כשנתיים וחצי עברו מהפעם האחרונה שבה הסדרה הישראלית הכי מצליחה מעבר לים כיכבה על המסכים. וכאילו לא עבר הזמן, ליאור רז ואבי יששכרוף חזרו עם עונה רביעית חזקה יותר, מותחת יותר וחוצה גבולות (תרתי משמע). ממש אפשר להרגיש שהפעם היוצרים החליטו לחשוב בגדול ולירות לכל הכיוונים, ואם ככה התחילה העונה הנוכחית, אין לנו ספק שהחמישית כבר מחכה מעבר לפינה. וזה ממש לא הזמן לעצור. צפו בטריילר של פאודה עונה 4:

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

הערב (ד') שודר בערוץ יס אקשן הפרק הראשון של העונה החדשה, שכבר בחמש הדקות הראשונות הזכיר לצופים למה הם כל כך אהבו אותה. בשנייה הראשונה, מבלי לתת לנו הצופים רגע אחד של חוסר ריכוז, פאודה 4 נפתחה בעוד משימה של הצוות המוכר והאהוב. אלא שהפעם, באופן שאי אפשר לפספס, ניכר היעדרו של דורון קביליו (ליאור רז) שנשאר כבר בסוף העונה שעברה מחוץ למשוואה. 

אבל לא הייתה ניכרת דאגה, הרי היה לי ברור שאין סיכוי שעונה של פאודה לא תכלול את הכוכב הראשי, אז חיכיתי. והופ, לא עבר הרבה זמן והגיבור שלנו חזר. אמנם כבוי, עצור ושרוט לגמרי, אבל חזר. וכדי להוכיח לנו שהוא עדיין כשיר, דורון נאלץ להתמודד מול שני גנבים שפרצו לחווה של אביו, ושילמו על זה במחיר של צלעות שבורות, סדק בגולגולת ושבר בארובת העין. מי מתעסק? זה דורון. 

בעקבות התקרית דורון הגיע אל תחנת משטרה, שם חיכה לו – איך לא – קפטן איוב (איציק כהן), גיבור המשנה שלנו. הוא מנסה לשכנע אותו לחזור אל החבורה, דרך זה שיעשה טובה ויקפוץ לחתונה של שניים מחבריו הטובים ביותר, נורית (רונה-לי שמעון) ושגיא (עידן עמדי). 

קפטן איוב והאויב (צילום: באדיבות yes)
קפטן איוב והאויב (צילום: באדיבות yes)

על אף שדורון כבר מרגיש תשוש, מעורער נפשית ולא שייך, קפטן אויב מצליח לפתות אותו לנסיעה קצרה לבריסל כדי לפגוש מקור פלסטיני בחו"ל. אבל בפאודה כמו בפאודה, אסור שהדברים ילכו חלק, ומתברר כי המשת"פ שלנו הוא לא מי שחשבנו שהוא, אלא פעיל ארגון טרור שחוטף את קפטן איוב. 

הכי חזק, הכי בועט והכי נועז שיכול להיות, העונה החדשה של פאודה מוכיחה בפעם הרביעית למה הפכה להצלחה בינלאומית ונמכרה ל"נטפליקס". נכון שעבר קצת זמן, אבל אתם לא תרגישו. ונכון שכמה דמויות חשובות כבר עברו מהעולם, אבל אליהן עתידות להצטרף כמה שאין לי ספק שיטביעו חותם. אז עם קאסט כזה, כותבים כאלה ועלילה שכזו, גם גודל הציפייה לא הביא לאכזבה.