עד כמה אנחנו מופתעים שהזוג שהתנהל במהירות של צב העונה, ימשיך להיות ביחד אחרי שהעונה של "חתונה ממבט ראשון" תסתיים? מאוד, אבל בעיקר שמחים ולומדים כלל אחד חשוב מרפאל ועידית: דברים שמתבשלים לאט לאט ובטוח ועל אש קטנה, יוצרים מטעמים עמוקים כאלה שנפתחים ומתגלים בפה, מחליקים נעים בגרון היישר לקיבה ומזינים אותה. ככה הזוגיות של עידית ורפאל שכיום, שבעה חודשים אחרי סיום צילומי התוכנית, עדיין מנהלים "קשר בהתהוות", כפי שהגדיר זאת רפאל בצורה המדויקת ביותר.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

מה שנראה בתחילת העונה ככישלון, עם רגעי שתיקה מביכים, הפך באופן מפתיע להצלחה גדולה. וכשאני חושבת על זה בשנית, המילים כישלון והצלחה לא מתאימות לתאר את ההתרחשות של הצמד הזה. במקרה שלהם צריך לבחור בתיאור יותר פושר, זורם, לא קיצוני, כי גם ההתחלה לא הייתה כישלון, אלא קושי טבעי ואותנטי שיחווה כל זוג שמאחדים אותו לראשונה מתחת לחופה. את ההתפתחות היפה בין השניים שתחילתה בחברות טובה שהולידה רומנטיקה בהמשך, לא ניתן לסכם כהצלחה כי זה מורכב ועמוק יותר מהצלחה, ועוד לא חד משמעי ונצחי וכפי שאמרה עידית אמש, הם חווים לעיתים קושי כמו בכל מערכת יחסים.

בערוץ המתחרה דיירים אנונימיים שסגורים בבית המפורסם במדינה צווחים את נשמתם, וחושפים ומעצימים כל תקרית קשה שחוו בילדותם רק כדי לזכות בעוד קצת זמן מסך. ניכר כי כל אחד ואחת מהם נכנסו לבית האח הגדול כדי ליהנות מאור הזרקורים והפרסום בתקווה לזכות במשרה נוצצת בתעשייה. בחתונמי ניכר השוני המובהק בליהוק המתמודדים. כולם נראים אנונימיים שנקלעו למסך בטעות, שכל חלומם הוא רק למצוא זוגיות ואהבה, והפרסום הוא תופעת לוואי לא רצויה עבורם שהם נאלצים לחוות אותה עד שהתופעות יעברו והם יוכלו להתרכז במטרה העיקרית שלשמה התכנסו - זוגיות. זה כל הקסם בחתונה ממבט ראשון - הליהוק המוקפד.

עידית ורפאל הם דוגמה לזוג שהגיע לריאליטי באמת ובתמים רק כדי למצוא אהבה ולעבור תהליך אישי ולא כדי ליהנות מדקות התהילה שמגיעות אחרי ולחלום על קמפיין שלעולם לא יגיע. אז לא זכינו לראות את השניים מתנשקים על רקע השקיעה, וגם לא מתגפפים או ישנים כפיות במיטה. גם כשהייתה נשיקה קטנה בפה, היא נעשתה בצניעות בהתכווצות של הצדדים הנבוכים, ולא שמענו אף אחד מהם כועס, צועק בוכה או שובר את הכלים, כמו כוכבי הריאליטי המתחרה. האיפוק הקסום שלהם נחוץ יותר ויותר על המסך כדי להוכיח שהעולם לא השתגע ונותרו עוד כמה אנשים נורמליים שמהלכים בינינו.

לא ברור כמה זמן הקשר של עידית ורפאל ימשיך להתהוות, אני מקווה עבורם שהם יקימו משפחה כמו שרפאל חלם, וגם עידית חולמת בתוך תוכה אבל מפחדת להודות ולשים את עצמה במקום הפגיע. נעים היה לצפות בשניים הללו עוברים מסע, כשכל אחד עם הקשיים שלו מצליח להיפתח לאט, בקצב שנכון לו. הם הוכיחו שלא נדרשת משיכה מינית ראשונית כתנאי למערכת יחסים טובה. כמו שאמרה עידית אמש, "לא הייתי ממשיכה איתך לדייט שני", ורפאל הוסיף "אני לא הייתי ממשיך לדייט שלישי". כמו שלקח להם זמן להיפתח ולהתוודע אחד לשנייה, גם לנו הצופים לקח זמן להתחבר לצמד הזה ולגלות את היופי הפנימי של כל אחד מהם.

ומילה טובה לפסיכולוגים של התוכנית, יעל ודני. העונה הנוכחית, יותר מכל עונה, הצליח להם. נראה כי הם למדו את השיטה לאור הניסיון הרב שצברו לאורך העונות. והדרך העדינה והרגישה שהם מלווים ומכווינים את הזוגות מוסיפה לא מעט לתהליך שהם עוברים. לא הבנתי מתחילת העונה ועד סופה, מדוע הצטרפה המומחית החדשה, מעיין בוימן משיטה. קולה אמש אפילו לא נשמע לשנייה, אבל תודו שהיא יפהפייה אמיתית ויש לה שיער למות מקנאה. וגם זה מספיק היום לא?