איזה שבוע משונה עבר עלינו. הכל התחיל כשגילינו ששעועית ירוקה היא כבר לא הדבר הראשון שכדאי לנו להוציא מהמקפיא בשעה של רעב רגעי, המשיך בשור שהתייאש מיוקר המחיה ופרץ לסניף בנק בלוד, והסתיים בסוף הדרך של סטטיק ובן אל, הפעם באופן סופי. מרגישים שכל הבשורות הללו תפסו אתכם לא מוכנים? הקימו מחנה בספה, הוסיפו נשנוש מרענן, ופתחו בצלילה אך תוך הנטפליקס. אנחנו מתחילים. 

הדהודים: Echoes

רובכם בטח מכירים כל מיני סדרות וסרטים על תאומות זהות, שמחליטות לשגע את כל העולם ולהחליף את זהותן בכל שעה ביום. סטייל אורה הכפולה והתאומות אולסן ב'צער גידול בנות'. אז ימי המתיחות הללו פסו וחלפו, חוץ מבעולם האמיתי שזה עדיין משעשע, והתחלפו בדרמות ובמותחנים על הקשר הסימביוטי הזה בין אחיות שנראות בדיוק אותו דבר. 

'הדהודים' קפצה על הגל, וגייסה את מישל מונהאן שראינו ב'משימה בלתי  אפשרית' ו'ארוס עליה' לתפקיד כפול ומגניב של לני וג'ינה, תאומות זהות לחלוטין. גם הן היו מתחלפות לאורך השנים, התבגרו והדברים התנהלו באופן סנדרטי למדי. פתאום לני נעלמת באורח פלא, והחשש הגדול - יכול להיות שהיא כבר לא בין החיים.

מאותו רגע, כל מה שציפיתם לראות מתחלף בדרמת פשע עמוסה באקשן, המוקדשת לניסיון לאתר את לני. גם העבר יחזור לביקור במסע החיפושים, ויעלה שאלות מאוד מעניינות על למה היא נעלמה בכלל. אולי זה קשור לאחותה?

מותחן מפתיע בכמה שהוא טוב, מדויק במינונים, וזז אחורה וקדימה בזמן בצורה ברורה שלא עושה חשק להביא מחשבת ולשרטט תרשים זרימה. לחלוטין מהדהד בראש גם אחרי הצפייה.

מתוך ''הדהודים'' (צילום: נטפליקס)
מתוך ''הדהודים'' (צילום: נטפליקס)

בתוך מוחם של חתולים: Inside the Mind of a Cat

אפתח בווידוי - אני יותר טיפוס של כלבים. תמיד העדפתי את והרצון לקרבה ולליטוף, ולעולם לא הרגשתי בטוחה בנוכחות חבריהם הנקיים יותר, שלא תמיד נדמה שהם מאושרים לקראתך. לא משנה היכן אתם ניצבים על סקאלת הכלבים והחתולים, או שאתם בכלל מעדיפים את שניהם באותה מידה, אין מצב שתוכלו לפספס את 'בתוך מוחם של חתולים'. 

קצת יותר משעה של פרוותיות נעימה ופרצופים חמודים, יחשפו עבורכם את כל מה שמתחולל בנפשו ובראשו של החתול שלכם. האסטרטגיות המניעות אותם, הרצונות הכמוסים שלהם, וההבנה של מה שקורה סביבם, יגלו בפניכם עולם חדש. מסקנה - החתולים שלנו הרבה יותר חכמים ממה שחשבנו, ואולי גם מהרבה חיות אחרות. 

צפייה שהיא פשוט כיפית לכל אורך הדרך, ומעלה חיוך שמאוד מורכב להוריד. קחו גוש צמר ותתרווחו בנחת, אפשר גם עם החתול שלכם.

מתוך ''בתוך מוחם של חתולים'' (צילום: נטפליקס)
מתוך ''בתוך מוחם של חתולים'' (צילום: נטפליקס)

קליאו: Kleo

עשינו אתנחתא נעימה ופרוותית, אבל אם אנחנו כבר במוד של מותחנים, הנה עוד אחד שכדאי לכם לא לפספס. במרכז העלילה של קליאו, בדיוק כמו שם הסדרה, ניצבת המרגלת לשעבר קליאו שטראוב, סוכנת השטאזי הגרמני בדימוס שהייתה גם לא רעה במה שהיא עושה. 

