שבוע עמוס בהחלטות חשובות עבר עלינו. הפריימריז בליכוד ובעבודה כבר מאחורינו, נועה קירל הודיעה רשמית שהיא טסה לייצג אותנו באירוויזיון, והרוחות קצת נרגעו אחרי הסופ"ש המורכב של מבצע עלות השחר. עכשיו אפשר להוריד הילוך, ולקבל החלטה חשובה כמעט כמו כל מה שציינתי – במה צופים הסופ"ש. יש לי כמה רעיונות. שנתחיל?

סנדמן: The Sandman

כמה חיכינו שהסדרה הזו תגיע לנטפליקס, כמה דיברנו עליה, כמה קיוונו שהיא תהיה טובה בדיוק כמו הספרים שהיא מבוססת עליהם. תנו לי להרגיע אתכם, התשובה היא כן, אבל בואו נחזור רגע להתחלה. 

'סנדמן', סדרת דרמה עמוסת פנטזיות שהתחילה מלא פחות מ־75 חוברות קומיקס, שהופצו לראשונה לפני הניינטיז והפכו מיליוני צעירים לחברי מועדון. המעריצים של אז אמנם התחלפו והתבגרו, אבל האהבה שנותרה הפכה את הקומיקס המפורסם לסדרה בת  עשרה פרקים מבית היוצר של חברנו בנטפליקס, והדמיון לספרים? עולה על ההבדלים. 

בגדול, העלילה מסתובבת סביב החלומות שלנו, האזור אולי הכי לא ברור בכל מה שנקרא בני אדם. מורפיאוס, המכהן ללא רוטציה כמלך החלומות, יוצא למסע בין עולמות כדי להשיב לעצמו את כוחו האבוד, ולתקן את הטעויות שביצע אחרי שנכלא ביקום החלומות אחרי איזה כישוף מסתורי.

בטח חלקכם אומרים לעצמכם 'אני? אני וקומיקס לא חברים בכלל'. ככל הנראה תהיו מופתעים לדעת שגם שונאי הקומיקס והפנטזיה, וגם אלו שאין להם סנטימנט מיוחד לכל הסיפור, ירצו להמשיך לצפות. יש משהו במסתורין האפלולי הזה, גם אם באופן מופרך ודמיוני להחריד, שימשוך אתכם חזק לבפנים. יצא לכם לעבור ליד גלידריה כשחם בצורה מזעזעת, וידעתם שעוד שנייה אתם עם גביע ביד גם אם אתם לא רוצים? אז ככה. צפייה נעימה מה שנקרא, אתם תאהבו את זה בכל מקרה.

סנדמן: The Sandman (צילום: נטפליקס)
סנדמן: The Sandman (צילום: נטפליקס)

בקרוב אצלכם: Wedding Season

הורים הם דבר נפלא בכל גיל. אין עוררין. פרט שולי קטן - ברגע שיותר מדי חברים שלך מחליטים להסתדר בזוגות ולהתחתן, ההורים מוצאים לעצמם תפקיד חדש: הבעלים הרשמיים של משרד השידוכים שנפתח במטבח, בין הסלון למקרר . 

דמיינו את זה, ועכשיו תכפילו בשתיים. 'בקרוב אצלכם' נפתחת עם ההורים של אשה וראבי, גבר ואישה צעירים שמרגישים בנוח עם הרווקות שלהם. לגיטימי לגמרי. כשעונת החתונות מגיעה, הם עולים על שיטה שתוריד מהם לגמרי את ההורים, ותיתן להם עוד זמן ליהנות איך שנוח להם, כלומר לבד. יש לכם ניחוש? כנראה שצדקתם - להעמיד פנים שהם יוצאים. 

בדיוק כמו ברגעים האלה שבהם שואלים 'מה כבר יכול להשתבש?' ואז מגלים שהכל בערך, גם הטריק הזה של השניים לא יחזיק מעמד לאורך זמן. את ההשלכות של הסיפור בטח תגלו לבד, ואתם הולכים לעוף על איך שהעלילה תתגלגל. אני מופתעת כל פעם מחדש שיש קומדיות רומנטיות שעדיין מרעננות ומקוריות, גם כשעשו כבר הכל. לא ציפיתי, אבל ב'בקרוב אצלכם', ההפתעה כפולה.

