בפרק החדש בסדרת "בדרך אל הקלפי" נתמקד הפעם בחיקויים הפוליטיים הגדולים של ישראל: הקומיקאים שהצליחו כל כך במשימתם להיכנס לדמותם של מנהיגי ישראל, עד שהחיקוי הצליח להשפיע במשהו על דעת הקהל כלפי המקור.

לכתבות הקודמות בסדרת "בדרך אל הקלפי"

שמעון פרס

שמעון פרס הוא אולי הדמות שזכתה להכי הרבה חיקויים בתולדות ישראל - גם בגלל השנים הרבות בהן פרס לקח חלק בהנהגת המדינה והתפקידים הרבים שמילא, גם בגלל תדמית ה"לוזר", וגם בגלל קולו הייחודי, שכמעט כל אחד יודע לחקות. בין היתר נכנסו לדמותו של פרס טוביה צפיר, אלי יצפאן ואלי פיניש. אפילו בשנים האחרונות, לאחר שכבר הלך לעולמו, זוכה פרס לחיקוי קורע מצחוק בתוכנית הרדיו של טייכר וזרחוביץ', בתור "ההולוגרמה של פרס" שמתלוננת על ענייני השעה הטראשיים ביותר.

אריאל שרון

גם שרון היה דמות קלאסית לחיקוי: מימדי גופו, הקול הייחודי והשינויים הפוליטיים שעבר, מסמן ימני ומיליטריסטי לראש ממשלה מתון שמפנה התנחלויות, הפכו אותו למטרה מועדפת לסאטיריקנים. אלי יצפאן וטל פרידמן היו מחקייניו הבולטים, אבל החיקוי הראשון, והזכור מכולם, היה של טוביה צפיר, שהמציא את ה-"הא-היי!" שהפך למזוהה עם שרון האמיתי. צפיר סיפר ששרון מאוד אהב את החיקוי ואף הזמין אותו לסיור בחוות השקמים, אבל הוא בחר לסרב כדי לשמור על דיסטנס עם מושא הסאטירה שלו.

הנה, למשל, הקליפ שהפיק צפיר לערב בו נבחר שרון לראשות הממשלה (בחירות 2001), לפי הלהיט הגדול של שלומי שבן מאותה תקופה.

דן מרידור

בשנת 1996 עלתה לשידור "החרצופים" - הגרסה הישראלית ל"ספיטינג אימאג'" הבריטית, תוכנית סאטירה שמשתמשת בבובות בדמות הפוליטיקאים. את רוב הבובות דיבב, מי אם לא, טוביה צפיר, אבל ללא ספק החרצוף הזכור מכולם הוא זה של דן מרידור, ששימש אז כשר האוצר בממשלת נתניהו הראשונה. מרידור הוצג כאדם רכרוכי, שלא מצליח לעמוד על שלו מול נתניהו, ומסיים כל מערכון כשהוא מתנדף אל האופק וממלמל משהו אל החתולה שלו, מיצי. פרשנים רבים טענו כי החרצוף הזה קיבע את תדמיתו של מרידור האמיתי כרך וחלש, וחיסל את סיכוייו להתמודד בעתיד על הנהגת המדינה.

בנימין נתניהו

הרבה חקיינים נכנסו לדמותו של נתניהו, אבל בעוד רובם נצמדו לקול הבס העמוק שלו, ב"ארץ נהדרת" יצר מריאנו אידלמן דמות חדשה, עם קול גבוה וחלול שכלל לא מזכיר את נתניהו האמיתי. נתניהו של ארץ נהדרת היה מעין נוכל חלקלק, שמשקר כמו שהוא נושם, אבל גם מלא קסם אישי שגורם לו לחמוק מלשלם מחיר על כישלונותיו.

נפתלי בנט

לא הרבה זוכרים שהראשון שחיקה את נפתלי בנט ב"ארץ נהדרת" היה טל פרידמן. אחרי שפרידמן פרש מהתוכנית, ערן זרחוביץ' נכנס לדמותו של מנהיג "הבית היהודי" דאז והרים אותה לשחקים, עם הטון הילדותי והקאץ' פרייז "די כבר" שהציגו את בנט כמנהיג קפריזי ולא שקול. החיקוי היה שם בכל העליות והמורדות של בנט - מהבחירות בהן לא עבר את אחוז החסימה, ועד כניסתו המדהימה ללשכת ראש הממשלה עם שישה מנדטים בלבד.