בעוד פחות משבועיים תנחת בישראל, וברחבי העולם כמובן, הסדרה החדשה מעולם "משחקי הכס" – בית הדרקון. אך עוד בטרם נצפה בהיסטוריה המשפחתית ומרובת הדם של בית טארגאריין, החלטנו לחשוף את עשרת הדברים שלא בטוח שהכרתם על הסדרה שסחפה את העולם בעשור הקודם.

כמובן, המעריצים האדוקים ועכברי האינטרנט כנראה נחשפו ללא מעט עובדות על הסדרה לאורך השנים, כך שלא בטוח שנחדש לכולם ב-100%, אז אם יש משהו שלדעתכם פספסנו, תכתבו בתגובות שכולנו נהנה!

מקום 10: ראמזי בולטון או ג'ון סנואו?

איוון ראיון, שגילם את אחת הדמויות הסדיסטיות ביותר בווסטרוז, לא תכנן להיות הממזר לבית בולטון. במקור הוא נבחן לתפקיד הממזר לבית סטארק, אך הפסיד בתחרות לקיט הרינגטון. בסופו של דבר הוא מצא את עצמו בסדרה והפך במהרה לאחד השחקנים הבולטים בה.

מקום 9: הפתעה בתסריט

ריצ'ארד מאדן, הלוא הוא "המלך בצפון" רוב סטארק, לא קרא את הספרים עליהם מבוססת הסדרה. לכן, כשגילה את סיום העלילה עבור דמותו בעונה השלישית הוא נותר בהלם. בראיון עבר הוא אף סיפר כי לאחר צילומי הסצנה (שלקחו חמישה ימים), הוא לא הפסיק לבכות. גם לא בטיסה שלקחה אותו לסט צילומים בפרויקט הבא עליו עבד.

מקום 8: לאיפה נעלמה ליידי סטונהארט?

אחת הדמויות המסתוריות ביותר בספרים, "ליידי סטונהארט" לא זכתה להגיע אל המסך. הסיבה לכך נעוצה, ככל הנראה, בחוסר ההבנה של יוצרי הסדרה (או לפחות כך מעדיפים להגיד באינטרנט). סטונהארט בספרים היא למעשה קייטלין סטארק, שהוחייתה על ידי בריק דונדאריון (אביר הברק), לאחר שנרצחה לצד בנה בחתונה האדומה. לטענת המפיקים, הם אפילו לא שקלו להכניס אותה לסדרה, כי הם לא רצו לבקש מהשחקנית מישל פיירליי לרדת ברמה ולגלם דמות משנית במקום דמות ראשית. וההפסד? כולו של הצופים.

מקום 7: גורלם של נד סטארק ורוברט באראת'יון היה ידוע מראש.

אולי עבור המעריצים הכבדים העובדה הזו כבר ידועה, אבל סיכוי לא קטן שהיא הצליחה לעבור מעל הראש של צופים רבים. כבר בפרק הראשון ילדי משפחת סטארק נתקלים בזאבת בלהות מתה, כאשר קרן של צבי נעוצה בגופה והצבי מוטל מת אף הוא. לאחר מכן במהלך העונה, רוברט באראת'יון, שסמל ביתו הוא צבי על רקע זהב, נהרג ובנו (עד כמה שהוא יודע לפחות) ג'ופרי באראת'יון מורה לערוף את ראשו של נד סטארק (שסמל ביתו הוא זהב בלהות).

מקום 6: לחזור לחיים – בתור המלך.

דין צ'ארלס צ'פמן לוהק בעונה הרביעית לתפקיד טומן באראת'יון, אחיו הצעיר של ג'ופרי שיורש את הכתר ואת אשתו של ג'ופרי – מארג'רי טיירל. אך עוד קודם לכן, כבר בעונה השלישית גילם צ'מפן הצעיר דמות של נושא כלים מבית לאניסטר, אשר מוצא להורג על ידי אחד מהלורדים בצפון, כנקמה על מות בניו שלו. בתור המלך הצליח צ'פמן לשרוד קצת יותר זמן, אך גם בדמותו השנייה הוא מצא את מותו, הפעם בקפיצה ממגדל גבוה.

