אם לשפוט לפי הפרק של אתמול ב"אהבה חדשה", ולפני הפרק האחרון שיהיה הפינאלה של כל המסע הזה, מצב הזוגות לא מזהיר במיוחד. לפני הכל, הסיפור הזה מריח לי כמו שוק בשר. הדימוי הזה קפץ לי לראש, בעיקר כאשר דנה, בפגישתה עם אחד המועמדים לכבוש את ליבה, החמיאה לו על שיניו שנראות מושלמות. שוק בשר אמרתי? ואם זה נשמע רע, אשנה לשוק ירקות. אם מצאתי שוק שבו העגבניות לא הכי אדומות ומתוקות, אני מנסה שוק אחר. בבית אני אטעם ואחליט אם להמשיך לקנות באותו שוק, או אחפש שוק שלישי. 

גם ב"אהבה חדשה" גבר אחד הולך, מגיע אחר, מתחילים ניסוי וטעייה, ואז מחליטים אם להמשיך ולחפש סחורה מוצלחת יותר בשוק אחר. הלזה ציפינו? לא עדיף לזפזף עם השלט ולחפש בקטגורית הסרטים הרומנטים סיפור אהבה מרתק, גם אם הוא לא אמיתי, שנמשך לאט, ובאיטיותו יוצר מתח רגשי ומיני עד ההפי אנד שבו סוף סוף נרקמת מערכת יחסים שלימה ומספקת?  

כן, אני יודעת, הדימוי הזה לקניית סחורה בשוק מריח רע, אבל זה הרושם שקיבלתי, כי להחליף בני זוג בקצב מסחרר בתוך לוח זמנים צפוף - זה לא הכי מלבב ומחבל בכל פוטנציאל של רומנטיקה שיכול היה להתקיים בריצת המרתון הזאת, על מנת להשיג את הגבר המבוקש, או את המיועד. הרומנטיקה נעלמה, ולא משנה עד כמה ינסו הגברים להרשים את הבחורה עם ארוחה לאור נרות שהשף מכין להם, כפי שזמם דוד להפתיע את דנה. או עם אותה גלישה בים, כששריריו החשופים של דור אמורים לסחרר את ראשה של אל, שלפתע גילתה את הגבר בה' הידיעה, רק בזכות הגוף המהמם והחזק שלו. 

בואו ונעשה את זה פשוט וקל. עם דנה ותומר זה לא יילך. בחושיה החדים והאינסטינקטים הנשיים שלה, היא חשה שהוא איש של פוזות שמחפש את המצלמות ולא באמת אהבה. היא גם לא היססה להגיד לו בצורה זו או אחרת, שמבחינתה, הוא נמצא עם רגל אחת מחוץ לדלת. 

אולם מה איתך דנה? אם את מחפשת אהבת אמת, למה מכול המקומות בעולם, כולל מיאמי הרחוקה, באת ישר לטלוויזיה ולמצלמות על מנת לחפש אותה? האם את לא רצית להתפרסם בדיוק כמו תומר? אז די לצביעות! ואם תשאלו אותי, נראה לי שהיא פשוט לא נמשכת אליו, על אף שעון הרולקס היקר שהוא עונד וראשי התיבות של שמו על המזוודה. סיפור המצלמה שהוא מחפש הוא רק תירוץ שהיא תספק בסוף התהליך, כאשר תודיע שהוא לא לטעמה.   

מצד שני, כשגבר שואל לאן נעלמה המצלמה, כי רק כך הוא יודע להעריך אם עשה מספיק רושם על הסביבה, גם אני הייתי אומרת לו באותה שנייה צ'או, ומציעה לו לרכוש על הדרך מצלמה הכי משוכללת עם מקסימום רזולוציה, בשביל לקחת איתו ביחד עם המזוודה והשעון המפונפנים, לשידוך הבא בריאליטי אחר.  

אצל אל, המצב ממשיך להיות מסובך ולא ברור בעליל. קודם כל, גילינו אצלה דרך פעולה מעניינת. היא מחפשת נשמות תועות על מנת לעזור להן, כפי שהיא מנסה לעזור לדור לשחרר מהלחץ, וכך היא בעצם עוזרת גם לעצמה. אחלה. העיקר שמצאה איזושהי שיטת התמודדות. אולם מסתבר לפי מה שסיפרה לדור, שקיים ברקע מין תסביך אימא, שמצד אחד נורא אהבה אותה, ומצד שני עמדה בדרכה אל האושר, ולכן, היום היא לא מאמינה "למילים, רק למעשים", ובגדול: לא מאמינה בגברים, ולגברים. התבלבלתם? גם אני. לא ממש הבנתי במה חטאה האמא. יתרה מכך, בעיניי זה מכוער שהיא עירבה את אמא שלה בסאגה הזאת. 

מכוער בעיניי עוד יותר, שההפקה עצמה לא בחרה להשאיר על רצפת העריכה את עניין האמא, שעכשיו ניצבת עירום וערייה בפני הצופים, מבלי אפילו שנכיר אותה, ונחשוב שהיא היתה אמא איומה ונוראית. איפה אתם פסיכולוגים כשצריך אתכם? ואם לומר את האמת, אתם לא ממש מספקים את הסחורה בפורמט הזה. ייאמר לזכותו של דור, שרואה את כל התסבוכים האלה, ובכל זאת חושב ששווה להמשיך ולנסות.

בחזית שני ותומר, הנרטיב לא פחות מתוסבך. הוא לוחץ מהר ועכשיו לקרבה פיזית, ואילו היא נרתעת. כאילו, מה בוער חבר? שווייה שווייה. בוא נתרגל קודם אחד לשני עד שתיווצר קירבה אינטימית. מסכימה איתה לחלוטין. זה לא מושך במיוחד, כשגבר אצה לו הדרך לספק את הליבידו שלו ויהי מה. 

הזוג הכי מדליק הם מריאנה וסרגיי. הוא סקסי, היא בשלה, פרגמטית ועם נסיון חיים, מושכת ויפה. שניהם יודעים גם להיות רציניים, אבל גם להסתלבט אחד על השני ולהקליל דברים והכי חשוב: יש שם משיכה אמיתית, מה שלא ניכר אצל הזוגות האחרים, ואתם הפסיכולוגים, אל תבלבלו את המוח ותמעיטו בערכה של משיכה שיש לה משקל רציני במערכת יחסים.