אחרי פרקים מלאי טלטלות, סוף סוף קיבלנו פרק שאין מה להגיד עליו. שכן הטענות והביקורת הקשה שחטפו לאחרונה בהפקת "חתונה ממבט ראשון", חדרו מתחת לעצמות של קשת ולכן הם אירגנו לנו פרק שבנוי כולו מכסת"ח (פשוטו כמשמעו). 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

נראה שהקש ששבר את גב הגמל במקרה הזה הוא התחקיר שפרסם בסוף השבוע ערן סויסה ב"ישראל היום", שהעלה טענות על התוכנית בידי משתתפים שלקחו חלק בעונות הקודמות. 

בואו, אחרי הכל מדובר פה בריאליטי, וריאליטי כמו ריאליטי הוא הכל חוץ מתוכנית מציאות, אבל צריך לשדר שהוא בעיקר תוכנית מציאות, ואחרי העדויות (הנכונות או לא) שנחשפו בתחקיר מישהו בקשת היה צריך לעשות צמצום נזקים והוא הגיש לנו אותו על מגש של פריים טיים. 

וכיאה לסוג כזה של פרק, הוא נפתח עם שעה מתישה של דניאל ורינת (דוגמה בשר ודם של התאמה גרועה), שאנחנו בטוחים שגרמה להמוני צופים לזפזף בין הערוצים ולפלוט לאוויר "נו באמת". אז קיבלנו אוסף של רגעי קרינג', שלא נהנינו מהם בשידור החי ובטח שלא בשידור החוזר, ולא יכולנו שלא לתהות מה עשינו רע?. 

רינת ודניאל, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)
רינת ודניאל, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)

במקרה של ההתאמה המדוברת, אין טעם להצדיק למה זה לא עבד, אלא להגיד תודה לאל שזה נגמר מהר ככל שאפשר. איך אמר דני? "אני שמח שזה לא לקח הרבה זמן, שלא זייפתם" (קצת לא אמין שזה בא מהאדם שניסה לשכנע אותם לתת הזדמנות בכדי שיוכלו 'לראות אחד את השני').

ולאחר שטחנו מים על זוג שנועד לכישלון מהשנייה שנפגשו תחת החופה, עברו הפסיכולוגים בתוספת מעיין (שירים יד מי שהבין מה תפקידה בכוח, אף אחד? סבבה) לדון בהתאמות האחרון. גם כאן המשיכה מגמת הכסתוח, והשלושה התכנסו על מנת להצדיק את הבחירות להתאים בין המשודכים.

ואז מתחיל סרט נע של הזוגות. שידוך אחר שידוך הם פרסו בפנינו מדוע ההתאמות נכונות וניסו לאגף כל הכפשה שצצה ברשתות בתקופה האחרונה אודות תוכן השידוכים (ולרוב, בצדק). כשהמוטיב החוזר הוא - לא הבנתם למה בעצם, אז תנו לנו להסביר לכם. 

"אנשים לא מבינים שזה לא מסתכם ב'הוא אוהב לגלוש', 'היא אוהבת לגלוש' ועל זה מתבססת ההתאמה", מעיין אומרת. ויעל מצדיקה: "זה לא מסתכם בארבעה משפטים שנאמרים בשידור". ואנחנו מאמינים, כי אחרי הכל בשביל שידוכים כל כך מנותקים (כמו רוב התוכנית), צריך באמת להתאמץ.