מקום 5: התבגרות מהירה

אחת היועצות ביותר של דאינריז טארגריין היא ללא ספק מיסאנדיי. מי שהחלה את דרכה כעבד עבור בעלי העבדים בערים החופשיות הצליחה להתברג כל הדרך עד לעמדת יועצת בכירה, או לפחות זה היה כך בסדרה. בספרים, מיסאנדיי היא למעשה לא יותר מילדה צעירה. היא אמנם חכמה מאוד ובעלת ידע נרחב בשפות, ודאינריז אכן מוצאת בה נחמה לא מעט פעמים, אך בסופו של דבר היא רק ילדה.

מקום 4: מידור, מידור, מידור

כדי להימנע מהדלפות של התסריט לאורך השנים, במיוחד לאחר שתסריט העונה הראשונה נגנב במלואו, לא מעט שחקנים בקאסט קיבלו תסריטים חלקיים בלבד, בהם הופיעו רק השורות שעליהם לשנן לצד הערות התסריטאים כיצד עליהם להגיב למשפטים שישמעו מול המצלמה. אם זה לא מספיק, איאן גלן, שגילם את ג'ורה מורמונט, סיפר כי בשלב מסוים החליטו בהפקה כי התסריטים יקראו רק מאייפדים מאובטחים, כך שלא יוכלו להדליף אף שורה.

מקום 3: התעללות בחיות על הסט?

צ'ארלס דאנס, או כפי שהוא מוכר לצופים – טיווין לאניסטר, קיבל סצנת פתיחה בלתי נשכחת. בזמן שהוא מדבר עם בנו ג'יימי לאניסטר על המלחמה שנפתחה בינם לבין בית סטארק, הוא פושט עור צבי בעזרת סכין. מה שלא הרבה יודעים הוא שהצבי שהונח על השולחן היה צבי אמיתי לחלוטין שנרכש מסוחר ביום הצילומים. לכל החוששים – הצבי נרכש לאחר מותו. 

עוד עובדה מפתיעה בהקשר הזה היא שדאנס מעולם לא למד לפשוט עורות מחיות מתות. למעשה, הוא קיבל הדרכה קצרה לפני הצילומים ונאלץ ללמוד מהר. 

מקום 2: ההיסטוריה חוזרת

שניים מהאירועים הגדולים בסדרה הם ללא ספק "החתונה האדומה" ו"החתונה הסגולה", בהן מצאו את מותם שני מלכים – רוב סטארק וג'ופרי לאניסטר. אך בעוד שהסדרה הביאה לחיים את יצירתו של ג'.ר.ר מרטין, הרי שהוא עצמו שאב לא מעט השראה מאירועים אמיתיים בהיסטוריה.

החתונה הסגולה מבוססת על אירוע משנת 1153, בו הנסיך יוסטס, בנו של מלך אנגליה, מת בנסיבות לא ברורות במהלך משתה רב משתתפים. בדיוק כמו ג'ופרי, גם כאן נראה היה תחילה כי מדובר בסך הכל בחנק קל שיעבור תוך כמה שניות, אך לבסוף הנסיך מצא את מותו והשמועות כי הורעל החלו לצוץ.

החתונה האדומה לעומת זאת מבוססת על שני אירועים שהתרחשו מאות שנים לאחר מכן. ארוחת הערב השחורה משנת 1440 היא האירוע הראשון, בו המלך ג'יימס השני, בסך הכל בן 10, הגיש לאורחיו במשתה ראש של שור, סימן ברור באותה תקופה למוות, ולאחר מכן הוציא אותם להורג בחצר, כשקודם לכן קיים להם משפט ראווה קצרצר. האירוע השני עליו מבוססת החתונה האדומה הוא משנת 1691, אז קפטן רוברט קפמבל וחייליו רצחו את בני שבט מקדונלד, למרות שאלו אירחו אותם ונתנו להם לישון בשטחם.

מקום 1: על סט הצילומים של "בית הדרקון" ערכו חיפושים לכוסות קפה.

אוקיי, אז נכון שהתעסקנו עד כה במשחקי הכס בלבד, אך הגיע הזמן לקרוס-אובר קל עם "בית הדרקון". כולם זוכרים איך בצילומי העונה האחרונה התגלה כי באחד הפרקים שודר סצנה כשברקע כוס קפה של סטארבאקס? מסתבר שב-HBO לא עברו על האירוע בשתיקה והחליטו בטרם כל תחילת צילומי סצנה ב"בבית הדרקון" לוודא כי כל כוסות הקפה הורדו מהסט. מה שבטוח, חובבי הטעויות והשמחה לאיד יבחנו בעיניהם החדות כל פריים ופריים.