געגועים לאבא: ביום שבת הקרוב יוקרן ב"כאן 11" הסרט התיעודי "קירשנבאום", אותו יצר כנען קירשנבאום על אביו, מוטי קירשנבאום ז"ל. לצורך הסרט, נפתח הארכיון הגדול שהשאיר אחריו העיתונאי האגדי. הסרט המדובר חושף את הצדדים הפחות מוכרים באישיותו של קירשנבאום: תפקודו כבן זוג וכאב, ואת הקשר המיוחד עם האנשים שעבדו איתו לאורך השנים. ביניהם, ראש הממשלה יאיר לפיד, ירון לונדון, חיים יבין, דן שילון, טוביה צפיר, רבקה מיכאלי וגברי בנאי. בשיחה עם איריס קול ב-103fm, סיפר כנען על ההשראה והגעגוע שמאחורי היצירה.

 "זה מסע ארוך, שהתחיל לפני כמה שנים. אבא נפטר לפני 7 שנים, ועם הזמן היה לי ברור שאני עושה עליו סרט", הודה היוצר האהוב. "בהתחלה זה לא היה כל כך נגיש, בטח שלא נפשית, ועם הזמן זה כן נהיה נגיש וכן רציתי לעשות את הסרט. זה היה פשוט עוד לא אפשרי מבחינתי להיכנס לתוך העולם שלו, זה עוד היה מוקדם מדי. גם אצלי, לקחו המון תהליכים זמן להבין דברים ולעכל. דברים שחייתי איתם כל השנים".

 כנען סיפר: "רציתי שהם יהיו בסרט, שהסרט יהיה גם עליי, גם על אבא, גם על המשפחה, לא רק על הקריירה הידועה שלו. הקריירה שלו והדברים שהוא עשה שזורים בהיסטוריה שלנו, של המדינה. היה לי העונג והזכות לפגוש את כל החברים שלו, לא את כולם, ויש שם נקודה מעניינת שלא חשבתי עליה כשהתחלתי - שאבא, כשהוא נפטר במפתיע, ביום אחד פתאום באמצע העבודה הוא היה אמור לעלות לשידור ופתאום הוא מת. זאת הייתה הפתעה אדירה לכולם, לא רק למשפחה. לא היה לו זמן להיפרד , המחשבה הזו קיננה בי יותר ויותר כשפגשתי את האנשים".

 כאשר נשאל האם דרך ההצצה לתוך חייו הצליח להבין איזה גבר היה, צדדים שפחות נחשפו מתוקף היותו אבא, הסביר: "סה"כ אבא, בגלל שהוא לא היה בבית, הוא דאג לקחת אותי ואת אחי לתוך העבודה שלו כל החיים. זה לא היה לי חדש המפגש, אלא שכשבאתי הפעם אחרת לתוך העניין הזה. באתי עם מחשבות, תובנות, זיכרונות, אני גם לא ילד כבר".

 "הציבור מתגעגע?", תהתה קול, וכנען השיב: "מאוד מתגעגע. לגמרי. אבל מה ששונה בסרט הזה אולי במקצת זה שבאמת אני מדבר גם על הדברים של הבית, וזה אף פעם לא היה ידוע, וכמה שהוא היה כזה מוכר לא ידעו כלום מאחורי הקלעים. זה לא שנעשתה פה עבודת עומק, זה עדיין סרט דוקומנטרי של שעה, אבל כן הצלחתי לבטא מעצמי ומהתחושות שלי, להראות אותו".

 עזרה בהכנת הכתבה: שני רומנו