בקרוב אצלכם: Wedding Season (צילום: נטפליקס)
בקרוב אצלכם: Wedding Season (צילום: נטפליקס)

קטסטרופה מוחלטת - וודסטוק 99': Trainwreck -  Woodstock '99

רבים מאיתנו גדלו על סיפורי פסטיבל וודסטוק של שנת 1969, שתיארו הרמוניה מוחלטת והרבה פרחים, חלקם חוקיים וחלקם קצת פחות. מה שחלק נכבד מהצעירים של היום, כולל אני, לא יודעים, זה ששלושים שנה אחרי אותה אופוריה, ב־1999, ניסו לעשות סבב ב'. וזה היה כישלון חרוץ. 

אז מסתבר שאת השלום והאהבה החליפו וונדליזם חמור וביזה מכל הבא ליד, את האנרגיות הטובות - מעשי אונס ואלימות מחרידים, ואת הזיכרונות הנעימים לטראומות שנצרבו בזיכרון המשתתפים עד היום. 

על רקע מה שנראה כמו מתיחת גבולות המותר והאסור לקצה, לפחות במה שכותבים ברשתות, כדאי לקבל הצצה למה קורה כשהקווים האדומים האלה נכתבים בטוש מחיק. חשוב לכל אלה מביננו שגדלו על התיאורים של אהבה חופשית והתבגרו לתוך די הרבה שנאה כללית, ואפילו בשביל מתעבי המסיבות וההצטופפויות, שיבינו שאפשר גם אחרת, לטוב ובעיקר לרע. 

קטסטרופה מוחלטת - וודסטוק 99': Trainwreck -  Woodstock '99 (צילום: נטפליקס)
קטסטרופה מוחלטת - וודסטוק 99': Trainwreck -  Woodstock '99 (צילום: נטפליקס)

קרטר: Carter

הקוריאנים שוב חוזרים אלינו. ולא, לא מדובר במשחק הדיונון או במשהו מעוות במינון מופרז, אבל בואו נגיד שהקו הקוריאני, שמקפיד על קשר רופף למציאות, לא אכזב גם כאן. 

הכל מתחיל בגבר צעיר באופן יחסי, שמתעורר באיזה בוקר כשהוא לא זוכר כלום. ממש כלום. פתאום, קול מסתורי שבוקע מאוזנו מתחיל לתת לו הוראות, שבהמשך יהפכו לציווי לצאת למשימה הכי מסוכנת של חייו, בדרך לחילוץ בת ערובה. 

לא כל כך כיף לראות את הסרט בלילה, אבל בהחלט מסעיר לשקוע בו בשאר שעות היממה. ההשקעה על הסט יותר ממורגשת, העלילה מהודקת במידה הנכונה, והחיסרון היחיד - הקוריאנית. ובתכלס, עם כל הסדרות והסרטים תוצרת קוריאה כבר די התרגלנו.

קרטר: Carter (צילום: נטפליקס)
קרטר: Carter (צילום: נטפליקס)

נשימה עמוקה: Keep Breathing

יש אנשים מביננו שאוהבים לצפות בסדרות וסרטי אסונות. לכו תבינו. טעם, או חוסר טעם, שניהם עניין של טעם. מה שחשוב לדעת, הוא שגם אם הולכים על פיסה טלוויזיונית מלחיצה מאין כמותה, צריך לדעת במה לבחור ועל מה לוותר באופן בהול. בשביל זה אני כאן.

'נשימה עמוקה' מתחילה בדיוק כמו כל סרט שנפתח בביש מזל. ליב, עורכת דין צעירה למדי, מחליטה להצטרף לטיסה עם שני גברים שגם על מונית לא עושה חשק לעלות איתם. משהו קורה למרבה "ההפתעה", והשלושה מתרסקים בשממה בלב קנדה. כמה רגעים אחרי, ליב תמצא את עצמה לבד מול איתני הטבע, בידיעה שאף אחד לא ממש הבין שהיא נעלמה. 

אי אפשר לטעות כשיוצרים דמות עגולה כמו ליב, שבהמשך מבינים מה הוביל אותה לעשות כל כך הרבה טעויות בדרך. במקרה של 'נשימה עמוקה', גם ליב עצמה לא מצליחה להפוך את הצפייה למעניינת, אלא בעיקר למלחיצה ודי היסטרית ומבולגנת, עם כל כך הרבה פלאשבקים מלפניה, מאחוריה ומצדדיה של העלילה. לא נעים, מבלבל, ודי מעיק. תנשמו עמוק, זה הזמן לזפזפ.

נשימה עמוקה: Keep Breathing (צילום: נטפליקס)
נשימה עמוקה: Keep Breathing (צילום: נטפליקס)