קמתם עם תחושת קדושה השבוע? פתאום התחשק לכם לטוס למחנה יהודה ולאכול חצי חלה עם שניצל? זה לא מקרי - השבוע הגענו ל'בואו לאכול איתי' גרסת ירושלים לקצת אוויר הרים, ואם אפשר גם יין. לא פעם שמעתי שאלו המתגוררים בעיר שחוברה לה יחדיו משרים אווירה אחרת על הסובבים שלהם, מיוחדת כזאת.

מה יוצא כשמערבבים אוכל וחוסר טקט? זהב | בואו לאכול איתי

תמיד חשבתי שמדובר במיתוס כמו לא לשתות מים אחרי שאוכלים אבטיח, אבל בתום חמש הארוחות שראינו כנראה שמי שאמר את זה צדק, ומי שחשב שנכנסנו שוב למוד של תחרות ולשון הרע טעה ובגדול. אחרי ההקדמה המפוצצת, הכירו את החמישייה שיצאה כל כך מחוברת, שנדמה שהם באמת הולכים להיפגש גם בלי המצלמות.  

מי שפתח ראשון את לבו וביתו הפוטוגני הוא פיני, צלם חתונות מוכר בבירה בן 32, שהבהיר בתחילת דבריו שבשר זה הקטע שלו. פשוט ולעניין. ודאי לא תופתעו לגלות שהתפריט שלו נראה כמו 50 גוונים של חום, חוץ מהמנה הראשונה והקינוח כמובן. פרט שולי אבל חביב - התפריט מתחילתו ועד סופו התבשל בטאבון, במרפסת שנראית כאילו יצאה מקטלוג.

אני יודעת שסקרנתי, אז תרשמו: פיני התחיל עם פילה לברק עם ירקות, פלטת בשרים נדיבה מדי עם תפוח אדמה וכרוב חרוך, ופיצה עם שוקולד עם חלבה למאנצ'ים של אחרי. במהרה, הפך פיני לחביב הקהל, גם אחרי שגילה שיש לו סועד אחד טבעוני, שלא יטעם את חגיגת הבשרים שפצח בה.  

ואם כבר בטבעונים עסקינן, הכירו את שלם. מאחורי השם האקזוטי ניצב צייר ירושלמי צעיר ורענן, שנדמה שגר בתוך תערוכה במוזיאון ומתלבש בבגדים הכי יפים באזור חיוג 02. התפריט הטבעוני שלו לא היה כוס התה של כולם, אבל זה ממש לא היה משנה, הבית והאישיות הכובשת כבר עשו את העבודה. למנה ראשונה בחר שלם להכין דלעת אפויה עם עדשים ירוקות, לעיקרית הנדס טופו שניצל וברביקיו עם אורז ברוטב קארי, ולקינוח – טווס. לא, לא מדובר בסלנג שעוד לא שמעתם, אלא בעוגת טופו שמזכירה מוס שכבות עם פירות יער. ונוצה. 

שלום בהצהרה דרמטית. ''בואו לאכול איתי'' (צילום: צילום מסך כאן 11)
שלום בהצהרה דרמטית. ''בואו לאכול איתי'' (צילום: צילום מסך כאן 11)

מאומנות לאומנות קצת אחרת, הכירו את ברוריה, שגם ניצחה בסופו של דבר, סליחה על הספוילרים. אמנית, סבתא ל־50 נכדים והיד עוד נטויה, מדריכה בדימוס במוזיאון ישראל, וכעת בעלת המוזיאון שנקרא הבית שלה. לאחר סיור ציורי בין המיצגים, הגישה לאורחים מרק כתום אסיאתי עם קרם קוקוס כדי לפתוח את התיאבון, טאג'ין מרוקאי של קציצות דג, ותפוחי עץ אפויים ביין וקינמון לסיום מתוק. ואיך התרשמו המשתתפים מהאירוח? אני יודעת שזה נשמע אוטופי מדי, אך בואו נאמר שהם היו מרוצים גם כאן. 

תגידו, שאלה קטנה. שמעתם על הסטטוסים בוואטסאפ? אלה שבדרך כלל נלחצים בטעות להורינו היקרים ומכילים חצי הודעה על ללכת לבנק אבל לא מחר כי סגור? מסתבר שבחברה החרדית הסטטוסים האלה הם רשת חברתית של ממש, ויש להם מלכה בלתי מעורערת – יעל, כוכבת רשת ואשת תקשורת בת 27, שהפכה את הפלטפורמה לכר פורה לטיפים ולסודות מנבכי העולם החרדי.

אי אפשר לשכוח כמובן את האנגלית המצוחצחת שלה בניב דרום אפריקאי, שהגיע לשולחן פעם אחת בכל פרק לפחות. יעל החליטה להכניס את החבורה לחך האשכנזי והפתיעה אותם בלא פחות מחמין עם קישקע ואורז. אני פחות חסידה של החמין ומוצריו, אבל ניכר היה שהאורחים העריכו מאוד את המחווה. כדי לרכך את המהלומה, פרגנה במרק ירקות עם סלטים בצד ורסק אננס ואפרסק עם גלידה שהתקבלו בברכה. ונאמר אמן. 

יעל ברגע של תדהמה. ''בואו לאכול איתי'' (צילום: צילום מסך כאן 11)
יעל ברגע של תדהמה. ''בואו לאכול איתי'' (צילום: צילום מסך כאן 11)

החמישי בחבורה שנוצרה לה הוא אריק,  איש סאונד ומוזיקאי בן 29 עם בלורית שמתבדרת ברוח הירושלמית. חוץ מאוכל ומוזיקה, מתברר שהוא אוהב מאוד את שי אביבי המקריין את הסדרה, מה שגרם לו לפלס את דרכו ללבו ואפילו לשיר לו סרנדה מול השולחן. אם נחזור רגע לאוכל, לראשונה הוא הכין סביצ'ה על ברוסקטה ולעיקרית ביף בורגיניון, תבשיל בשר צרפתי עם תפוחי אדמה וסלט שנשכח במקרר. הסוף לעומת זאת התעלה על הכל – טארטלט שוקולד פטל, שזה בעצם פאי קטן וחמוד, שהרים את הרף לכל מי שחשב שמדובר במוזיקאי חולמני עם שיער מסורק. 

אם לומר את האמת, החיבור בין החמישה היה מיידי. כמובן שבהתחלה אי אפשר היה להימנע מקצת דעות קדומות וסטריאוטיפים מהשרוול, כי לכולנו יש שרוולים מלאים בכל טוב, אבל די מהר האווירה התחלפה לכזה כיף, עד שהייתי צופה אפילו בשבוע נוסף של כולם. למרות ששלם ייחל באיזשהו שלב שכולם ילכו ואמר את זה בקול בטעות, לא נותר אלא לקוות שהם יקבעו פגישה נוספת ויגלו עוד על החיבור המסתורי שלהם. רק בקשה קטנה: אם זה אכן קורה – אנא להזניק שוב את שי אביבי וכמה מצלמות, ולעדכן אותי בדחיפות.