מועצת הרשות השנייה אישרה היום (רביעי) בתנאים את בקשתה של "קשת" להפעלת מיזם טלוויזיה רב-ערוצית חדש על גבי רשת האינטרנט.  מועצת הרשות השנייה ציינה כי "צעד זה יביא להגברת התחרות בין חברות התוכן בישראל לטובת הציבור הישראלי תוך שמירה וחיזוק היצירה הישראלית. האישור ניתן ביחד עם שורה של תנאים, חובות ומגבלות שיבטיחו שמירה על אינטרסים ציבוריים חשובים נוספים".

איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה בירך על אישור מיזם freetv עם חובת השקעה בהפקות מקומיות: ״איזה יום מדהים לטלוויזיה הישראלית! כשש שנים אנחנו ואיגודי העובדים, המבצעים והיוצרים נלחמים בשיניים בירידה בתקציבי הפקות האיכות בטלוויזיה, שנפגעים קשות בעקבות מעבר שידורי הטלוויזיה לאינטרנט. הפגיעה בתקציבים משמעה שעוד שנים ספורות - תחוסל כמעט לחלוטין יצירת איכות המקורית בטלוויזיה בעברית".

״בחודשים האחרונים פעלנו ללא הרף כדי לשנות את המציאות הזו והיום רשמנו הישגים חשובים בשתי חזיתות. מלבד אישור בקריאה טרומית את הצעת החוק של הח"כיות איבתיסאם מרעאנה ואמילי מואטי לפיו כל גופי השידור יחוייבו באותה השקעה בהפקות מקור (בהתאם לגודלם), התבשרנו כעת כי מיזם האינטרנט של קשת ו-rge אושר עם חובת השקעה בהפקות מקומיות כמו שחלה על יס והוט. זו אמירה חשובה ביותר לתעשיית הטלוויזיה הישראלית. לא משנה דרך איפה גופי התוכן משדרים - אינטרנט, כבלים, לווין - הם מחוייבים להשקעה בהפקות מקומיות".

״אנחנו נמשיך לדחוף ולקדם כך שתעשיית ההפקות המקומיות בישראל תמשיך לפרוח ושכול גוף שידור בארץ ומחו״ל יהיה מחוייב להשקעה ביצירה הישראלית״.