מדינת ישראל. הארץ היחידה כמעט שבה שמחים לאיד כשאדם סמוך מקבל דו"ח, מעדיפים לעמוד בפקקים מאשר לישון שעה פחות, ומסבירים למה התשובה הנכונה בידינו לפני שביררנו אם יש אמת בדברים. הארץ המובטחת היא גם המקום היחיד על הגלובוס בו משביעים כנסת בלי להבין בכלל איך הולכת להיראות הממשלה. אתם יודעים, בשביל העיקרון.

אבל גם זה קרה השבוע, ובשלישי האחרון התייצבו חברי הכנסת השמחים מהקואליציה והשמחים פחות מהאופוזיציה, ונשבעו אמונים לכנסת ישראל על כלל ויכוחיה ודרמותיה. ובדיוק כמו תמונת ראי מוגזמת יותר, כמו המראות האלה של האפקטים בלונה פארק, ערכה 'ארץ נהדרת' השבעה משלה. אם תרצו, נאמן למקור אך על ספידים.  

אז כמו שאמרנו, ממשלה או רעיון לממשלה עדיין אין, וממה ששומעים בכלי התקשורת הסיבה לכך כרגע היא בעיקר יו"ר הציונות הדתית ורצונו להיות שר הביטחון הבא של ישראל. גם בתוכנית של אתמול עלו על הגל, והבהירו לנו ברמזים עדינים מה זה אומר שתפקיד הוא פשוט גדול מדי למישהו, ולא חשוב שמות. אם אתם בכל זאת סקרנים – בצלאל סמוטריץ' פקד את האולפן עם מדי גנרל שגבוהים ממנו בראש, ומעד עליהם בדרך אל הכיסא.

ככה פשוט, ככה מצחיק. אחריו, בעוד סוג של הפוך על הפוך, הגיח אריה דרעי, החפץ בתיק האוצר, כשהוא מחופש ללא אחרת מהדמות האייקונית עם החלוק האדום מ'בית הנייר', זאת שילדים התחפשו אליה בפורים עוד לפני שאנחנו, המבוגרים, הבנו במה מדובר. אגב, גם נתניהו היה שם כמובן, פשוט הנחתי שזה ברור מאליו. נמשיך. 

ואם בקואליציה עסקינן, קבלו במחיאות כפיים חיקוי חדש – חברת הכנסת ועורכת הדין טלי גוטליב, ששמרה על מנטליות הרוח והצלצולים עליה שמרה ערב מערכת הבחירות, ולקחה תנופה גם אתמול לקראת מה שהיא מתארת כמייקאובר של מערכת המשפט. עוד חיקוי שלא נראה בבמה המכובדת של 'ארץ נהדרת', שלמען האמת חיכיתי לו הרבה מאוד זמן, הוא זה של יריב לוין. יובל סמו צלח ללא רבב את הכניסה לדמות העייפה והלאה, שמכניסה המון צבע למרות האפרוריות ארוכת השנים של יו"ר הכנסת לשעבר. משה גפני, יו"ר ועדת הכספים העתידי, לפחות על פי הימוריי, נכנס גם הוא להיכל התהילה באולפן, מולו הציבו את שדרן הרדיו נתן זהבי בחיקוי עצבני מתמיד. 

כמעט לא הזכרתי את גיבושון נשות הקואליציה השבוע, כשיפה דרעי, רבקה גולדקנופף, אילה בן גביר וגלית מעוז, הנשים של, התייצבו לארוחת צהריים עם רעיית ראש הממשלה המיועד הגברת שרה נתניהו. וכשכולם עושים דרמה מהעובדה שאילה הצטלמה בתמונת הבנות המסורתית כשהיא מחזיקה עליה אקדח, גם כאן לא פספסו את ההזדמנות הנפלאה הזאת והפכו את הנבחרת המשודרגת לספייס גירלז, על כל המשתמע מכך. למיטיבי הלכת בתחום להקת הבנות, חשוב שתדעו שכל אחת מהנפשות הפועלות קיבלה תפקיד משלה, אבל הוא היה קצת שונה מאלו בשנות התשעים. תפתחו את הראש. 

הממשלה עוד לא התחלפה, נתניהו עדיין ראש האופוזיציה, מה שאומר שלפיד, שנותר בינתיים ראש הממשלה, ניסה בכוחותיו הפוליטיים האחרונים להציל את שאריות הגוש מהחבורה שהתכנסה באולפנים של 'ארץ נהדרת'. ובאופן דומה להפליא למה שכנראה קרה בממשלת השינוי לשעבר, הוא ניסה לפתוח קבוצת וואטסאפ עם חבריו וכולם פשוט ברחו ממנה בחיל ורעדה. טוב, כולם חוץ מגנץ שהקליט משהו בטעות. חייבים לשמור על המסורת. ומילה אחת על הסטייל הבלתי נדלה של ראש הממשלה – הוא בחר את האאוטפיט של הזמרת נועה קירל שהגיע כתגובה לאמירותיו של קניה ווסט, רק עם בן גביר. חמישה דרקונים. 

ובסוף, רגע לפני שאנחנו שבים לעולם האמיתי בו אסור לצחוק מפדיחות שקרו בהשבעת הכנסת הרשמית, או לפחות לא לעשות זאת בפרהסיה - מערכון נוסף בסדרת המורה אסי, דמותה של תום יער המגלה בכל פעם מחדש את צומת הטי הצרה להחריד אליה נכנסת מערכת החינוך. 

תהיתם פעם איך קוראים למשהו שמדאיג אותך עתידית אבל מצחיק אותך מאוד בכאן ועכשיו? כנראה שהמילה הנכונה והמדויקת ביותר היא אסקפיזם, וזה שוב עבד כמו כישוף מ'הארי פוטר'. אפטר השבעה שמח.