהיו הורים מדהימים לילדים שיהיו להם.

זוג גאה ב"חתונה ממבט ראשון", באדיבות קשת 12

באותו הקשר, די הופתעתי לקרא תגובות של גולשים ברשת שהטיחו ביקורת, לעיתים מכוערת ביותר, בהחלטה של ההפקה לשדך בין שני גברים. חלק מהם הגיבו ב"איכס". אחרים אמרו שהם יפסיקו לצפות בתוכנית. אחרים תקפו את הפסיכולוגים שבהחלטה הזו, הם קלקלו לגמרי את הפורמט, והיו גם אלה שטענו שזאת בושה וחרפה שילדי ישראל יצפו בתועבה כזאת וחלילה וחס יושפעו לרעה ויתחילו להטיל ספק בנטיותיהם המיניות.

אז בושו לכם, הומופובים חשוכים. אני דווקא גאה בטלוויזיה שנותנת לגיטימציה גם לאחר ולשונה וסליחה אנסח זאת שוב, הם לא שונים ולא אחרים, הם בדיוק כמו כולנו .

אני גם שמחתי לראות שאחרי הכל, ישראל היא לא כל כך שמרנית כפי שחשבנו, וקיימת בה פתיחות וקבלה, ועובדה שרוב המגיבים ברשת התרגשו מהמעמד המיוחד של שני הומוסקסואלים שבאים בברית הנישואין קבל עם ועדה, ורק שיבחו את ההחלטה.

ואם לשפוט על פי הערך המוסף שגיא ומתן מעניקים לתוכנית, הם רק מגבירים בנו את הסימפטיה כלפיהם, לאור התנהגותם האצילית והאינטליגנטית, והכנות האמיצה שבה הם מבטאים את רגשותיהם, אף יותר מהזוגות האחרים.