משימת הפייק הגדול, או בשמה האמיתי והמלא – משימת הצחוקים והשיגועים של ההפקה, סוף סוף הגיעה, אבל אפילו היא לא הצליחה להיות האירוע הגדול בפרק של האח הגדול.

חמש דקות לתוך הפרק, אחרי שנחשפנו לנאום של אופק לטליה תחת הטייטל שחוזר מדי עונה אצל אנשים שונים "אנחנו אנשים שלא יודעים לקבל אהבה", שחף נמצא בחדר האח ומודה במשיכתו לטליה. עם זאת, שחף מדגיש שהוא לא רוצה לפגוע באופק ושרין, שני חבריו הקרובים בבית.

עבור שחף מדובר בהישג לא קטן. למי שלא זוכר, בתעודת הזהות אופק הצהיר על עצמו שהוא לא יודע ליצור קשרים עם אנשים. הוא לא מצליח לתחזק אותם, להבין את הנורמות החברתיות המצופות ממנו וכמעט תמיד נשאר לבד. אבל הנה, ממש מול עינינו שחף מצליח להבין את הדבר הבסיסי ביותר – לפעמים לא שווה לפגוע בחברים קרובים עבור משהו שלא בהכרח קיים. זה לא אומר שאין משיכה אליו מצד טליה, זה גם לא אומר שלא יהיה ביניהם משהו בעתיד, אבל זה כן אומר שלפחות אחד מהדיירים הצליח להשלים מטרה בבית, וזה כיף.

שחף רז (צילום: מיכה לבוטון)
שחף רז (צילום: מיכה לבוטון)

עם זאת, שחף לא מוכן עדיין להיות פגיע ומפיל את האשמה דווקא על טליה וטוען שהיא אולי מעדיפה להיות מחוזרת מאשר בזוגיות. אם זה לא הספיק, הוא גם מיד רץ לדבר עם טליה בחדר הכביסה שם היא גם מוכיחה את הנקודה של שחף ועושה הכל לבלבל אותו. צחוקים ושיגועים כבר אמרנו? כנראה שההפקה ידעה מה היא עושה כשהיא הכניסה את טליה לבית.

והגענו לחלק המרכזי של הפרק – משימת הפייק הגדול: הדיירים זוכים להצצה קטנה מעולם החיצוני וצריכים לענות על שאלות. רק חבל שחלק מהדברים מעולם לא קרו. אז נכון, ההשוואה בין מורדי (שנות ה-90) לקאזם באמת נעשתה בערוץ 13 כבר לפני חודש, אבל חכו להמשך.

זה מתחיל עם משימת הלבבות והמחשבה שהאמת היא הפוכה ממה שחשבו עד עכשיו, וההפקה דואגת להמשיך את הכיף דרך אופק. האמת? בחירה מצוינת. אחד מהדיירים הצעירים יוותר על ההזדמנות לעבוד על כל חבריו לבית? יאללה בלאגן.

בשלב מסויים הדיירים, תכלס קאזם, מתאהבים בעמדת השעשעון הגדול ופשוט מתחילים במשחק משל עצמם. ללא ספק מדובר בדקות הראשונות מאז פתיחת העונה שכל הבית באמת נמצא במוד הקשבה. אפילו כשקאזם החליט שהוא צריך להיות פחות שיפוטי, אפשר היה להאמין לו. כן, היו עקיצות הדדיות, אבל הן לא ממקום של לגחך על התשובות של האחר, אלא נטו מתוך תחושת קירבה אמיתית, שאצל חלק מהדיירים הופיעה לראשונה.

זה לקח קצת זמן, אבל בסוף הגענו לשאלה שהסעירה את הבית – מי הזמרת שחידשה שיר של אחת מדיירות הבית. כמובן שהעניין לא היה ולא נברא, אבל ברשת 13 גייסו את נועה קירל למשימה כדי למתוח את הדירים ואת אילנה במיוחד.

מרינה אמרה את דברה - נועה קירל לא תגנוב פה (צילום: צילום מסך רשת 13)
מרינה אמרה את דברה - נועה קירל לא תגנוב פה (צילום: צילום מסך רשת 13)

הבית נופל כמו פרי בשל לתוך המתיחה אבל דווקא מתוך כולם אילנה דווקא שלא מתרגשת מהגניבה אלא דווקא נלהבת מהאפשרות שהזמרת התלהבה מהשיר שלה. אופק קולט את הבלבול ושולח אותה לתוך חדר האח לפני שמישהו יתחיל לחשוד שמשהו לא לעניין פה. שרין לעומת זאת לא פראיירית וקולטת שמדובר בחארטה. 

סיומו של השעשועון לא היווה את סיום המשימה, וכמובן שגם זכינו לראות מה קרה עם כניסתה של הדיירת החדשה, אבל עוד לפני כן – נתנאל שוקל לצאת מהבית מוקדם מהצפוי, רק מתוך החשש שאולי ידיחו אותו. דיאן צודקת כשהיא אומרת לו שאסור לו לוותר על עצמו, אבל נתנאל תקוע בתוך לופ. 

מי שלא מכיר את הלופים האלו יכול לחשוב שמדובר בסך הכל ברגע קטן של שבר ועוד ניסיון לייצר דרמה יש מאין. זה לא נכון. המחשבות שרצות בראש של נתנאל לא נותנות לו מנוח, הוא חי אותן, נושם אותן, וכשהוא הולך לישון בלילה הוא חושב אותן רגע לפני שהוא נרדם ואז הוא חולם אותן. אי אפשר להמעיט בחשיבות המילים של דיאן לנתנאל, הנוכחות שלה לצידו בדיוק ברגע הזה. העובדה שהוא לא מוותר לעצמו היא נקודת ניצחון עבורו, אבל גם עבור כל מי שהיה אי פעם בסיטואציה דומה ואולי ישאב השראה להתמודד עם השדים שלו.

לסיום זכינו לראות גם מספר דקות מהחוויה של הדיירים עם לירן, שהערב תיכנס לבית באופן סופי ורשמי. לצידה יכנסו עוד מספר דיירים, אבל עד שילמדו להכיר אותם, סביר להניח שמחלקם כבר ניפרד. אבל עוד חזון למועד.