חמישה ימים בלבד נותרו עד ליום בו נממש את זכותנו הדמוקרטית. הודעות הבוחר הסגולות כבר מוכנות, הוואיז מכוון לבית הספר בעיר ילדותנו, אבל מה? השאלה האמיתית, איזה פתק נשים במעטפה הכחולה אחרי שנסתכל על כל הפתקים במשך רבע שעה, לה אין תשובה. עד שזה יגיע, חשבתי שבין תשדירי תעמולת הבחירות לעוד שיחה של בוט בחסות הדר מוכתר לפחות יהיה פה עימות.

כמו זה בשנת 1999, האחרון בהיסטוריה הישראלית, בין נתניהו לשר הביטחון לשעבר איציק מרדכי בהובלתו של ניסים משעל. איך אומרים, כנראה שתקוות לחוד ומציאות לחוד, אבל אתמול זכינו בחצי נחמה שהתבררה ככפולה ומכופלת – ערב העימותים החגיגי בין הפוליטיקאים בגרסתם ב'ארץ נהדרת'. 

נתניהו שהגיע כי חשב שמדובר בווילה של חבר עשיר, ולפיד שצעד בהליכה האופיינית לו, פתחו את מצעד העימותים, שהיה חייב להתבצע בסטייל ולכן נערך בבאטלים של ראפ בועט. אחריהם סער בעל הלשון המושחזת ואמסלם שיצא מתוך מקפיא והמבין כבר מבין, ליברמן וגולדקנופף, הכוכב החדש בשמי המפלגות החרדיות, מיכאלי ואבי מעוז, איש הימין הקיצוני, ואפילו דבוקת בן גביר וסמוטריץ' נגד צמד הגנרלים גנץ ואיזנקוט. מקפיץ ללא ספק, אם כי לא את מספר המנדטים אבל זה כבר סיפור אחר. 

כמו שכבר הספקנו ללמוד, לכל עימות חייב מנחה אסרטיבי שינהל את העניינים ביד רמה. בתוכנית של אתמול קיציס נתן את הבכורה דווקא לאלו שמצליחים להיות בולטים כמעט כמו הפוליטיקאים בבחירות הללו. יש לכם ניחוש? נגמר הזמן, היו אלה אייל ברקוביץ', שהוא אגב אחד החיקויים האהובים עליי ביותר של ערן זרחוביץ', שכל אחת מהדמויות שלו מתעלה על השנייה, ואילה חסון בכיכובו של יניב ביטון המצוין, האישה, העט והפאנל. 

אני די בטוחה ששמתם לב, שבמהלך השבוע הופצה תמונה די משעשעת של השרה ויו"ר הבית היהודי איילת שקד, בדיוק כשישבה לבד סמוך לשולחן גדול מדי בפרצוף תוהה. הרבה נאמר על התמונה הזו, שנדמה שמשקפת באופן מדויק ומצער את מצבה הפוליטי בשבועות האחרונים. אז גם ב'ארץ נהדרת' עלו על הגל, ושחזרו במדויק את התמונה ההיסטורית, וזה היה פשוט מדויק. אל תדאגו, גם שיר היה שם, אבל זה לא היה באטל כי בכל זאת, אין כל כך במי להתחרות. סליחה ומחילה. בכל זאת זה היה סולו מאוד נחמד. 

אוקיי, זה הרגע שחיכיתי לו. זוכרים את מערכון המקפלות של 'ארץ נהדרת' בגרסת שלהי 2010? השלמת פערים קצרה: מדובר בשתי מוכרות בחנות בגדים (עלמה ושני), שמטרת העל שלהן היא לסיים שיחות עם לקוחות במשפט הידוע "אוקי, יאללה, ממ ביי", הטעות במקור, ולחזור לקפל בקצב השיר של הזמרת קשה. בקיצור, המקפלות חזרו לסיבוב נוסף 12 שנים אחרי, אם כי בתום מייקאובר קצר וכמעט לא מורגש – הפעם הן עוטות חיג'אב, תיכף תבינו למה. הרקע לדברים הוא המחאה של קוני זארה אחרי שזכיין הרשת בישראל אירח את ח"כ גביר בביתו והוביל לחרם צרכני רחב, מה שחייב מערכון של בן גביר וסמוטריץ', איך לא, בזארה, וטוב שכך. 

גם פרק נוסף של אסי הבוטנאית בדימוס נחשף בפנינו, והפעם בעודה חווה רגע של התפקחות לגבי התנאים המחרידים של המורים בבית הספר שלה. קפה אין, מאף סוג, וכשמדובר בתה יש רק שקית אחת נודדת שנראית כאילו נשמרה מימי המנדט. בן רגע, מוצאת אסי רעיון יצירתי כדי להשיג תקציב לקפה של הבוקר, ומפתיע שאף אחד לא חשב על זה קודם. תקציב החינוך מרגיש די פאסה עכשיו. 

בקיצור, הפעם הבאה שבה נפגוש את חברי 'ארץ נהדרת' תהיה ביום הבוחר עצמו, בפינג פונג המסורתי עם יונית לוי בין מדגם לעוד כוס קפה עד השעות הקטנות של הלילה. אז כבר נהיה מנוסים יותר, נבין דבר או שניים, נסיר את כל הסמסים המטרחנים מהמפלגות, ונבין שתרמנו את חובנו לחברה ועשינו את ההחלטה הנכונה. או שלא. אל תדאגו יותר מדי, בבחירות השישיות נחשוב יותר לעומק. חג דמוקרטיה שמח.