איך הזמן רץ כשנהנים? ליינור ואלריון וראיניריה טארגאריין נישאו כבר לפני עשור, אך לנו זה הרגיש כמו שבוע בלבד. למזלנו, קפיצת הזמן האחרונה של "בית הדרקון" העלימה לנו את שיחות הסלון עם הזוג המאושר על טקס החתונה העצוב במיוחד, אך לרוע מזלנו השאירה אותנו עם לא מעט בלבול באשר למאזן הכוחות במבצר האדום.

אז בואו נעשה סדר: המלך הוא עדיין וייסריז הזקן, אשתו המלכה היא עדיין אליסנט היטאוור. לזוג ארבעה ילדים – אאיגון, היילנה, אאימונד ודאריון. יורשת העצר היא עדיין ראינירייה טארגריין, בתו של וייסריז מנישואיו הקודמים. לראינירה ובעלה ליינור גם כן שלושה בנים: ג'אכראריז, לוקאריס וג'ופרי.

ראיניריה טארגריין וליינור ואלריון, מתוך ''בית הדרקון'' (צילום: Ollie Upton/HBO, באדיבות yes)
ראיניריה טארגריין וליינור ואלריון, מתוך ''בית הדרקון'' (צילום: Ollie Upton/HBO, באדיבות yes)

אך על נישואיהם של ראיניריה וליינור מרחף צל כבד בדמותו של האביר הרווין סטרונג, אשר על פי שמועות הוא אביהם האמיתי של שלושת ילדיה של ראיניריה. כמו כן, סר קריסטון קול ממשמר המלך החליף את נאמנותו הקודמת לנסיכה וכעת הוא נאמן למלכה אליסנט.

וכעת אפשר לחזור לעלילה: הקרב הפנימי בין הנסיכה והמלכה חוצה את חצר המלכות לשניים. שתיהן רוצות את הכס לעצמן ולילדיהן ושתיהן כבר לא יכולות לסבול את הנוכחות של השנייה. השנאה ביניהן כה עמוקה עד שהמלכה מרגישה צורך לעקור את בנה התינוק של ראיניריה מידיה בשנייה שהוא נולד על מנת להסתכל ולהבין אם סוף סוף נולד לנסיכה ילד חוקי.

ראיניריה מצידה מנסה לשדר עוצמה וגוררת את ליינור אל המלכה כדי להציג חזית מאוחדת נגדה. עם זאת, ההתנהגות של אליסנט לאורך כל הסיטואציה מבהירה דבר אחד – היא רק מחכה להזדמנות לחשוף את השקר של הנסיכה לעיני כל הממלכה, גם אם המלך יודע ומעדיף להתעלם.

בנוסף, בפרק הנוכחי סוף סוף הגענו על בור הדרקונים, שם הדור הצעיר לבית טארגריין מציג את יכולת השליטה בדרקונים, גם אם לא כולם מצליחים בכך באותה המידה. לראשונה אנו גם נחשפים לאופיו הבריוני של אאיגון, אשר מתאכזר לאחיו הצעיר אאימונד ומעניק לו חזיר במקום הדרקון שאין לו. בניסיון להראות שהוא טארגריין אמיתי ולא פחדן, אאימונד מנסה את כוחו מול אחד הדרקונים הבוגרים של הממלכה וכמעט נשרף למוות.

אאיגון טארגריין, גדל להיות בריון אכזרי. מתוך ''בית הדרקון'' (צילום: Ollie Upton/HBO, באדיבות yes)
אאיגון טארגריין, גדל להיות בריון אכזרי. מתוך ''בית הדרקון'' (צילום: Ollie Upton/HBO, באדיבות yes)

אליסנט כמובן לא תוותר על ההזדמנות ותאשים את ילדיה של ראיניריה במעשה, אך וייסריז הזקן כנראה מכיר את אופיו של בנו ויודע מי האחראי האמיתי. מי שמנסה לחזק את עמדתה של המלכה הוא האביר קול, שמוציא את סר הארווין מהכלים בחצר המלכות ורומז על אבהותו מול הילדים, מה שמוביל את האביר לתקוף בחזרה ולהוכיח לעיני כל במעשיו את האמת.

המעשה של הארווין עולה לו בעמדתו במעלה מלך והוא נשלח, כשאביו מלווה אותו, בחזרה אל טירת הארנהול. מי שמנצל את ההזדמנות הפעם הוא לאריס, אחיו הצעיר של הארווין, אשר מראה את נאמנותו למלכה כשהוא שורף את השניים במיטותיהם בעזרת אסירים כרותי לשון, שלעולם לא יוכלו לספר על המעשה.

המלכה אליסנט עם לאריס סטרונג, מתוך ''בית הדרקון'' (צילום: Ollie Upton/HBO, באדיבות yes)
המלכה אליסנט עם לאריס סטרונג, מתוך ''בית הדרקון'' (צילום: Ollie Upton/HBO, באדיבות yes)

בינתיים בפנטוס, דאיימון טארגריין הוא כבר אב לשתי בנות ונשוי, יחסית באושר כנראה, לליאנה ואלריון, שגדלה והפכה להיות יד ימינו ולא רק אשתו. השניים מתארחים בפנטוס, שם מנסים לשכנע אותם לחבור למלחמה נגד אותם אויבים שדאימון כבר הביס בעבר, אך בעוד הוא שואף לעוצמה, היא שואפת לשוב לביתה. לרוע מזלה, הריונה לא מתקדם כמתוכנן וכמוצא אחרון היא מבקשת למות באש הדרקון שלה – והאגר.

עם זאת, דאימון לא נשאר לבד והוא יאלץ כעת לגדל את שתי הבנות – באיילה ורהאינה בעצמו. רהאינה, יש לציין, חסרת דרקון בניגוד לאחותה, מה שכנראה גורם לאביה מעט להתעלם ממנה. אין מה לעשות, עבור דאימון הכוח קודם לאהבה.

בסיום הפרק, עם עזיבתו של סר הארווין את מעלה מלך, ראהיניריה מבינה כי עליה לעזוב את הארמון, גם אם זה אומר להשאיר את אליסנט לבדה ללחוש על האוזן של המלך. הנסיכה לוקחת עמה את ילדיה, את בעלה ואת מאהבו ובורחת אל דרגונסטון, ללא ספק כדי להתכונן למלחמה שעומדת לפרוץ. אבל הפחד הוא לא רק מנת חלקה, הוא גם נמצא אצל אליסנט שרואה בפעם הראשונה את הפנים האמיתיות של לאריס, האיש שלא יפחד לעשות את המעשים המתועבים ביותר אם זה אומר להתקדם במעלה הסולם.