מתל אביב לברלין: רשת הסטרימינג תפיק גרסה מחודשת בגרמנית לדרמת המתח של HOT שיצרו נוח סטולמן ועודד דוידוף, בכיכובם של ליאור אשכנזי וליאת הר לב. צילומי הסדרה, שתכלול שישה פרקים, יחלו בימים הקרובים בברלין. התסריטים, שנכתבו על ידי Christoph Darnstädt מבוססים על התסריטים המקוריים של "עקרון ההחלפה".

זהו שיתוף הפעולה השני בין חברת ההפקה Real Film Berlin לבין נטפליקס, כאשר הפרויקט הראשון שלהם "Unorthodox"  ("המורדת" בכיכובה של שירה האס) זכה להצלחה מסחררת בארץ ובעולם. הגרסה המחודשת של עקרון ההחלפה צפויה לעלות בנטפליקס בחציון הראשון של שנת 2023.

"עקרון ההחלפה" שיצרו זוכה פרס אופיר נוח סטולמן ("תימרות עשן") וזוכה שני פרסי האקדמיה לטלוויזיה עודד דוידוף ("תימרות עשן", "הכל דבש" שגם ביים) עוקבת אחר סיפורו של אטלס (ליאור אשכנזי), הומלס מתבודד וחסר כל, שנפלט מרצונו אל רחובות תל אביב. יום אחד הוא נשאב בניגוד לרצונו בחזרה לחייו הישנים, בעקבות התאבדותו של אסיר עולם שהוא הביא להרשעתו. 

Sleeping Dogs (צילום: NetflixAnne Wilk)
Sleeping Dogs (צילום: NetflixAnne Wilk)

ההתאבדות מעלה אצל אטלס נשכחות, ומכריחה אותו להתמודד בפעם הראשונה עם המערכות בהן מאס: המשטרה, הפרקליטות והסנגוריה הציבורית. אל אטלס מצטרפת דיתה (ליאת הר לב), פרקליטה צעירה ומופנמת רגע לפני שהייתה אמורה לסגור את תיק ההתאבדות "מבלי לעשות יותר מדי בעיות".

בדרכם עומדים, דן דה לנגה (מוריס כהן) קצין משטרה וחבר הנפש של אטלס וחבורה שלמה של אנשי מערכת החוק, שסוגרים שורות ולא נותנים לאמת שהולכת ונחשפת לבלבל אותם. אטלס ודיתה, מונעים על ידי רצון משותף לרדוף צדק ולתקן עיוות דין, מצליחים לחשוף את האמת מאחורי ההתאבדות של העציר אבל, בעיקר, פותחים תיבת פנדורה שבתוכה שמור סוד אפל שראשיתו באירוע שקרה לפני עשור.  

הגרסה הגרמנית (Schlafende Hunde / Sleeping Dogs) תספר את סיפורו של שוטר ותיק ושחוק ותובעת צעירה ומבטיחה פותחים תיבת פנדורה כשהם פותחים מחדש תיק רצח ישן - כל אחד ממניעיו. הם עולים על עקבותיה המדממות של קונספירציה אשר מובילה אותם יותר ויותר עמוק אל תוך מערכת האכיפה והמשפט. וכיצד כל זה קשור למתקפת טרור שזעזע את העיר שנה וחצי קודם לכן?