בזמן ש-HBO עומלת על פרויקטים בעולם "משחקי הכס", ואמאזון עומדת לשחרר את הסדרה החדשה בעולם "שר הטבעות", כעת מגיעה התשובה של "דיסני +": החברה הכריזה כי לאחר 16 שנה של המתנה, סדרת הספרים "הירושה" תזכה לעיבוד מחודש אשר ינסה להחזיר את הכבוד לאראגון, ברום, ומסדר רוכבי הדרקונים. 

למי שלא מאורע בפרטים (ובצדק, כי עברו 16 שנה), בשנת 2006 יצא לאקרנים הסרט "אראגון", המבוסס על הספר הראשון בסדרה ומגולל את סיפורו של נער חווה מתבגר ויתום שמגלה לתדהמתו כי נבחר להיות "רוכב" של דרקונית בשם סאפירה. הסרט, שנחשב בעיני המעריצים והמבקרים כאחד לכישלון פנומנלי, לא זכה להמשיך ונזנח הצידה, זאת למרות שאולפני פוקס המאה ה-20 והבמאי סטפן פנגמייר כבר עבדו על תוכניות לסרט השני והשלישי שתוכננו להצטלם יחדיו.

רק כדי לסבר את האוזן – הסרט הגיע למקום העשירי במצעד הסרטים הגרועים לשנת 2006, הוא הכיל למעלה מ-60 שינויים מהספר, כולל מחיקת דמויות חשובות ואירועים קריטיים לעלילה. עדיין לא השתכנעתם? אז נספר לכם שפנגמייר, לו זו הייתה הפעם הראשונה על כס הבמאי, לא שב מעולם לביים סרט באורך מלא. לאחר כישלון הסרט הוא חזר להתעסק בעיקר בקריירה שלו כאיש אפקטים ואף הוביל במשך שנים את צוות האפקטים המיוחדים של "משחקי הכס".

אבל 16 שנה לאחר הכישלון באולפני המאה ה-,20 שבינתיים עברו לידיים של דיסני, החליטו שהגיע הזמן להקשיב לפנדום (קהילת מעריצים) ולהחיות את סדרת "הירושה" מחדש, הפעם כסדרה בשירות הסטרימינג "דיסני +". ההחלטה של דיסני לא מובנית מאליה, בעיקר לאור העובדה שהיא מגיעה לאחר שנים של מאבק מעריצים ברשתות אשר קראו למישהו להרים את הכפפה ולייצר עיבוד חדש שיתן כבוד לספרים.

את גודל האמונה של דיסני בפרויקט אפשר לראות על ידי הצעדים הראשונים שביצעו לקראת הפקתה – ראשית, הם פנו לסופר כריסטופר פאוליני על מנת שיקבל על עצמו את תפקיד התסריטאי, כך שיוכל לוודא שכל הדברים החשובים בעלילה אכן נכללים בסדרה, זאת לעומת הסרט בו הוא קיבל קרדיט רק כיוצר הסיפור, בעוד אחרים היו אחראים על התסריט וההפקה. 

לצידו של פאוליני יעמוד גם ברט סאלקה, אשר אחראי על פרויקט "פרסי ג'קסון" של דיסני +, שנועד גם הוא להציל מותג שכבר נראה אבוד לאחר סדרת סרטים שנכשלה (פרסי ג'קסון והאולימפיים אמורה לעלות לשידור במהלך 2024).

ההכרזה של דיסני על הסדרה תפסה אפילו את היוצר פאוליני בהפתעה, כאשר זמן קצר לאחר שהחברה אישרה כי החלה לעבוד על הפקת הסדרה, הוא פרסם מכתב לעוקביו באתר הרשמי אותו הוא מתחזק, ואמר כי "כמו שראיתם, הייתה הכרזה לא מתוכננת, אבל כן זו אכן האמת. סדרת טלוויזיה שתתבסס על אראגון היא משהו מתוכנן. הם אפילו פנו אלי כדי שאכתוב ואפיק אותה".

עוד הוא סיפר לעוקביו: "אני בהתרגשות מטורפת לקראת מה שהעתיד צופן לי. בינתיים אני לא יכול להיכנס ליותר מדי פרטים כי הכל בשלב מאוד מוקדם אבל אני כן יכול לספר שאני מאוד מרוצה מהצוות שסביבי בפרויקט, אלו אנשים חכמים, בעלי תשוקה ואני מצפה ליצור איתם את העיבוד הטוב ביותר לעולם של ספרי 'הירושה'".

"אני לא יכול לתאר לכם כמה עבודה, כמה שיחות, פגישות והודעות נדרשו כדי שכל הדבר הזה יתחיל לזוז וזו עדיין רק ההתחלה. עם זאת, דבר מכל זה לא יכול היה לקרות ללא מי שקרא את הספרים, תמך ברשתות והשתתף בפאנדום לאורך השנים. אז תודה לכם ממני ומכל אנשי אלאגייזיה" (אלאגייזיה היא היבשת בה מתרחשת עלילת הספרים).

פאוליני סיכם וסיפר כי דיסני תחשוף עוד פרטים על הסדרה בעתיד הקרוב, אך בינתיים התחייב כי בכוונתנו לרצות את המעריצים ולספק להם את הגרסה הטובה ביותר שאפשר לסדרה.