לפני שהפך יאיר לפיד לראש הממשלה ה-14 של מדינת ישראל הוא היה עיתונאי, מגיש טלוויזיה, סופר ומחזאי,שחלם, לפחות על פי חלק מאלו שמכירים אותו במשך שנים, להגיע לכיסא הכי חשוב במשכן הכנסת. הקומיקאי אלי יצפאן, מקורבו של לפיד, הביע הבוקר (ראשון) את דעתו על המתרחש במדינה בזירה הפוליטית, והגיב למינוי החדש של חברו בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM.

"אני מכיר את יאיר המון שנים, הייתי אצלו לא מעט פעמים בבית", סיפר יצפאן. "קשה לפגוש אותו מאז שהוא נכנס לפוליטיקה. אני שמח בשבילו ואני מאחל לו בהצלחה. אני לא יודע מה יש לעשות בארבעה וחצי חודשים, אבל אני מאחל לו בהצלחה". 

על הנאום שלפיד נשא אמש אמר יצפאן: "היה נאום מגניב, נאום על הכיפאק. זה לא שיש לו עכשיו שלוש שנים שאפשר לעשות באמת שינויים מרחיקי לכת. אנחנו נמצאים באמת בתקופה לא פשוטה, כל הסיפור הזה של בחירות אחרי בחירות אחרי בחירות, צריך בסוף שתהיה ממשלה עם רוב גדול ויציבות". 

לאחר מכן נשאל יצפאן האם לדעתו לפיד בשל לתפקיד."אני לא יודע מה זה בשל", השיב הקומיקאי והוסיף: "הוא 10 שנים בפוליטיקה, זה הישג מדהים. לפני 10 שנים, הוא נכנס לפוליטיקה כמו הרבה עיתונאים אחרים והגיע לכיסא ראש הממשלה. אתה שואל אותי אם הוא יצליח או לא, אני לא יודע מה זה קנה מידה להצליח בתקופה של 6-4 חודשים. הרי מהלכים מדיניים אי אפשר לעשות כי הממשלה היא ממשלת מעבר, החלטות גורליות כאלה ואחרות אי אפשר לקחת כי זו ממשלת מעבר. אתה יודע, לשמור על הקיים ולנסות לשפר את הדברים הבוערים בפנים אצלנו, יוקר המחיה, להילחם במשבר הדיור".

"הוא לא סטטיסט בתור ראש ממשלה, הוא ראש ממשלה בפועל. אני יוצא מנקודת הנחה שכמו בממשל האמריקאי יש יועצים נהדרים סביב כל ראש ממשלה, שום החלטה ביטחונית בקנה מידה הרה גורל לא נלקחת לבד. ישנם אנשים חשובים שמייעצים, יושבים, אומרים לו מה הנקודה החשובה, המסוכנת", אמר יצפאן והוסיף: "בסוף הוא מקבל את ההחלטות, אבל יאיר הוא איש של צוות. כל הזמן הוא היה איש של צוות והוא איש שקול וחכם. הוא לא אובססיבי והוא לא ישלוף מהשרוול".

לסיום אמר: "יאיר הוא באמת איש טוב. הוא חבר טוב. אתה שואל אותי אם בחיים הוא צריך להיות כמו בפוליטיקה וכמו בתפקיד שלו - אני לא יודע, זה שונה. אריק שרון אמר פעם, 'צריך לעגל פינות. לפעמים לא חובה להגיד את כל האמת'. אתה יודע, אלה החיים".  

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM