בכל עונה של "האח הגדול" יש את הדייר המרושע שאנחנו אוהבים לשנוא, דייר שעושה רע לאחרים, שמתעמת עם כולם ללא מורא ופחד, מטיל אימה, טורף את כל הקלפים, מצית מדורות ללא הפסקה ומגיב באגרסיביות ובתנועות אלימות. כל זה לא פחות נורא וקשה להכלה מאלימות פיזית, יש שיגידו שהתעללות נפשית לעיתים קשה יותר מפיזית, כי אינה אסורה בחוק. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בעונות הקודמות אלו היו בעיקר דיירים גברים, שלבסוף חצו את הקווים האדומים של חוקי האח הגדול וסולקו מהבית או קיבלו אזהרות אינספור בחדר האח. העונה זוכה בתואר הזה דיאן שוורץ, שכל דיירי הבית מהלכים אימים לידה, אפילו הדיירים החזקים איבדו לגמרי את עמוד השדרה שלהם בכל הנוגע לדיאן שמשליטה טרור בבית, לצד החיוך הקטן והמרושע שלה ואף אחד לא מנסה לעצור אותה. רק האח הגדול הרחום והטוב לב, סולח ומוחל ולא מעניק לה אפילו אזהרות.

דיאן היא ללא ספק אהובת ההפקה, היא זוכה ליחס מיוחד ביחס לדיירים האחרים על ידי האח הגדול, כבר מרגע כניסתה לבית כשזכתה לבחור מבין שלושת הגברים הלוהטים של העונה את בן זוגה לתוכנית, אותו בן זוג צוות אליה לאורך העונה והשניים הפכו לדייר אחד, רק כדי לשמור עליה מהדחה. היא גם זוכה לספוט מיוחד ולזמן מסך כפול ומכופל ומשולש, ביחס לכל דייר אחר בבית.

האח הגדול סימן את דיאן כבר בשלבי הליהוק הראשונים של העונה, והפך אותה לגיבור המרכזי של הסיפור, היא השחקנית הראשית בעלילה ללא ספק. גם הבחירה בה היא לגמרי ברורה, היא מניפולטיבית, חכמה, אמיצה, אכזרית ומרושעת, וגם יפהפייה כובשת, אבל תודו שמרוב רוע כבר אי אפשר לראות עד כמה היא יפה. אבל כמו בכל תסריט טוב, אני בטוחה שזה רק עניין של זמן, עד שהאח הגדול ידאג שתהיה תפנית בעלילה והגיבור הרע והשנוא על הצופים יהפוך במהרה לגיבור שאהוב על כולם. ודיאן תגיע בצעדי ענק לגמר הגדול.

ונתנאל, מה איתו? גם הוא לא שולט במיוחד בעצבים שלו, אבל אי אפשר לכעוס עליו או לשפוט אותו, כי הוא הצל של דיאן ואיבד לגמרי מאישיותו, הוא יעשה כל מה שהשליטה מצווה עליו, אין לו דעה משל עצמו, הוא הפך להיות רכרוכי, מתרפס וכלב השמירה של אהובתו. לראייה בפרק אמש הוא סלח ומחל ללירן שהתנצלה בפניו בוכייה, היא גילה לרגע קט אנושיות ורגישות, תכונות אופי מרגשות, שבהן לא ניחנה דיאן, שלא הסכימה לתת הזדמנות נוספת ללירן. אבל כשעמד לצד השליטה שלו, נצפה מטנף על לירן מאחורי גבה וקרא להדיח אותה רק בכדי למצוא כן בעיני הוד מעלתה.

דיאן שוורץ, נתנאל רודינסקי (צילום: צילום מסך)
דיאן שוורץ, נתנאל רודינסקי (צילום: צילום מסך)

הצופים חשו בפרק של אתמול גם סימפטיה לבר כהן, שנותרה לגמרי לבדה במערכה, בלי בן זוגה שהודח בשלבים מוקדמים מהבית, בלי החברים הטובים, דיאן ונתנאל שהחליטו כי נמאס להם ממנה. בר כינתה את דיאן אישה רעה, שטן, אבל אני תוהה עם עצמי, עד לאותו רגע, בר החשיבה את דיאן כחברתה הטובה ביותר בבית, דיאן לא שינתה את עורה, התנהגה בדיוק אותו דבר גם לדיירים אחרים, אז למה כשזה נוגע לאחרים בר התעלמה מתכונות האופי הקשות של דיאן,  וכשהאש לפתע מופנית אליה, פתאום דיאן רעה שכולם מפחדים ממנה. איפה היית לפני, כשבחרת אותה כחברה הטובה ביותר בבית. ועל זה נאמר "מי שהולך לישון עם כלבים שלא יתפלא אם יתעורר עם פרעושים".