עוד שבעה ימים חלפו לנו מעל הראש. שוב הבטחנו לעצמנו להשלים שעות שינה ולא לחכות שיהיו לנו שלוש שעות לישון כדי להיזכר שיש עבודה מחר. כאילו זה לא מספיק, גם השבוע לא עשינו ספורט למרות שהודענו לכולם, וחשבון הוולט הלך ותפח, בדיוק באותו קצב שבו העובר ושווא העביר כסף שלא ישוב. מה בכל זאת מנחם? לפנינו יומיים וקצת של כלום מבורך, שיאפשר לנו לעשות את כל מה שלא הספקנו. נתחיל בבינג'. 

כך או כך: Look Both Ways

קשה לי להאמין שעדיין לא ראיתם את הסרט 'דלתות מסתובבות' משנת 1998 או לפחות שמעתם על המושג המסתורי הזה. ריענון קצר - הדמות הראשית עוברת שתי עלילות מקבילות בחייה, שתלויות בגדול במה שהיא תבחר. כך, הבחירה הגורלית שלה תקבע לאיזה כיוון היא תלך, כששני הכיוונים הללו כמעט מנוגדים. 

גם כאן, בגרסה יותר מודרנית אמנם ובסרט מקורי של נטפליקס, חווה נטלי (לילי ריינהרט) רגע שיהפוך עבורה לנקודת האל חזור - היא נאלצת לעשות בדיקת היריון במסיבת הסיום של הקולג'. בתרחיש אחד, התשובה המתקבלת על המקל שלילית והחיים חוזרים למסלולם, לפחות עד שתכיר את בחיר לבה בעבודה החדשה שלה. 

בתרחיש המורכב יותר לתפעול, התשובה חיובית. האב - ידיד טוב שלה שעמו תקשור את גורלה בלית ברירה. איזו בחירה תשתלם יותר עבור נטלי? תלחצו פליי ותגלו, אתם הולכים להיות מופתעים. עובדת בונוס: למי מכם שהתמכר כבר ל'עושות כותרות', גם היא של נטפליקס, עיישה די, שכיכבה כקאט אדיסון, אחת משלישיית הבנות, תחכה לכם גם היא בסרט המעולה הזה.

הסיפור שלא סופר - החברה שלא הייתה: Untold - The Girlfriend Who Didn't Exist

הכל היה כבר די סגור בכל הנוגע לעתיד של מאנטי טאו. שחקן פוטבול מצליח ממכללת נוטרדאם, שהתחילו לשים עליו עין בדרגים הכי גבוהים שיש - מה יש לומר, סיפור הצלחה מובטח. מתישהו באזור 2013, סיפר בריאיון על כך שקיבל השראה מחברה שלו שמתה מלוקמיה. בדיקה קצרה 

בתוך הקורים האפלים של רשת האינטרנט תמצא שהיא לא הייתה קיימת לעולם. 

בדוקו החדש, כמעט עשר שנים אחרי הגילוי, תיחשף בפנים גלויות האחראית למתיחה האכזרית, הלוא היא נאיה, שהוליכה אותו שולל עד שהחליטה לצאת מהתמונה בפתאומיות. התוצאות של כל זה כמובן ברורות מאליהן - טאו מספר שהאמון הבסיסי שלו בכל דבר הלך, ושהחשדנות הזו שהתווספה אליו משתלטת על מה שאפשר. 

ישבתי מול המסך כועסת בשביל מאנטי ובשביל כל אלו שעבדו עליהם ביג טיים וסיכנו את כל העבודה הקשה שלהם, אבל הייתי מרותקת מהפריים הראשון ועד שקופית הסיום. מוסר ההשכל, גם כאן - קחו את הדבר הזה שנקרא רשתות חברתיות כאילו אתם אוחזים פמוטים מקריסטל. לאט ובזהירות. 

הסיפור שלא סופר - החברה שלא הייתה (צילום: נטפליקס)
הסיפור שלא סופר - החברה שלא הייתה (צילום: נטפליקס)

מבצע שיפוץ: Instant Dream Home

מילדות, אני נהנית לצפות בערוץ 'בית +', או בכל ערוץ שמספק תכנים הכוללים הריסה ושיפוץ של בתים. במהלך הזמן, גיליתי שאני ממש לא לבד, ולאט לאט, עם ההתבגרות, נוצרה קהילה שלמה של אנשים שמפיגים המון כיף מהתענוג האסתטי הזה, ואפילו עוקבים אחרי מאמצי הבנייה, העיצוב, הצביעה והמכירה של נכסי נדל"ן ברחבי העולם.

