עורך חדשות החוץ של רשת 13 גיל תמרי הצליח לעורר סערה כאשר שידר אמש (שני) כתבה על העיר הקדושה ביותר למוסלמים - מכה. תמרי, שצילם את הכתבה מתוך העיר עצמה, זאת למרות האיסור החריף של הדת המוסלמית, לפיו הכניסה לעיר אסורה למי שאינו מוסלמי.

הסערה נפתחה תוך זמן קצר ברשתות החברתיות, שם הובע זעם רב בקרב המשתמשים המוסלמים. כך למשל, מוחמד סעוד, בלוגר סעודי הידוע בחיבתו לישראל, צייץ: "חברים יקרים שלי בישראל, כתב שלכם נכנס לעיר מכה הקדושה לאיסלאם, וצילם בלי בושה, זה כמו שאני אכנס לבית הכנסת ואקרא בתורה, בושה וחרפה ערוץ 13, תתביישו ככה לפגוע בדת האיסלם, אתם חצופים". 

תגובה נוספת הגיע מאשת התקשורת קרולין גליק, שכתבה נגד תמרי: "בכתבה מיותרת אחת, גיל תמרי פגע פגיעה מיותרת אך אדירה ביחסי ישראל עם הסעודים. אשכרה טיפש שזרק אבן לבאר".

מ"חדשות 13" נמסר בתגובה: "ביקורו של עורך חדשות החוץ גיל תמרי במכה הוא הישג עיתונאי חשוב, שלא נועד בשום צורה לפגוע ברגשות המוסלמים. כמובן שאם מישהו חש פגיעה, אנחנו מצרים על כך.  נבהיר: סקרנות עיתונאית היא נשמת אפו של מקצוע העיתונות. האני מאמין העיתונאי, מושתת על הגעה לכל מקום ותיעוד הדברים ממקור ראשון.  עקרונות אלה הנחו אותנו גם במשימה העיתונאית הזאת, שאפשרה לצופים רבים מגע ראשוני כמעט בלתי אמצעי עם המקום החשוב הזה. זאת יחד עם הסקרנות וההתרגשות בישראל סביב היחסים המתהדקים עם סעודיה. לתפיסתנו, הידיעה וההכרה של מקום חשוב ממקור ראשון, רק תורמות להגברת הסובלנות הדתית והשיח מתוך למידת והכרת אמונות האחר".

בעקבות הזעם, גיל תמרי צייץ את תגובתו: "ברצוני להדגיש כי הביקור במכה לא נועד לפגוע במוסלמים או בכל אדם אחר. אם מישהו נפגע מהכתבה, אני מתנצל עמוקות. המטרה הייתה להציג את החשיבות של מכה ואת יופייה".