זה לקח שלושה שבועות, אבל אילנה סוף סוף הבינה את המזימה הגדולה של "האח הגדול". מפרידים אנשים בכוח, זה מה שעושים פה", בכתה אילנה אל תוך הכרית בזמן שדניאל מנסה לנחם אותה אחרי שלא נבחרה לחגוג במסיבה המצומצמת בחצר. בניגוד לאילנה, שאר המאוכזבים לא בוכים, אלא מוציאים את התסכול שלהם בדרך טובה הרבה יותר – בלריב עם מי שכן הולך למסיבה.

אופק מוציא עצבים על דינה ואז על ריוואה ודניאל, בר מנסה לשכנע את עצמה בשיחה עם שחף ודיאן ונתנאל, טוב הם פשוט דיאן ונתנאל ולא באמת צריכים לריב עם מישהו כדי שנדע שהם היו מעדיפים שהבית יהיה ריק מלבדם. ואחרי שחצי מהם לא זכו להנות מהמוזיקה כמעט, "האח הגדול" מחליט לפרגן לדיירים בשיר בוקר בביצוע של מרינה המנומנמת ללהיט "ויוה לה דיווה". 

בוקר למחרת, אחרי שהתעוררה והבינה שהיא לא במוקד העניינים ואין לה מה לריב עם אליאב, בר מחליטה להתהפך על דינה. אני לא אומר שאין לה נקודה לגבי דינה ועמדותיה, אבל מישהו באמת קונה את העצבים האלו? את הדמעות בעיניים? וזה לא שדינה דיברה עליה, בסך הכל זרקה לאליאב "עברך גרוע מעתידך", ביג דיל, מי שישמע.

פחות מחצי שעה לתוך הפרק קיבלנו את הרגע הקומי של הערב, מרינה מקבלת שיר שני וחצי התקף לב כשאנה זק בכבודה ובעצמה נכנסת לשיר איתה בחדר הקריוקי את הלהיט שלה, כשדקות לאחר מכן אופק רץ לחפש את הזמרת בחדר האח, כאילו שהיא מחכה לו שם עם סרט אריזה.

יום אחד, בשנת 2040, אופק יושיב את שני ילדיו במשרד הביתי ויספר להם איך הוא פגש את אמא שלהם. אחרי 9 עונות, בהן הוא בעיקר ידבר על אנה זק, הם ישאלו למה הוא פשוט לא הראה להם את הקטע מיוטיוב שבו הוא מצהיר "היא תהיה אשתי" ושזה לגמרי בסדר מצידם אם הוא ינסה. לא נורא אופק, משהו אומר לי שאחרי שתצא מבית האח יש סיכוי לא מבוטל שתקבל הזמנה להופעה. אבל בלי ציניות, לרגע פרץ החוצה מאופק בן ה-21, הילד הצעיר ומלא הפנטזיות שרק רוצה להגשים חלומות. האמת? הלוואי ונראה אותו יותר.

''איך פגשתי את אמא גרסת האח הגדול'', אופק בווידוי מרגש (צילום: צילום מסך רשת 13)
''איך פגשתי את אמא גרסת האח הגדול'', אופק בווידוי מרגש (צילום: צילום מסך רשת 13)

בינתיים, המשימה השבועית לא הסתיימה ושרון הופך ל"אחמן", שילוב בין פאוור ריינג'ר לבין לוחם מדרגון בול Z, למרות שהוא בכלל חלם להיות באטמן. שרון מגלה שהוא גם צריך לעשות חיקויים. הוא צולח את המשימה ונפרד מכוחות העל שלו כשהבית קצת יותר במצב רוח ויחד עם סיום החלק של שרון, מסתיימת גם המשימה.

מצב הרוח הטוב נמשך עוד קצת כשהדיירים מגלים כי גם הצליחו לזכות בתקציב מותרות וסיבוב אחרון של "אמת או חובה", כי אי אפשר בלי לסבך את אליאב, שמגלה שהוא יצטרך לערוך לבדו את הקניות לבית. אליאב מסתבך בחדר ונתנאל מבין שכנראה השבוע הם לא יחיו בבית האח הגדול, אלא במפעל של ווילי וונקה. חבל רק שהיחידה שלא מוכנה לפרגן לאליאב. על הניסיון ולקחת את העניין בהומור היא בר, מי שאמורה להיות בת הזוג והאישה הקרובה אליו בבית.

משהו שכמובן לא ניתן להתעלם ממנו בבית הוא מערכת היחסים המאוד שבורה של בר ואליאב. נכון, ההכנסה של טליה הכניסה טריז מאוד גדול בין השניים, אבל מעבר לכך, הניסיון של אליאב להראות לבר שהוא בחר בה, מידר אותו מיתר האנשים וטוב עשה קאזם שהראה לו את כל האמת בפרצוף ואמר לו – יש את אליאב, רואה חשבון מחולון שגר בראשון, אבל מעבר לכך – אף אחד לא יודע מי ומה הוא והגיע הזמן שידעו.

רגע השיא של הערב מבחינתי הוא השיחה של טליה ובר, שלראשונה לוקחת אחריות על עצמה ועל ההתנהלות שלה בבית. שתי הנשים מצליחות לשים את הקלפים על השולחן, להודות שלעולם לא יוכלו להיות חברות ולסגור את הנושא. טליה אפילו נלחצת לעזרתה של בר ומוכיחה את אליאב על טעותו. בפעם השנייה באותו יום אליאב שומע את האמת בפנים – האחראי לסיטואציה ולמצבו בבית זה הוא עצמו, שלא יודע להתמודד בצורה בוגרת. אפילו לסיים את הדברים עם בר הוא לא מצליח לעשות בצורה חדה וברורה ופשוט משאיר את הדברים עומדים באוויר.

טליה ובר בשיחה צפופה (צילום: צילום מסך רשת 13)
טליה ובר בשיחה צפופה (צילום: צילום מסך רשת 13)

בניגוד לאליאב שמפחד מכל דבר שעלול להתפתח לריב, קאזם רק מחפש על מי להוציא מדי פעם את הכעס שהצטבר אצלו. הקורבן, ולא בפעם הראשונה, הוא שחף, שבסך הכל ניסה להבין מי נרדם חוץ מדניאל בטרם הוא זורק אותו מתחת לגלגלי האוטובוס. 

רגע לפני סיום, הדיירים גם מתאספים לאספת הדיירים השבועית. אין יותר מדי מה לבזבז זמן על תמהיל הצעקות והתלונות שגם ככה שמענו לאורך כל השבוע, אבל חייבים לציין את אמירת "בדק בית" של דיאן, מאחל לה שתהיה לה אותה המודעות שהיא מבקשת מאחרים. 

בסופו של דבר, הדיירים מחליטים לפרגן להפקה בהעמדה להדחה של כולם, מה שידוע בתור ההזדמנות לסנן את מי שקצת פחות עושה רעש וצלצולים עבור זמן מסך. נאחל בהצלחה לכל הדיירים, בתקווה שתשרדו לצעוק עוד שבוע.