מזל טוב, יש לנו כנסת, אפשר לנשום לרווחה. אמנם ממשלה עדיין אין אבל לפחות התקדמנו בכיוון, העונה הרביעית של 'קופה ראשית' התחילה להצטלם, חגיגה בפני עצמה, המונדיאל מתקרב ואפילו החורף חזר למי שמשום מה נהנה מזה. רגע לפני שתחגגו את כל הבשורות המשמחות, גם בנטפליקס הכינו לכם מטעמים משובחים לסוף השבוע, לא משנה אם תהיה שמש קופחת או חלילה סופת גשמים. שנפתח במלאכה?

פיפ"א - חשיפה: FIFA Uncovered

יכול להיות שתפסתי אתכם באמצע הספירה לאחור עד לחג המונדיאל, שיתקיים ממש בעוד כמה ימים. גם אם קניתם בירות ואתם מחכים בקוצר רוח, וגם אם הדבר היחיד שאתם מצפים לבואו הוא חנוכה בגלל הסופגניות, הדוקו שלפניכם הולך לעניין אתכם. אגב, סופגניות כבר יש במאפיות. 

'פיפ"א - חשיפה' מביאה באומץ את סיפורה של פיפ"א, פדרציית הספורט הבין־לאומית, או בקיצור - הגוף הבירוקרטי והמסועף שמנהל את כל ענף הכדורגל ברחבי הגלובוס. וכמו בכל ארגון היררכי, חושפת הסדרה שגם כאן קרו לא מעט אירועים שהשפיעו על קבלת החלטות, בדרך שהיא לא הדבר הכי כשר בעולם. זה נשמע טריוויאלי כי מדובר בהמון כסף, אבל ידעתם שאפילו להעברת מונדיאל 2022 לקטאר קדמה שרשרת פעולות די שנויה במחלוקת?

בקיצור, לפני שאתם שמים את הבירות מהפסקה הראשונה במקרר ומוודאים שיש במזווה שלכם אספקת נשנושים בלתי נלאית, תקפצו לכמה שעות של 'פיפ"א - חשיפה' ותבינו איך הכל עובד. כמובן אל תשכחו להיראות מופתעים כשתבינו שחאפרים, או נוכלים במילה מכובסת יותר, יש בכל העולם. לחיים אתגר וחיים הכט, שלום. 

''פיפא - חשיפה'' (צילום: צילום מסך נטפליקס)
''פיפא - חשיפה'' (צילום: צילום מסך נטפליקס)

אל תלכי: Don't Leave

זוכרים איך ישבנו מול 'הכלה מאיסטנבול' ודומותיה, טישו בהכנס, ופשוט לא הבנו מה יש בטלנובלות הטורקיות הללו שכל כך שובה את ליבנו? לפני שנתחיל לנתח בדיוק את רגעי ההתמכרות, יש בשורה בפי - סרט טורקי חדש מחכה שתתמכרו אליו. 

הפעם מדובר ב'אל תלכי', דרמה רומנטית ואפלה למדי, שפורס יריעה רחבה על מה זה אומר לסיים קשר בפתאומיות, ולחיות רגיל לכאורה בלי זה שתמיד היה שם. סמיח, הדמות הראשית, נאלץ לחוות זאת על בשרו. בת זוגו מסיימת את הקשר ביניהם בלי שום התראה מוקדמת, וכל מה שהקפיד להתעלם ממנו בכישרון מתחיל לצוף ללא שליטה. 

למרות ש'אל תלכי' היא ללא ספק סדרה מהסוג הזה שמדבר לכולם, היא עוברת לצופה באופן יחסית ריאליסטי, אם נשים בצד את הרומנים התכופים ומוזיקת הרקע שמלווה את הסרט. מפתיע לטובה, לא כבד וסוחט דמעות כמו שחשבתי. 

''אל תלכי'' בנטפליקס (צילום: צילום מסך נטפליקס)
''אל תלכי'' בנטפליקס (צילום: צילום מסך נטפליקס)

מדעי ההתנהגות: mind your manners

והגענו לפינת ה'אני מרגישה רע שאני צופה בסדרות שלא מעשירות את עולם התוכן שלי'. אפשר להירגע, לפניכם משהו מעניין עם שם קצת מטעה בעברית, שממש כיף להעביר מולו את הזמן וגם ללמוד משהו על הדרך. 

