אם גם אתם התחלתם לקבל סמסים ממפלגות, במקום הודעות מפוקפקות על קרקעות לרכישה בהוד השרון או הלוואות מוגזמות, אין ספק שאתם חיים בארץ. מה שבטוח - אחרי כל הרעש הזה, הפריימריז והחדשות המתפרצות, כיף לסיים את היום עם 'הכוכב הבא', ובטח כשמדובר בפרק של אתמול.

ראשון היה ג'וש ברנן, בחור בריטי חביב שהחליט לעשות עלייה היישר מאנגליה, והצהיר על עצמו שהוא מתמחה בהזמנת מנת שווארמה כמעט בלי טעויות בעברית. באופן די מפתיע הוא בחר בשיר 'אחרי כל השנים' של עומר אדם, אבל מה? באנגלית ובתרגום שמאוד מזכיר את המקור. וזה עבד לו. 

מיד אחריו היה אורי שכיב בן ה־24 מבת ים, שיכולתי להישבע שכבר שמעתי את שמו בעבר. מסתבר שצדקתי, ושכיב זכה במקום השלישי בעונה הראשונה של 'אקס פקטור' לפני 8 שנים. הצלחתם לעקוב אחרי כל המספרים האלה? מי מביננו שהאריכו ימים בצפייה בתוכניות ריאליטי מוזיקליות, ודאי יזכרו שבאותו גמר הייתה גם עדן בן זקן, שבתכלס מרגיש שהיא תמיד הייתה חלק מהמוזיקה הישראלית.

אז שכיב הביא לבמה את שירו המקורי 'עולה', שלא רק הצליח לרגש ברמות את השופטים והקהל, אלא לעלות את הרף ל-93 אחוזים ובהרבה מאוד כבוד וצניעות. אני חושבת שאני לא היחידה שבא לה כבר לשמוע את השיר הבא שלו בלקסיקון. 

רובנו אמנם כבר לא בגיל של להכיר כוכבי רשת, וזה בסדר. אם אתם הורים לילדים, זה כבר משהו אחר, ובטח שמעתם על משפחת אליהו, שהם ככל הנראה הדבר הכי חם בעולם הווירטואלי. דניאל אליהו, בת המשפחה, הגיעה גם היא לבמת 'הכוכב הבא' עם 'שב' של שרית חדד, ולמרות הרצון הגדול – החלום נותר חלום עם 58 אחוזים בלבד. אז הקהל ישב יותר ממה שאליהו ציפתה, אבל מה? המשפחה התומכת ניצבה מאחוריה, וזה הכי חשוב. 

גם בפרק המופלא של אתמול חזינו באודישן בהפתעה, והפעם זה היה רן דנקר שנסע עד לאסתר בלולו בת ה־21, קופאית בחנות ירקות. אחרי כמה צעקות הלם בלולו הצטרפה לרן, כשלשניים מחכה לימוזינה מפוארת, שטיח אדום ושפיטה, פיינליסטית העונות הקודמות, שתמיד באה בטוב כמו זירו עם קוביית קרח. אחרי קצת זמן של נסיעה הגיחה אסתר לבמה, והפכה לכל מי ששמע אותה את הלב עם 'מה אתה רוצה ממני' של חנן בן ארי. 89 אחוזים וצמרמורות בגב, מניסיון. 

עדן פרץ החיפאית, חיילת בת 19, באה עם מוד קצת אחר מקודמיה, ושברה את השירים הישראלים עם 'Yellow' של קולדפליי, הלהקה שכולנו גדלנו עליה, לא משנה בני כמה אנחנו. הודות לשילוב של קול מלטף, רוך שכבר לא שומעים ונאיביות שובה, היא לקחה את כל הקופה עם 71 אחוזים, ועשתה הרבה חשק לחזור לקולדפליי. ולביצוע המטורף שלה שוב ושוב.

טוב. הגענו לרגע עליו בישר הפרומו הדרמטי לקראת התוכנית. אני אגיד זאת בחמש מילים – זו לא הייתה התראת שווא. כפיר צפריר, זמר וראפר בן 32 מראשון לציון, שם את כל הקלפים על השולחן כבר מההתחלה. על העבר שלו בשכונת פג'ה בפתח תקווה הוא לא סיפר הרבה, אבל הוא חשף את הכל ב'סרט פשע', השיר החשוף והבועט שביצע על הבמה. משהו בין מוזיקה שחורה לאופרה, בין ראפ לבלדה, בין שחור מדי להכי לבן שאפשר, נתן לביצוע הזה גוון אחר.

צפריר צלח דרך שהרבה כשלו בה – לעשות משהו שגורם לך ללטוש עיניים בדבר הזה מולך, ורק לרצות לשמוע עוד ממנו. זה קרה עם נטע ברזילי, עם שפיטה, עם תמיר גרינברג, וגם עם אליאב זוהר מהעונה הזו, וזה קרה גם אתמול עם כפיר צפריר. עתיד מזהיר, כבר אמרתי?