הפרומואים של "חתונה ממבט ראשון" הבטיחו לנו פרק מלא בטוויסטים, כשבמקביל הפרק הראשון של "האח הגדול" בערוץ המתחרה, וזה בדיוק מה שקיבלנו: טוויסטים בלתי נגמרים. וזה עוד תיאור עדין למה שהתרחש אמש על המסך.

ניסיתי לזפזפ בין הערוצים, כדי לא לפספס את אירוע פתיחת העונה של האח הגדול, אבל ראיתי כל מיני יצורים מוזרים שהתחפשו לאנשים נורמליים נכנסים לבית והעדפתי להישאר בקו השפיות של חתונמי. אבל אז נבהלתי לראות את ההתנהגות של לימור, שהרגישה כמו תאונת דרכים קשה על המרקע.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

אני מנסה לדמיין מה עבר על לימור שצפתה אתמול בפרק. האם התכווצה על הספה מבושה וכלימה? או שמא סגרה את מסך הטלוויזיה והתעלמה, שזאת אגב דרך לא רעה להתמודד עם מצבים קשים - להדחיק אותם. או שאולי היא בכלל צפתה בהבנה וגאווה ואף הצדיקה את מעשיה? האפשרות השלישית לא נראית לי הגיונית בכלל. אפילו הבן שלי טומי בן ה-12 צפה אתמול איתי בפרק והתרגז. "מה לעזאזל היא רוצה ממנו? הוא כזה טוב לב, והיא כזאת מפלצת". כך תיאר בני את לימור ולא אכביר במילים נוספות שהוא זרק אמש לאוויר כדי שחס ושלום לימור לא תשבור עכשיו את צג המחשב אם תקרא את הטור הזה.

"הוא לא מצליח להבין אותי, לא הייתה הבנה של מה שאני צריכה", התלוננה לימור מול עדשות המצלמות אחרי שקיפצה אל לב הים, ברחה מהסירה ושחתה באמוק אל הלא נודע. אקט קיצוני נוסף, אחרי שרשמה כבר אקט קיצוני אחר כשקמה בהפגנתיות ובלי סיבה מוצדקת מארוחת הערב.

מתוקה, אני לא חושבת שיש מישהו בעולם הזה שיכול להבין אותך או מה את צריכה או רוצה. "תרגיש חופשי להגיד כל מה שמרגיש, אל תגיד כלום", "תעזור לי, אבל תיתן לי לבד", "אל תפגע בי, אבל תרגיש חופשי להגיד לי הכל". אמאאאאאאא, שמישהו יציל את לימור מעצמה.

לבי היה שייך אתמול לליעד המסכן. ממש ריחמתי עליו. הוא לא ידע איך לרצות אותה, למרות שהוא כל כך השתדל לבלוע, להכיל, לבטל את עצמו למענה, להנעים את הסיטואציה המורכבת. עד שלבסוף נשבר. הוא עבר טראומה כזאת שאחריה לא נראה לי שיהיה מסוגל לצאת אי פעם עם אישה.

כמובן שכתבתי את הטור הזה כמה פעמים, וגם מחקתי ובררתי את מילותיי, מחשש שלא אפגע ברגשותיה הרכים של לימור, שיש בה גם המון תכונות אופי נפלאות. אבל האמת חייבת להיאמר: מישהו צריך לשקף ללימור את המציאות המעוותת שהיא בוחרת לראות רק דרך עיניה, ואני ארשה לעצמי גם באופן חריג שלא מאפיין אותי להיות כמו אותם טוקבקיסטים מרושעים ולכתוב בתגובה ש"אין פלא שלא הצליח לה עד היום עם גברים". לפני שלימור נכנסת לזוגיות היא צריכה קודם כל לעבור תהליך התפתחות אישי, ללמוד לאהוב את עצמה, ללמוד לראות מציאות מעיניים שונות ולא רק מהראייה הצרה של עצמה.

אם ליעד יחליט להמשיך את התהליך עם לימור אחרי ירח דבש איום שכזה, הרי שהוא ראוי למדליית גבר השנה, אם לא העשור. רציתי לכתוב גברים ממאדים ונשים מנגה, אבל המשפט הזה כל כך לא מתאים לליעד ולימור, כי הוא גבר ואישה וכל מה שרק אפשר לבקש באדם, והוא מובן ומבין וברור ומתחשב וכל הקומפלימנטים שרק ניתן לתת לאדם.

בניגוד מוחלט לליעד האביר על הסוס הלבן, ‏רפאל הוא עוף מוזר. לא ברור אם השתיקה שלו נובעת מביישנות וחוסר ביטחון או דווקא מאליטיזם מתנשא, שלא מרוצה מכל הסיטואציה ובעיקר מבחירת זוגתו. עידית הגדירה זאת בפניו בצורה הישירה והכנה ביותר: אם היינו בדייט הוא לא היה ממשיך לדייט נוסף והוא גם היה נגמר באותה שנייה בתירוצים שהבית שלי נשרף.

רפאל שמע, הפנים ובחר להתעלם מהכתובת הגדולה על הקיר, כי הוא אדם סגור ולוקח לו זמן להיפתח. אבל גם אנשים שלוקח להם זמן להיפתח ניחנו בתכונות בסיסיות של נימוס וכללי התנהגות שנראה כי לא חלים עליו. אפשר להבליח חיוך קטן בשביל להשרות אווירה נעימה גם אם אין מה לומר. ‏לא ברור לי מה יעלה בגורלם של רפאל ועידית אבל נראה שהוא הולך לעבור תהליך מאוד עמוק ורגשי בתוכנית הזו.

ובתפנית חדה לזוג המבלבל של העונה שלא מפסיק לצחוק ולצחקק. אם בן אביבי חוזר כמו מנטרה על הפחד והחשש שלו לפגוע בסוף במעיין דורי, ובבני משפחתה, למרות הצהרותיו על כמה זה כיף ומרגיש נכון כאן ועכשיו, נראה כי במיינדסט שלו הוא כבר קיבל החלטה ויודע שמעיין זאת לא האישה של חייו, והזוגיות הזאת נהדרת למצלמות אבל לא לחיים האמיתיים.