בתקופה האחרונה הצפייה בחדשות בישראל נמצאת בירידה - כך עולה מנתוני ועדת המדרוג בשנים האחרונות ובמיוחד בחודשים האחרונים. תוכנית הדגל של "חדשות 12" - "אולפן שישי" - רשמה בחודש שעבר ירידה מתחת לרף 10 האחוזים, ובשישי האחרון בהגשתו של דני קושמרו הגיע לשפל של 8.7 אחוזים. הירידה במקרה זה נבעה ככל הנראה ממשחק גמר אליפות אירופה לנוער ששודר ב"כאן 11".

מנגד, מהדורת סוף השבוע של "רשת 13", הפסידה שוב למתחרה החזקה, אך הפגיעה בה הייתה משמעותית פחות גדולה. ביום שישי האחרון המהדורה בהובלת אילה חסון השיגה 6.5 אחוזים.

דוד ורטהיים, עורך "וואלה ברנז'ה", הסביר את הפער בכך שהמהדורה של "חדשות 13" מאופיינת בצפייה יותר נשית, מה שאיפשר לה לשמור על "בייס" צופים נאמן יותר גם בערב בו זוגות העיניים נודדות למגרשי הספורט.  

מלחמות בריאליטי בפריים טיים

בשעות הפריים טיים של הערוצים המסחריים, שלרוב מלאות בתוכניות ריאליטי התמונה נראית שונה. אמש, הצליח "האח הגדול" לנצח במרדף אחר הצופים והשיג 17.9 אחוזי רייטינג ו-442 אלפי צופים, בעוד "חתונה ממבט ראשון" השיגה 16.3 אחוזי רייטינג בלבד ו-442 אלפי צופים.

ברצועת החדשות, הובילה אמש מהדורות "קשת 12" שקיבלה  14.1 אחוזי רייטינג ו-342 אלפי צופים על מהדורת "רשת 13"  שקיבלה 8.4 אחוזי רייטינג ו-214 אלפי צופים.