בדיוק בשביל הציבור הזה, הגיעה לנטפליקס 'מבצע שיפוץ', סדרה המלווה צוות מוכשר בצורה בלתי רגילה בדרכו לשפץ בית של משפחה אמריקנית טיפוסית. שני דברים שחשוב לדעת - המשפחה הזו זכתה בפינוק הודות לקארמה, אחרי הרבה מעשים טובים לסביבה ולאחר, והשיפוץ ייקח יום אחד. קראתם נכון. ביום אחד, טיפול עשרת אלפים מהיר לבית ישנה אותו לבלי היכר. 

נשמע בלתי אפשרי, אני יודעת, אך לא מדובר בחלום, אלא מציאות מעניינת במיוחד, שכיף לשהות לידה גם אם לא עוקבים בדיוק אחרי כל פרט ופרט. אל תנסו את זה בבית, את כל עניין השיפוץ ביום, אבל לגמרי תנו צ'אנס ל'מבצע שיפוץ'.

מבצע שיפוץ (צילום: נטפליקס)
מבצע שיפוץ (צילום: נטפליקס)

אמת או חובה: Never Have I Ever

דרמת הנעורים הקומית הזו שתחזיר אתכם לסדרות שהייתם רואים בתיכון, מלווה את דייווי, נערה אמריקנית ממוצא הודי, שמקווה להתחבב על פאקסטון, הנער המקובל ביותר בתיכון שלה, על אף שהיא יודעת שהסיכוי לכך נמוך. 

אם נקפוץ בזמן לעונה השלישית שעלתה רק השבוע לנטפליקס, נגלה שהיא כן מצליחה להגיע למחוז חפצה, ויחד השניים הופכים לפאוור קאפל של כל תלמידי התיכון רבתי. מה בכל זאת משתבש? הרבה, ובשלל תחומים. 

למרות שמדובר בסדרה קלילה יחסית על סדר היום, היא איכשהו מצליחה לשאוב את הצופים אליה מאוד במהירות, ובאותה מידה גם ממכרת כמו אכילת פופקורן בסרטים. בלי ששמת לב, נגמר חצי מהדלי.

אמת או חובה (צילום: נטפליקס)
אמת או חובה (צילום: נטפליקס)

זה: It

זוכרים את הסרט המחריד על הליצן שצץ משום מקום, והגיע לאקרנים מתישהו ב־2017? אז משום מה בנטפליקס החליטו להחזיר אותו לתודעה חמש שנים אחרי מסיבה מאוד לא ברורה, וחבל מאוד שעשו זאת. 

מותחן האימה האמריקני מבוסס על רומן של סטיבן קינג מ־1986, והעלילה גם היא מתחילה בערך באותן שנים. הסיפור מתחיל כשילד בשם ביל נותן לאחיו ג'ורג'י סירה שהכין מנייר. כשהוא יילך להשיט אותה ברחוב הגשום היא תיפול לחור הניקוז, ולאחר מבט חטוף אל עומק התעלה יפגוש ג'ורג'י אדם הלבוש כמו ליצן, שיציג את עצמו כליצן המרקד. לא יעברו כמה שניות והליצן הזה ייקח איתו את ג'ורג'י לביוב. משם הדברים רק מחמירים, ועוד היעלמויות פוקדות את העיירה. בהמשך ינסו מספר ילדים להתגבר על הפחד ולהביס את הליצן הזה, שיפתיע כמה פעמים נוספות במקומות אסטרטגיים. 

It (צילום: נטפליקס)
It (צילום: נטפליקס)

החיבה הכללית המינימלית לליצנים ידועה. גם אם יש כאלו שנהנים מחברת הליצנים וחושבים שהם באים לשמח, עצרו - סרט רע מאוד לפניכם.  מחכים לכל סרט אימה וזה הז'אנר האהוב עליכם? גם כסרט שמהותו להפחיד מדובר במשהו צפוי ונדוש שלא מסב הרבה הנאה, אלא בעיקר ביעותי לילה וחשש להסתובב ליד חורי ניקוז ברחוב. בקיצור, זה לא זה.