הזוגות של חתונמי לבשו לבן ועטו חיוכי "הכל בסדר", לכבוד סוף שבוע משותף. מאי ומשה יצאו לנפוש, עידית ורפאל עשו סבב משפחות, גיא ומתן תרגלו בית, וקטיה וליאור תרגלו בנפרד (לשעות בודדות). נראה שהאווירה הרגועה חלחלה אל מערכות היחסים בין הזוגות, שנראו יציבות מתמיד – או שזה מה שניסו למכור לנו לפחות. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

מתן וגיא

בתחילת הפרק, מתן וגיא ניהלו שיחה על הקשר של עצמם בסגנון של "שואל בשביל חבר", ובלי להתכוון עושים לנו ספויילר להמשך. מתן רוצה יותר, וגיא, ספק לא יכול ספק לא רוצה, לתת לו את זה.

נכון, השילוב של השניים על המסך עושה לחייך. הקניות, ארוחת השישי המשותפת, הנגיעות הקטנות, כל אלו גורמים לנו לחשוב שזה זה. אלא שמסתבר שכל הג'וס, נאמר בחדרי חדרים – ואנחנו הלכנו לישון עם זוג מאוהב וקמנו כשמתן בסלון. 

מתן עדיין מתמודד עם אפקט הדחייה, לאחר שגיא סירב לשידוך ביניהם בפעם הראשונה והקצב של גיא רק מתדלק את החוסר ביטחון שלו. הוא צריך אישורים (ומהר) ובן זוגו לתוכנית עדיין לא במקום של לתת לו אותם.

ובעוד הפערים ביניהם רק גדלים, מתן משחרר לאוויר פליטת פה וישר מושך אותה בחזרה, "אני אוהב אותו... חולה עליו... אוי דפקתי את הראש". ספק אם זה משהו שאמר מחיבה אליו כבן אדם, או כרגש רומנטי שמתפתח, גיא לא באמת מוכן לאמירות כאלו שרק יאפשרו לו תירוץ לברוח (ואנחנו דווקא נשמח שיישאר). 

עידית ורפאל, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)
עידית ורפאל, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)

עידית ורפאל

עידית ורפאל, שמיצו מכל כיוון אפשרי את מערכת היחסים האפלטונית שלהם, משוועים להתקדמות בקשר (פייר, גם אנחנו). הבעיה פה, היא ששניהם רוצים שזה יקרה בלי להיות מושקעים רגשית.

"שנינו פשוט לא אנשים של דרמה", מצהירה עידית בשיחה המשותפת אצל יעל, ואני אומרת שלא צריך להיות אדם של דרמה בשביל לייצר אחת כזאת – ובואו, במקרה הזה זה קצת הכרחי ולאו דווקא בקטע רע. השניים פשוט לא עושים עניין מכלום, וזה משאיר אותם כזוג חסר עניין.

סאגת עוגיות הטחינה הייתה הזדמנות מצוינת עבור השניים לדבר תכלס, האידיאל היה שרפאל יגיד שהוא השקיע וציפה ליותר התלהבות ופחות ביקורת, והשניים יוכלו לנהל שיח אמיתי. 

במקום זה, רפאל בוחר להגיד מול יעל ש"הוא לא נעלב", מקבל נזיפה על האטימות הרגשית ואנחנו מקבלים הצצה לסיפור חייו הלא פשוט. אבל בת'כלס, רפאל ועידית עסוקים בעיקר בלעשות צעד אחד קדימה ושבעה צעדים אחורה, ואנחנו מתחילים לאבד סבלנות (אי אפשר להחזיק עונה שלמה מ'יש לנו את אותם ערכים'). 

קטיה וליאור, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)
קטיה וליאור, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)

קטיה וליאור

אפשר לסכם את ההופעה של קטיה וליאור בכל פרק, בצמד המילים – מושלם מדי, כשמילת המפתח היא מדי. אוהב מדי, רומנטי מדי, מתגעגע מדי, מוגזם מדי. 

קטיה מצהירה מול יעל ש"ליאור זה הבית שלה", רגע לאחר שהיא מפרסמת את הדירה שלה להשכרה, ואנחנו לא יכולים שלא לתהות כמה חזקים היסודות שם בשביל הצהרה כזו. אפילו יעל, שמתוקף תפקידה לדחוף את המשודכים אל עבר הזוגיות הנכספת (בכל מחיר) טוענת בפניה: "זה לא הגיוני". 

במקרה של קטיה וליאור, את האמת נגלה רק כשהמצלמות יכבו והשניים יישארו לבדם בדירה המשותפת (כי פשוט לא תהיה להם ברירה אחרת) ואז הם יצטרכו להתמודד במבחן המציאות והנסיעות לבאר שבע, איחלתי לזוג בהצלחה. 

מאי ומשה  (צילום: צילום מסך מתוך קשת 12)
מאי ומשה (צילום: צילום מסך מתוך קשת 12)

מאי ומשה

לא מפתיע בכלל שמאי ומשה פרחו בסופ"ש הזוגי שלהם, אלו המקומות בהם הם טובים – ירח דבש או ליד אנשים. כשהם מנותקים מהשגרה, מהשעונים המעוררים, ומריי הם מסתדרים יפה, ומשה אפילו יכול להצהיר למצלמות שהוא מתחיל להתאהב, אבל כאן זו לא הבעיה.

השניים חוזרים בדיוק על אותה הטעות שעשו בירח הדבש, בונים אידיליה מזויפת שפשוט לא תעמוד במבחן המציאות (לא כשהמצלמות שם, וגם לא בלעדיהן). 

אז ברשותכם, אנחנו נתעלם ממילים יפות, הצהרות גדולות ואווירה רומנטית – ונחכה לבוקר שאחריי, שם זה המבחן האמיתי שלהם (ובינתיים, הם פשוט לא עוברים אותו).