העיתונאי משה נוסבאום חשף היום (שבת) במכתב לעובדי חברת החדשות כי הוא אובחן כחולה במחלת ניוון שרירים - ALS.

"אני מניח שבעת האחרונה חלק מכם נשאל מה קרה לי ולמה אני מדבר לאט. אפילו אותי שאלו...לפיכך מוצא לנכון לשתף אתכם בהערכה המסתמנת בתום שורה של בדיקות ופגישות עם רופאים מומחים. על פי הערכה זאת, אני בשלבים ראשונים של ALS - מחלת ניוון שרירים חשוכת מרפא", כתב נוסבאום לעמיתיו בחברת החדשות.

"כן, זה לא נעים. משפחתי ואני מודעים להשלכות ונערכים בהתאם. לא, אין צורך למהר להיפרד, לנחם או להספיד אותי. אני עדיין חי ובועט - אולי קצת יותר לאט", הוסיף וכתב "נכון לעכשיו, בכוונתי להמשיך לעבוד, אם כי מטבע הדברים אני מוריד הילוך. כדי לא ל'תקוע' את המהדורות, אופיע פחות מול מצלמה, אך עדיין אמשיך לכסות את התחום ובעת הצורך - ולא יעזור לסודרי ולהלפגוט כלום - אשב באולפן ואוציא להם את הנשמה...  כך גם בתוכניות אחה"צ".

עוד כתב: "ההחלטה על המשך העבודה התקבלה בעצה אחת עם אבי וייס,  זה המקום לייחד כמה מילים על ההתנהלות של עורכי המהדורה והתוכניות - ובעיקר של אבי - בכל הנוגע אלי: העובדה שהתאפשר לי להמשיך לשדר בחודשים האחרונים למרות הדיבור האיטי והחריג באה מתוך החלטה אמיצה במיוחד, ערכית, יוצאת דופן וראויה לכל שבח.  על כך אני מסיר את הכובע (ובמושגים שלי - מחבר גבות..). לסיום, אין לי שום בקשה מיוחדת.  בינתיים הכל ממשיך כמעט כרגיל. בסה"כ חשבתי שמן הראוי לשתף אתכם".


השר נחמן שי התייחס להודעתו של נוסבאום וכתב: "משה נוסבאום נקט צעד אמיץ ונדיר. ההודעה כי חלה וכי ימשיך להתמודד עם המחלה לצד הופעותיו בתקשורת היא מעוררת השראה. כתב מעולה ואדם מיוחד. הלב איתך, נוסבאום". העיתונאי, אלמוג בוקר, כתב: "רק בריאות משה נוסבאום".

העורכת הכלכלית בחדשות 12, קרן מרציאנו, כתבה: "נוסי אתה אמיץ ואני מתה עליך. גם כשהקצב יותר איטי אתה יכול ללמד את כולנו שיעור בחריצות וברעב למקצוע". עורך המהדורה המרכזית, גיא סודרי, צייץ: "דבר כמה לאט שאתה רוצה רק תהיה בריא נוסי".


העיתונאי בן ה-68, משמש כתב לענייני משטרה בחברת החדשות של ערוץ 2 וערוץ 12, מאז הקמתה בשנת 1993 ועד היום. את דרכו העיתונאית החל ככתב רדיו לענייני משטרה ב'קול ישראל'.