חיסול ממוקד במועדון לילה משנה את התמונה. לפתע, תבין קליאו שבגדו בה במלוא מובן המילה, והיא ממש לא הולכת להשלים עם כל מה שקרה אחרי. אז הפנקס יצא מהכיס, היד רושמת, וקליאו מתככנת נקמה לפרטי פרטים, עד שתמצא מי הפך עליה את שעון החול. 

הקריצה ההיסטורית לימי נפילת חומת ברלין הופכת את המתרחש להרבה יותר מעניין, הסיפור משאיר את הצופה מרותק, ויותר מהכל - מראה כמה חשוב לא להתעסק עם סוכני שטאזי, או כל סוכן חשאי שאין לו מה להפסיד. המינוס היחיד - הגרמנית הגרונית, מתרגלים לקראת הפרק השלישי.

מתוך ''קלאו'' (צילום: נטפליקס)
מתוך ''קלאו'' (צילום: נטפליקס)

אומני הזוהר: Glow Up

ועוד משהו שכיף להעביר מולו את הזמן, בדיוק ברגעים האלה שבהם השבת מחליפה את רעש המכוניות. 'אומני הזוהר' מתעדת בזמן אמת חבורה של מאפרים צעירים, שנאלצים להתמודד עם אתגרים לא פשוטים כדי להפוך לשם דבר בעולם האיפור רווי השכבות והצללים. 

לאלו מביננו שאיפור עבורם לא קיים או עניין של כמה דקות אחרי שמחנים את האוטו, ובניגוד מוחלט – אלו שמקדישים לפעולה האסתטית הזו לפחות שעה בכל יום, הריאליטי הזה יבוא בול במקום. העונה הריבית שבדיוק עלתה לאוויר מאוד דומה לקודמותיה, ומי שנהנה עד כה מכל הצבעים והסגנונות ירגיש בבית. בתכלס, אין כמו בבית. 

מתוך ''אומני הזוהר'' (צילום: נטפליקס)
מתוך ''אומני הזוהר'' (צילום: נטפליקס)

משמרת יום: Day Shift

משחר ההיסטוריה, יש כמה חוקים שעוד לא הצליחו להפריך. אחד מהם הוא שאין ועוד לא קומדיות אימה טובות, כאלה שמצליחות להצחיק ולהפחיד, ולא להיות מגוחכות להחריד או להפחיד עד חוסר נעימות. 

ב'משמרת יום' יש כמעט הכל, אבל גם היא נופלת לאותה קטגוריה של יצור כלאיים לא טוב מספיק. בהכל, אני קודם כל מתכוונת ליפים והנכונים של ארצות הברית, דוגמת ג'יימי פוקס בתפקיד הראשי, דייב פרנקו ואפילו סנופ דוג, הראפר הנהדר ואיש הפוליטיקלי קורקט. איפה הנפילה הראשונה? בעלילה הבנאלית. 

כאן מככב פוקס כבאד, המציג את עצמו כמנקה בריכות אך הוא בעצם, תאמינו או לא כי כבר 2022 - הוא צייד ערפדים. על הדרך הוא גם שיקר לאשתו לגבי העיסוק הזה ומפרק את החבילה, מה שמוביל אותו למשימת חייו - הוא חייב להשיג עשרת אלפים דולר בשבוע כדי להצליח לשרוד כלכלית. ואיך משלימים הכנסה בעולם שבו ערפדים משום מה עדיין חלק מהז'אנרים הקולנועיים? הולכים למסיבות ערפדים ומנסים לחסל חשבונות באופן גרפי מדי לכל שעה ביום. 

בקיצור - הניסיון לעשות פה איזה מצעד כוכבים פחות צלח, זה לא יצא כל כך מצחיק והפחיד בערך כמו שמיכת פוך, מה שאומר שתוצר הלוואי הוא כמעט שעתיים פושרות ועלילה נדושה מדי. אתם לא חייבים להישאר לכל המשמרת, קבלו קיצור. 

מתוך ''משמרת יום'' (צילום: נטפליקס)
מתוך ''משמרת יום'' (צילום: נטפליקס)