מדי עונה משלמות משפחות מחיר כבד של חשיפה בעל כורחן כשיקיריהם בוחרים להיכנס לבית האח הגדול ומספרים על הילדות או סיפור שקר כלשהו על קושי שחוו בבית כדי לרכב על מוטיב הקורבן.

אתמול אביו של שחף נכנס לבית במפתיע כפינאלה למשימת גלגל המזל. אני בטוחה שכמו שאני נדהמתי לראות עד כמה המפגש הזה היה מוזר, כך גם צופים אחרים חשו כמוני, גם הדיירים שחוו אי נוחות לנוכח המפגש הלא מרגש בין האב לבנו, וכך גם האח הגדול שבנה על סצנת דמעות מרגשת והתבדה. מעולם באף עונה של האח הגדול לא נרשם מפגש כזה מאופק בין דייר לבן משפחתו, אחרי חודשים שלא נפגשו. זה היה נראה כאילו אביו של שחף נכנס רק כדי לשיר ולמכור את יכולתו המוזיקלית ולא כדי לראות ולשמח את בנו. הוא נכנס לו לאיטו עם הגיטרה, שר ומביט אל כולם חוץ מאל בנו שחף, שלא ידע את נפשו עד כמה רצה חיבוק ואהבה ובמקום זה קיבל מופע של אביו.

זה מפתיע כפליים כשאתה בוחן את סל הערכים המשובח של שחף ומסיק איך התחנך והיכן גדל. אלא שאז בחדר האח הגדול כשישבו האב ובנו לבד בלי הגיטרה שסרבלה את המפגש ובלי הדיירים האחרים, כן הוצג רגש, אהבה, גאווה והמילים החמות ששחף כל כך היה זקוק לשמוע. אז קטונתי מלשפוט או לבקר, ובל גם נשכח שגם עבור אביו של שחף זה מופע טלוויזיוני ראשון בפריים טיים, וגם הוא מתרגש בדיוק כמו כולם מהמצלמות והחשיפה.

ואם עסקינן במשפחות - עוד מישהו תוהה מה קורה עם המשפחה של דניאל מלכה? דניאל הוא אחד הדיירים האהובים עליי העונה, כמה צעיר ככה מפתיע בחוכמת הרחוב שלו ובדרך ארץ שבה בחר. מלכה צפה בפרק הקודם בתעודת הזהות שלו וניכר כי אכזבה גדולה הייתה על פניו, מאחר וחש רגשות אשם קשים על שחשף את הצדדים הפחות יפים שחווה בילדותו עם הוריו שרבו. הוא הרגיש כל כך לא בנוח שמכר את החיים האישיים של ההורים שלו, שמיד בתום תעודת הזהות הוא שיבח והילל את הוריו המופלאים. עד כמה שיהיו מופלאים, וודאי זה גורם לכם לתהות, מדוע רק הסבתא שלו נכנסה לבקר אותו, ומדוע הוא סירב בתוקף לפגוש אותה, ואיך כל הדיירים קיבלו תמונות של בני המשפחה, ודניאל קיבל תמונה רק של הסבתא. איפה הוריו בתמונה ומה באמת קרה שם? נורא מסקרן, אבל לא נדע ובינינו, זה גם ממש לא ענייננו.

ובמעבר חד לשרין. בטור הקודם כבר כתבתי שהיא זקוקה דחוף למפגש עם פסיכולוג, בטור הזה אני מתעקשת שתיקח כדורים נגד רוע. כי משה, ליבי יוצא אליו, נכנס לבית כמו הנסיך על הסוס על הלבן לכבוש את ליבה של שרין שנתנה אור ירוק לחיזוריו. אבל אז מול כל עיני הצופים היא החליטה שהיא לא רוצה אותו, כי כולם יודעים שהיא מאוהבת בשחף. שרין בלבלה בשכל בחדר האח הגדול במונולוג מוטרף שהיא לא רוצה לפגוע בו, כי היא נשמה טובת לב, אבל בגלל שהעז להתחבר עם הדיירים הפחות אהובים עליה בבית כמו טליה ונתנאל, היא פוגעת בו במתכוון בצורה מרושעת וממרידה דיירים נוספים נגדו בבית. התנהגות כזאת מכוערת לא ראיתי הרבה זמן. הרצחת וגם ירשת? לא מספיק שברת את ליבו מול כל המדינה, הכנסת אותו לבית לחינם ועכשיו את גם מנסה לאמלל את שהותו בבית? שתלחש עד מחר באוזנו של שחף שכל זה תירוצים להתרחק ממנו, כי כולם יודעים שהיא התאכזבה שהוא ויתר עליה בכזאת קלות.