לא ציפיתי שכבר בפרק הרביעי בתחילת הריאלטי החדש של יורם זק "הקבוצה" יהיו לנו ארבעה זוגות. בכל זאת, זוגיות טובה זה משהו שמתבשל על אש קטנה, נרקח לאיטו, עם הפתעות בדרך ומשברים שמהם מתפתחים הזוגות מתקרבים ומתאהבים, זאת רומנטיקה ששווה צפייה, שנעים יותר להתחבר אליה. במיוחד כשמדובר בזוגיות שצריכה להירקם בשלב הראשון נטו על בסיס תוכן ואופי וכריזמה ולא על פי החיצוניות הנסתרת מעיניהם של המשתתפים בניסוי.

התוכנית שהתחילה בקצב איטי עם רביצה ממושכת בספת הסלון כשהמאמץ היחיד המשוקע על ידי הרווקים והרווקות היה להקליד באצבעותיהן הודעות טקסט בנייד, תפסה בין רגע באופן מפתיע מקצב אחר, מהיר יותר, יש לומר מהיר מדי, והופה יש לנו כבר זוגות של העונה. ועל פי הפרומואים הרצים, בפרק הבא יירשם המפגש הראשון המכונן שלהם ביעד נחשק מעבר לים. ובמקום שנתמקד במפגש הראשוני של הזוגות,  הנופים הקסומים ואתר הנופש העוצר נשימה שנבחר כסט צילומים, הם שימשכו את הפוקוס מכוונת המשורר.  

אז מי הם הזוגות שלנו? בפרק הקודם זכינו לראות את הזוג הראשון של העונה - עדן וניב, לאחר שעדן שברה את ליבו של נדב. ניב המתוק והרגיש כל כך לעדן, או לדר ששבר את ליבה, לא מספיק רגיש לחבריו בקבוצה, ומנופף בכל הזדמנות שהוא בזוגיות עם עדן. נדב אכול הקנאה לא מצליח להתאושש מהעלבון ותחושת ההחמצה.

אל הזוג הראשון של העונה מצטרפים גם רועי ושוהם. אמש אזר רועי אומץ והציע חברות לשוהם שקיבלה את ההצעה באדישות גדולה. זה הרגיש כאילו היא מסמנת וי על עוד משימה, וכל מה שרצתה זה רק להיבחר ולא להישאר מחוץ למעגל. היא לא מפסיקה לדבר על כמה היא כמהה לאהבה, אבל נראה כי זאת תחושה שזרה ולא מוכרת לה. גם כשהיא נלהבת ורוקעת עם ידיה על השולחן, ההתלהבות שלה לא סוחפת ולא משכנעת, כי זה נראה כאילו היא קלועה בתוך עצמה.

אל רועי ושוהם הצטרפו הזוג הטרי שי ויעל, שהאמת, עד הפרק של אתמול לא הצלחתי להבין איך הם הפכו פתאום לזוג, מי הם בכלל, מאיפה צצו, איך הם נשמעים , מדברים, ומאיפה נוצר החיבור כי הם לא קיבלו זמן מסך, וכבר מתחילת העונה נוצר הרושם שהמתמודדים שהכי בולטים העונה או לפחות אלו שזוכים לפוקוס הראשוני הם נדב, ניב ,עדן ונטלי.

אל שלושת הזוגות החדשים שנפגשו במפגש הסמים המיסתורי על גג חניון נטוש ומרוקן מרכבים, וניסו בכוח להיכנס לתפקיד המצופה מהם  בריאלטי ולשחק כאילו הם נרגשים ונלהבים ממפגש לא מפגש, מצטרפים גם נטלי ונדב. אותו נדב שבאותו בוקר נדחה על ידי עדן ואיבד לגמרי תקווה, לפתע הוא נלהב ומרוגש, וליבו פועם בחוזקה כשנטלי זורקת לו עצם קטנטנה.

בפרקים הראשונים נדב עשה רושם טוב, של אדם עמוק, רגיש, מורכב ומיוחד אבל המהירות שבה הצליח להתגבר על עדן, תוך שעות ספורות, ולהתלהב מחדש מנטלי גרמה לי להטיל דופי באמינותו. אני מבינה את הפורמט ואני מבינה שהוא רוצה לקחת חלק במשחק בכל מחיר ולא למצוא את עצמו מחוץ לו בלי זוגיות, אבל הלו חבר, איפה קצת אותנטיות, וקצת פחות התלהבות, ואיפה הלב השבור, ולמה מילים כאלה מפוצצות כלפי נטלי. תסלח לי, לא אמין.

נטלי שהבינה שהייתה הבחירה השנייה של נדב, העדיפה דווקא אותו על פני ברק שהשקיע את כל זמנו ומרצו רק בה. ולמה? ככה, כי כאלו אנחנו בני האדם, דפוקים ומורכבים שאוהבים את הקשה של הלחם, שרוצים את אלו שלא רוצים אותנו, שלא השכלנו להבין שביזבזנו כל חיינו זמן ומאמץ על דברים שלא נועדו להיות שלנו. עד כמה הזוגיות של נדב ונטלי תחזיק מעמד? אני מהמרת שלא הרבה.

ואילו ברק היה מספיק אותנטי ונאמן לתחושותיו והודיע לקבוצה בפנים גלויות שהוא עוזב את המשחק. לפתע נפקחו עיניה של נטלי כשפניו הביפות של ברק נגלו לנגד עיניה, אז קלטה שהפסידה מציאה לא רעה בכלל. אני מהמרת, וייתכן שאני טועהה שאולי אחת מהרווקות שנותרו ללא רווק לצידן, מורן או דר, ינסו להפעיל את קסמן על ברק וישכנעו אותו לא לעזוב ולצאת איתן להרפקתאה. כי אין לי מושג איך עונה שלמה תשדר חומרים של ארבעה זוגות בלבד.