בית האח הגדול כמרקחה. ולמה? ככה, לא באמת צריך סיבה. בתכל'ס גם לא צריך לזכור את השמות של המעורבים בריב כלשהו, כי שתי דקות לאחר מכן הבית כבר יתעסק בקרב הצעקות הבא שנפתח. ברצינות, אני לא זוכר מתי הייתה עונת "אח גדול" שכבר בשלושה שבועות ראשונים היו כל כך הרבה ריבים על כלום ושום דבר כמו שהיו בעונה הזו.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

היטיבה לתאר את הסיטואציה מרינה, שפשוט אמרה בפה מלא שהבית הזה הוא פשוט גן חיות. אני לא מסכים איתה לחלוטין, לא הייתי אומר שמדובר בגן חיות אלא בחווה. ובחווה כולם שווים, אבל יש כאלו ששווים יותר.

אם תשימו לב, בשעתיים פרק (כולל פרסומות) את מי ראינו? את הסרטים של בר ואליאב, את הדרמות של קאזם על כלום (עם הקורבן התורן שחף, שלשם שינוי גם קיבל התנצלות) ונתנאל ודיאן. נכון, סיפורי האהבה הנרקמים בבית הם חלק חשוב מהעונה והאינטראקציה בין הזוגות המתהווים משפיעה על כל הדיירים, אבל לא כל פרצוף עצובי צריך לקבל 20 דקות ניתוח. 

האח הגדול (צילום: צילום מסך רשת 13)
האח הגדול (צילום: צילום מסך רשת 13)

אגב פרצוף עצובי, בר חייבת להתאפס על עצמה. נעלבת מהבדיחה המפגרת של אליאב? לצאת עליו מול כל הבית לא יוציא אותך צודקת. על הדרך, לא יזיק לה גם להקשיב לדיירים האחרים כשהם אומרים לה את זה. לא שזה אכפת לה, בשלב הזה בר רואה רק את אליאב, כל היתר רעשי רקע דיי מיותרים עבורה.

בשלב מסוים אליאב ונתנאל ננעלים רגע בחדר כדי לדבר על הפרצופים העצובים שהם קיבלו, כל אחד בתורו, ומגיעים למסקנה חשובה – זה בסדר להיות גם קצת לבד. בניגוד לאליאב, נתנאל גם מנסה לדבר עם דיאן, אבל מקבל בדיוק מה שכל אחד אחר בבית קיבל כשהוא התחיל לריב עם דיאן. לפחות ממנו נחסכו הצעקות של עצמו ברקע. אבל בדיוק כמו הזוג הקודם, גם נתנאל ודיאן מצליחים למצוא את הרגע הרגוע ולהשלים (למרות גלגולי העיניים), עד שהיא מתעצבנת עליו, שוב, על אותו הסיפור בדיוק אחרי שנחשפת רשימת ההדחה. טוב יעשה נתנאל אם יקשיב למסקנה שלו עצמו ויקח רגע לבד. לא בשביל לפגוע בדיאן, בשביל לשמור על עצמו.

חוץ משני הזוגות, לא היה הרבה "בשר" לפרק, אבל כן נחשפנו לבלבול של שרין בגזרת שחף ולאמוציות והכעס סביב ההעמדות להדחה. ריוואה ושרון לא מבינים איך הצליחו להיכנס בכלל לרשימה האחרונה ושרון לוקח את זה קשה במיוחד ומנסה להבין מה עשה לא נכון, למזלו יש לו את דניאל שמביא לו כאפת מציאות ואומר לו – תתחיל להתחבר ולהיפתח.

ואחרי כל הדרמות והתלאות שעברנו בערב, עם עוד פרסומת אחת להמתנה, עומרי אלפיה הפך למודח השני של הבית. לא החלטה מפתיעה יש לציין, אבל מאוד מאכזבת. עומרי סבל מחוסר מזל כשנדבק בקורונה רגע לפני פתיחת העונה ובכך כניסתו התעכבה בשבוע. כשנכנס, הבית כבר גובש מעט סביב דמויות אחרות שלא איפשרו לו לתפוס את מקומו. בכלל, אם תריצו את פרק ההדחה לאחור, תגלו שלכל אורכו שודר לנו משפט אחד בלבד שאמר עומרי. אפילו את ראיון ההדחה שלו תקתקו ב-90 שניות (שמתוכן חצי דקה הוקדשה למשימה החדשה של הבית).

עומרי אלפייה עוזב את הבית  (צילום: צילום מסך רשת 13)
עומרי אלפייה עוזב את הבית (צילום: צילום מסך רשת 13)

לסיום, אני חייב להתייחס למרינה. עזיבתו של עומרי את הבית שברה אותה והותירה אותה בדמעות. אני בטוח שנוצרה ביניהם ידידות אמיתית כי בכי כזה אי אפשר לזייף. אבל מישהו ראה את זה? מישהו שמע את זה? מישהו שצפה רק בתשדירים המרכזיים של ערוץ 13 יכול היה לדעת את זה? בוודאי שלא.

בתחילת הפרק מרינה התפרצה בזעם על חוסר הפרופורציה של הבית. איך כל ריב הופך למלחמת עולם, בזמן שבאוקראינה אזרחים נטבחים על אמת. עם כל הדרמות ששודרו גם אתמול, טוב נעשה כולנו אם באמת נזכור שבסוף, הכל צריך להיכנס בפרופורציות.