אמש יצאה רחל מהבית כמודחת הראשונה של העונה החדשה של "האח הגדול". לא מפתיע, זה היה הימור בטוח להדחה ראשונה של הבית, זקנת השבט מצאה את עצמה במהרה מחוץ למשחק הזה ששייך לצעירים. ומה באמת חשבה רחל כשנכנסה לבית האח הגדול, שרוב צופיו הם בני נוער שגם מסמסים לדייר האהוב עליהם, שהיא תשרוד הדחות והצבעות והקהל הצעיר יסמס לה והיא תהפוך לחביבת הדור הצעיר? מקווה שהיא לא תצטער שנכנסה לבית שלא נתן לה הזדמנות להיחשף וממרום גילה לא תזכור את זה כחוויה קשה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

חבל ועצוב שהאח הגדול לא מילא את חלקו ולא דאג להשאיר את רחל עוד שבוע בדרכיו המופלאות והמיוחדות כמו חסינות לדוגמה, רק בשביל להציל את כבודה ואת הגיל וה-IQ הממוצע של הבית.

חוץ מהדחה הצפויה, הפרק אמש הותיר אותי המומה. המומה עד כמה נמוך אפשר לרדת, עד כמה הרשות השנייה מאפשרת תכנים נמוכים ולא חינוכיים בפריים טיים, כשבני הנוער הם הצרכנים העיקריים. לצפות שעה וחצי בפרק שעוסק כולו בסיגריות כשכל הדיירים של העונה מעשנים כמו קטרים בפינת העישון, כשמרבית התקציב הולך לסיגריות שהפכו למצרך בסיסי חשוב יותר בבית מתזונה בריאה. זה מה שהנוער שלנו צריך לצרוך לפני השינה? לא יכלו בהפקה לדאוג ללהק דיירים שלא מעשנים? מה עם אחריות אישית של העורך כלפי צופיו? תראו לי ריאליטי אחר או כל תוכנית שמשודרת שיש בה כ"כ הרבה התעסקות בסיגריות. 

ולמה שתהיה אחריות אישית כשאח הגדול מזלזל באינטליגנציה שלנו, והגיש לנו אמש פרק שערוך בצורה חובבנית ולא מקצועית? זה הזכיר לי את הסרט הראשון שעשיתי במגמת הקולנוע בתיכון. עם עריכה של קטעים שלא קשורים זה לזה, סאונד לא איכותי ובלי פואנטה או המשכיות. כאילו האח הגדול בער מחום גבוה וסבל מהזיות בזמן שערך את הקטעים הנבחרים של השבוע. מה גרם לו להתעקש ולא לוותר על השיחה המיותרת שנערכה בין רחל לדיאן בבריכה, כשהשתיים לא ענדו את המיקרופונים והסאונד היה חלש ונוראי? אני בטוחה שהיו קטעים טובים יותר במהלך השבוע שיכלו להיכנס לפרק אמש במקום הקטע המביך והחובבני ששודר בערוץ המוביל במשבצת הכי נחשקת.

כמו כן ניסיתי להבין לא מעט שיחות שנערכו בבית, לדוגמה בין דיאן לאופק בשולחן האוכל, או בין דיאן לנתנאל, בין אליאב לבר, ועוד כאלה שנשמעו בלי התחלה ובלי סוף, מנותקות מהקשר. לא הבנתי האם פספסתי קטע לפני והרצתי לאחור לוודא, או קטע חשוב מהפרק הקודם, מאיפה השיחות מתחילות, באיזה הקשר הן נאמרות. ממש ניסיתי בכוח להתאמץ להבין ולא הצלחתי. ובואו, לא צריך להיות מדען או מפצח האטום בשביל להבין את השפה המדוברת בין הדיירים באח הגדול, אבל כנראה שעורך התוכנית יוצא מנקודת הנחה שאין לנו חיים חוץ מהאח הגדול ושעשינו מנוי לערוץ 26 ואנחנו צופים אדוקים בשידור החי 24/7 ויודעים בדיוק איזו שיחה נעשתה עם מי ומתי.

ואני לא מופתעת כלל מהפרק הצולע אמש, במיוחד לאור הליהוק הילדותי של העונה. כולם צעירים רווקים הורמונליים ונחמדים יותר או פחות, אבל אף אחד מהם לא דמות שראוי לקבל זמן מסך בפריים טיים. בטח שלא בא לי לשמוע איך דניאל רוצה לבלוע את השקדים של אילנה, אם עסקינן בתכנים איכותיים, ואף אחד מהם לא מגיע עם אג'נדה שראויה לעלות לסדר היום. הליהוק של האח הגדול כ"כ צורם בהשוואה לריאליטי בזכיינית המתחרה "חתונה ממבט ראשון" שמשודר במקביל, שם המשתתפים איכותיים, בוגרים וכיף ולראות את התהליך שהם עוברים. להוציא מן הכלל את שחף שנראה חריג בנורמליות שלו ולא קשור לבית, כשגם עומרי הדייר החדש מצטרף לטייפ קאסט של שחף.