אמש על מסך הטלוויזיה שלנו נחת ריאליטי השידוכים החדש של קשת 12 – "הקבוצה". במסגרתו 12 משתתפים התנתקו מהעולם החיצוני כדי להכיר אחד את השנייה ובתקווה גם למצוא אהבה. איך אתם שואלים? בוודאי שעם חברו הטוב ביותר של האדם, הסמארטפון. 

"ישבתי כל היום בבית והתכתבתי עם אנשים שאני לא מכיר בשביל אולי למצוא זוגיות", אומר ניב שגב שחולק דירה עם אהבת חייו, הכלבה אלזה. אז האם באמת אפשר להתאהב דרך קבוצת וואטסאפ? 

הקבוצה, קשת 12 (צילום: באדיבות קשת 12)
הקבוצה, קשת 12 (צילום: באדיבות קשת 12)

"הקבוצה" למעשה מגוללת על המסך את סיפור מציאת זוגיות בעולם המודרני. גבר ואישה (או בכל וריאציה אחרת) מחליקים ימינה האחד לשנייה באפליקציה, אחד מהצדדים שולף "אהלן", השני שולח סמיילי קורץ והניצוצות כבר עפים באוויר. הבעיה – לא מדובר ב"אהלן" היחיד שנשלח באותו היום. 

לא פלא ששי ב. (בחייאת, מישהו ראה עוד שי?), הסטארטפיסט שקיבל תעודת הוקרה מהבית הלבן, מתעקש לבסס בלעדיות ככל האפשר במשחק שבו האינטראקציה המרובה היא זו שתגרום לאנשים להבין במי הם מעוניינים, ובמי פחות. אז בואו קחו לכם עשר דקות, תעשו כוס קפה, ותגידו לו שאתם יכולים להיות רק איתו, סבבה? (אלא אם קוראים לכם שוהם).

מסתמן שהפורמט החדש של קשת מתהדר בשיטת תפסת מרובה לא תפסת. אילו היינו מסתפקים בשיחת וואטסאפ ולא היינו עוברים לספיד דייט טלפוני (דיינו), אילו היינו מסתפקים בספיד דייט טלפוני ולא היינו מוסיפים מדבקת "אני רק שאלה" (דיינו), אילו היינו מסתפקים בשאלות מביכות ולא היינו טסים לחו"ל עם מישהו שאנחנו לא מכירים (דיינו). 

נכון, אולי כל חלק לכשעצמו היה הכרחי להשגת מטרת הפורמט – אבל הפרק הראשון בהחלט הרגיש עמוס באינפורמציה שלא תמיד עברה חלק בגרון. 

ובכל זאת, ניצוצות 

עדן הכנרת מרמת גן פיתחה חיבור עם נדב שעסק בפעילות ציבורית רוב חייו, אלא שנדב פיתח חיבור במקביל עם נטלי שבכלל פלרטטה עם שי ב. בהודעות (עד שלא) – שאף החל לפתח חיבור עם יעל. הלב של ניב עושה רעשים מהשיחה עם עדן, אבל אז גם דר מזכירה את המילה 'ספא' והוא מתבלבל. (מבולבלים? גם אנחנו).

מבחינת הליהוק לא נרשמה הפתעה, כמובן שמדובר בקבוצה של אנשים נאים ומוצלחים שהגיעו לתוכנית על מנת לחפש אהבה. (כי אם זה היה תלוי בתוכניות ריאליטי רק ליפים ונכונים מגיעה זוגיות?).

נקודה לזכות הפורמט החדש, היא היכולת לקחת את החיים האמיתיים שלנו ולהגיש לנו אותם ככה, בלי תיבול מיוחד (לפחות לא עד הטיסה לחו"ל). התוכנית מספקת לנו הצצה למאחוריי הקלעים להתכתבויות, המיקבולים, הסינונים, חוסר ההבנה של קונוטציה בכתב, וההתרגשות מהודעה שחיכית לה. ככה, על המסך. השאלה האמיתית היא האם זה מספיק ל'פריים טיים'? רק הזמן ונתוני הרייטינג יגידו.