אמש בפרק של "אהבה חדשה" נחשפנו לזוגות שהחליטו להמשיך עם הקשר גם בחיים האמיתיים, אבל עדיין מול עדשות המצלמה - מריאנה וסרגיי ושני ודוד. אלא שכל הדייטים הרומנטיים, או החופשות הפוטוגניות, הנשיקה בבריכה של שני ודוד או החיבוק בסאונה עם כוסות שמפנייה של מריאנה וסרגיי על רקע הרי ירושלים, הרגישו לא טבעי, כאילו עמדו צלם ובמאי וביימו בדיוק איך תראה סצנת הנאהבים שלהם בלוקיישן החלומי.

תודו שמשהו השתחרר בבנות "אהבה חדשה", עכשיו כשהן חזרו לאזור הנוחות שלהן, ביתם ומעונם הפרטי ובני משפחתם. דווקא כשיצאו מבית העינויים, בניין הדירות בו הכירו כל שלושה ימים גבר אחר, שזה דווקא נשמע כמו חלום של כל אישה, לחכות שאביר חלומותיהן ידפוק בדלת מבלי שיתאמצו לצאת לדייטים או לצוד בברים בתל אביב. ואם הוא לא האביר המתאים, אז כעבור מספר ימים יגיע אביר אחר.

אבל לא עבור אל ודנה, שאם נכנסו לתוכנית מתוסבכות ומיואשות מאהבה וזוגיות, יצאו ממנה שרוטות לגמרי. כי על אף מצעד הגברים המרשים שהתדפק על דלתם, עדיין לא מצאו אהבה. אבל כמו בכל סרט הוליוודי קיטשי עם סוף טוב, הן לא שכחו להדגיש מול עדשות המצלמה שהן עברו תהליך חשוב מאוד בתוכנית, והתאהבו בעצמן מחדש וסלחו לעצמן ועוד בלה ובלה שטויות בלי הרף כדי להראות שהן משמעותיות בליהוק שלהן. אז אם התוכנית לא מוצאת לך "אהבה חדשה", אז היא בטח תמצא לך אהבה עצמית שלא פגשת לפני.

אגב דנה הבטיחה אתמול בסצנה שהתיימרה להיות מרגשת אבל יצאה בסוף מגוחכת, שהיא תגלה לנו סוד כמוס ואז חשפה תמונה שלה כילדה ומיררה בבכי עד כמה היא מבקשת מאותה ילדה סליחה. לא הבנתי מה הסוד הגדול. מישהו יכול להסביר לי בבקשה מה פספסתי? ולמה עורכי התוכנית לא השאירו את הקטע חסר הפואנטה הזה על רצפת חדר העריכה?

לעומתן, שני ומריאנה שהחליטו לתת צ'אנס לזוגיות נראו שלמות עם עצמן, מאושרות כמי שיצאו בידיים מלאות וזכו לזמן מסך משמעותי לעומת אל ודנה שנותרו בלי אהבה. סליחה, רק עם אהבה עצמית. פתאום הן יותר משוחררות, טבעיות, ולפתע גם חושפות את כל הפחדים שלהן.

שני נאלצה להתמודד עם הפחדים הכי גדולים שלה, ועל פניו נראה כי הדת הותירה בה טראומה גדולה. היא לא מסוגלת לשמוע שבן זוגה מעוניין לאכול בשר שעבר שחיטה כשרה או על כוונותיו לשמור על שבת. בשום צורה דוד לא כופה את עצמו ואמונותיו עליה, ובכל זאת היא מרגישה מאוימת. זה הרגיש לי אמש כאילו שני נאחזת בפערים הללו ביניהם, כדי שיהיה לה בהמשך תירוץ להסביר מדוע זה לא עבד להם. בטור הקודם הזכרתי שאישה עם לב שבור כמו שחוותה שני, לא יכולה לפתח רגשות לגבר חדש תוך שלושה ימים, וייתכן כי כל המשחק הזה של זוגיות בכאילו מיועד לעיני הצופים ולאחד מסוים - מיכאל - כדי להוכיח שהיא התגברה עליו והמשיכה הלאה לזרועותיו של גבר אחר.

אצל מריאנה וסרגיי יש מהפך. אחרי שהייתה נלהבת להשיג את סרגיי כל העונה והוא היה הצד המהסס שלא חשש לפרק ולהישאר בחברות טובה, לפתע מריאנה חוששת לחשוף רגשות, והוכתה בתדהמה לנוכח פרץ הרגשות שחשף בפניה סרגיי המאוהב. 

האם היא באמת קרה כמו קרח ומפחדת לחשוף את אשר על לבה - צד שהיא לא חשפה במהלך עד כה - או שאולי היא עוד לא במקום בו נמצא בן זוגה המאוהב?