'מדעי ההתנהגות' מפגישה גברים ונשים בשלל גילאים עם שרה ג'יין הו, מורה לתרגול מיומנויות התנהגות, ויחד הם מנסים לעשות לעצמם עדכון גרסה ולשפר את הנימוסים וההליכות שהביאו אותם עד הלום. 

מבחורה שבעברית קוראים לה קלאברית שמעוניינת לשנות מעט את אופייה התזזיתי, לעקרת בית שמייחלת לשוב למעגל העבודה, הפיסה הטלוויזיונית הזאת מביאה איתה הרבה מאוד אופטימיות ואפילו קצת ביקורת עצמית, אבל באופן ממש לא שיפוטי. מומלץ לצפות אחרי הטלנובלה הטורקית שכבר שמתם בלו"ז, לחלוטין מאוורר את הצ'אקרות. 

mind your manners (צילום: צילום מסך נטפליקס)
mind your manners (צילום: צילום מסך נטפליקס)

האפוקליפסה הקדומה: Ancient Apocalypse

וקצת היסטוריה לסוף השבוע המתרגש עלינו. במסע מסביב לעולם, שככל הנראה ארך יותר משמונים יום, מחפש העיתונאי גרהאם הנקוק עדויות חבויות ומסתוריות לקיומן של תרבויות אבודות מתקופת עידן הקרח האחרון. 

שונה מאוד מסרט האנימציה המביא את רוח התקופה, הדוקו המונח מולנו מאפשר לדעת הרבה מאוד על מה גרם למחיקת אוכלוסיות שלמות מעל מפת העולם, ואולי (בלי ספוילרים), לחוות אותן מחדש בעזרת רמזים שאף אחד לא קיווה למצוא.  

חוששים מטביעה בתוך פרטים היסטוריים שקשה לעקוב אחריהם? אתם לא לבד. עשר דקות אחרי הפליי תבינו שלא רק שאתם לא טובעים, אלא שפצחתם בשחייה ממש נוחה בעבר, ואפילו לא צריך מצופים. 

''האפוקליפסה הקדומה'' בנטפליקס (צילום: צילום מסך נטפליקס)
''האפוקליפסה הקדומה'' בנטפליקס (צילום: צילום מסך נטפליקס)

חג מולד בלתי נשכח: Falling For Christmas

לא אשאיר אתכם במתח. לינדזי לוהן חוזרת. כן, אחרי כל כך הרבה שנות קריירה, עוד מימי 'אבא מתארס' ו'ילדות רעות', שלוו בקריסה ברמה האישית בכל מובן אפשרי, לוהן שבה אל המסך בסרט חגיגי במיוחד לרגל חג המולד. בלתי נשכח אמרו. מה הבעיה? לעולם לא היה לי קל יותר לשכוח סרט מאשר הפעם. 

אי אפשר שלא לשמוח מזה שלינדזי כן נראית כאילו מרד הנעורים הארוך שלה מאחוריה. אחרי שאמרנו את זה, 'חג מולד בלתי נשכח' הוא כל מה שהתעייפנו ממנו בקומדיות רומנטיות. הפעם מגלמת לוהן את סיירה, בחורה עשירה ומדושנת עונג שמקפידה על מסורת חג המולד ומפנקת את עצמה בחופשת סקי. לרוע מזלה, היא מקבלת מכה חזקה בראש וסובלת מאמנזיה כתוצאה מהתאונה.

במילים אחרות - אין לה מושג מי היא וכמה הונה מוערך בשוק. ואז, הו אז, מגיע גבר נאה  למראה ואב לילדה שבדיוק התאלמן, ומציע לסייע לה להיזכר בקורותיה. ונכון, הם מתאהבים כאילו היקום הקשיב לכל תחינותיהם ותחינותינו כאחד. 

אתם צודקים, להגיד משהו רע על קריירת המשחק המטאורית של לינדזי לוהן, לפחות כילדה, משול להודאה כי שניצל ופירה אינם מזון על. וברור שאי אפשר לבצע פעולה כה שערורייתית. אם נרצה ואם לא, הקאמבק הזה עשוי רע, משעמם, צפוי ולא מכניס לאווירת חג, אף חג. לוהן, אנחנו זוכרים לך חסד נעורים, בבקשה תני לנו להמשיך לעשות את זה.