אייל ברקוביץ' שוב על המוקד, והפעם הוא זוכה ממני לתמיכה מלאה. ברקוביץ' עורר סערה גדולה ברשת בעקבות דברים קשים שאמר נגד החרדים בתוכניתו עם אופירה בשישי האחרון, כשתקף בחריפות את יו"ר יהדות התורה, וכינה את החרדים בטלנים, מנותקים ולא משלמים מיסים. 

"אמירות אנטישמיות": אייל ברקוביץ' תחת מתקפה בעקבות דבריו נגד החרדים

ברקו סיפר בתוכנית עד כמה הוא לקח ללב על שני החיילים שנהרגו בפיגוע ושהוא חיכה כל השבוע לתוכנית, על מנת לפנות אל הרב גולדקנופף מ"יהדות התורה" ולהגיד לו שיתבייש על שהעז ללגלג כדבריו על שני החיילים שנהרגו.

"אני רוצה לשאול אותך", פנה ברקו אל הרב, "מי יותר יהודי, אתה או אני? אני שלא קרא שורה אחת מהתורה, אבל הלכתי לצבא, אני עובד, משלם מיסים וכששני חיילים נהרגים, אני בוכה בבית, ואתה שרק קורא תורה כל היום, לא אכפת לך מאף אחד במדינת ישראל והולך ומלגלג על החיילים שנהרגים".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

עוד אמר ברקוביץ': "בושה שאנשים כמוך, מייצגים אותי בממשלה ובכנסת. אני באמת מבקש ממך, תחשוב טוב לפני שאתה הולך להיבחר שוב. אני בחיים לא הייתי בוחר באחד כמוך, בושה וחרפה". דברי ברקוביץ' חוללו סערה גדולה במגזר החרדי, שכמה מנציגיו מיהרו להגיב ולכנות את ברקוביץ' "פה מלוכלך ואנטישמי, ודודו טופז של 2022".

כמי שנוהגת בדרך כלל לראות את שני הצדדים של המטבע, הייתי נזהרת במקומו של ברקו, לפני שהייתי קוטלת מגזר שלם, מכיוון שלא כל החרדים לא משרתים בצבא או לא עובדים. וגם לא הייתי ממהרת להודות שלא קראתי אף פעם שורה אחת מהתורה כפי שברקו העיד על עצמו, ובהזדמנות זו, הייתי מציעה לו שבזמנו הפנוי אולי יתחיל לעיין בספר העתיק הזה כי הוא מכיל עולם ומלואו וחוכמה אדירה. ואולי ברקו לא זוכר שכילדים גדלנו על סיפורי התורה כבר בבית הספר היסודי וקשה לי להאמין שהוא לא מכיר אותם.

אולם, בהתייחס אך ורק לביקורת הקשה שהטיח ביו"ר "יהדות התורה" ובחרדים הבטלנים, אני חייבת להודות שלברקו יש ביצים גדולות כשהוא לא מגמם ואומר את אשר על ליבו מדם ליבו ובגלוי, והפעם גם נראה כי מייצג את דעתה של קבוצה גדולה מאוד באוכלוסיה ששומרת על זכות השתיקה. נזכיר שהרב גולדקנופף, אמר באחד הראיונות, ש"יותר קשה ללמוד תורה מאשר להיות לוחם בחזית". ואני שואלת אתכם, איך אפשר שלא להזדעק ולשתוק על ההבלים המקוממים הללו, איך?

אמנם קשה לי להאמין שהרב, בדבריו אלה, ניסה ללגלג על החיילים שנהרגו, כפי שגרס ברקו, אולם איך אפשר בכלל לטעון שללוחם בשדה הקרב, שמסכן את חייו יום יום ושעה שעה והמוות אורב לו מכל פינה, בשביל לשמור בין היתר על הרב,  קשה באותה מידה כמו אותו חרדי שמעיין כל היום בתורה? איך אפשר בכלל להעלות על הדעת השוואה מהסוג הזה? על זה התקומם בין היתר ברקו וצדק, כמו שהוא לא צדק מעולם, ומונולוג הפתיחה שלו צריך להירשם בהיסטוריה של תוכניות הראיונות, כאחד המונולוגים היותר נועזים שמטרתם להרעיד את אמות הסיפים.

סופסוף נמצא הצדיק היחיד בסדום, שאומר את הדברים, בלי כחל וסרק ובלי שיקולים של פוליטיקלי קורקט, ולא, זה לא פליטת פה, זה דברים שהוא מתכוון להם מילה במילה, ואם אני לא תמיד מסכימה עם ברקו במקרים אחרים, הפעם, הוא קיבל ממני שאפו אחד ענק.