כפרומו לתוכנית של אופירה וברקו, אמש (שישי) הובטח לנו שסוף סוף מגיעים הליכודניקים להתראיין אצל הצמד. הכנתי את הפיצוחים והפופקורן, ומי לא בא? אף חבר כנסת מהליכוד, או מישהו מהמפלגה שיועד לו תפקיד של שר או תפקיד בכיר בממשלה שתקום.

מי כן בא? שני פעילי ליכוד, שסוגדים לביבי ולאדמה עליה הוא דורך. זכותם. כל אחד ומושא הערצתו. על עצמי אני יכולה להעיד שמעולם לא הערצתי הערצה עיוורת פוליטיקאי כזה או אחר, ואף פעם לא הייתי מקובעת על מפלגה מסוימת. אם מפלגת שלטון פישלה, היד לא רעדה לי כאשר שמתי בקלפי פתק של מפלגה יריבה.  

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

והנה מגיעים לאולפן של הצמד, שני מעריצי נתניהו, חביבים וחייכנים ומרוצים מתוצאות הבחירות ושכנראה עוד בהיותם ברחם אימם, נשבעו אמונים למפלגה אחת בלבד ולעומד בראשה, וגם אם יתגלו בה פגמים וחריקות מדאיגים ומטרידים, הם לנצח ידבקו בנטייתם הפוליטית ולא יזוזו ממנה אפילו מילימטר.

אממה? אם אתם, כאקטיביסטים נלהבים, כבר מגיעים להתראיין אצל שני מראיינים, שלזכותם ייאמר, מעולם לא פחדו לתת בראש לנציגי המפלגה שרוב העם בחר בה, לפחות תגיעו מוכנים ותגנו עליה בכבוד, ואל תבלבלו לנו בשכל עם שיח רדוד, שטחי וילדותי. "תתנצלו בפני נתניהו" הם מציעים לאופירה וברקו "אם אתם רוצים שהליכוד יבוא להתראיין אצלכם". אני בטוחה שאפילו נתניהו בעצמו שהוא שפיץ לא קטן, היה מעדיף נציגות שתהלל ותשבח אותו בצורה עניינית ומושכלת יותר.

במקום זה קיבלנו מהשניים מסר חד משמעי. נפתלי בנט אשם בכול. כשאופירה מזכירה להם שהיתה קורונה שעשתה בלגן בכלכלה העולמית ולא רק בישראל, מה עונים הפעילים? שבתקופה של נתניהו כולם היו עשירים ושבעים.

לטעמם בנט אף אשם במצב הבטחוני. כשברקו מזכיר להם שגם בתקופת נתניהו היו פיגועי טרור, מה עונים השניים? מה פתאום? ביבי עשה מלחמה בעזה והארץ שקטה 40 שנה. 

כשברקו מזכיר להם שגם הקואליציה פתחה במערכה בעזה שהיתה מוצלחת ומהירה, השניים מגמגמים תשובה לא ברורה, אבל מקפידים לחזור על המשפט הנדוש שבנט אשם בכול. ביוקר המחיה, במצב הבטחוני, באלימות בכבישים, בזיהום האקולוגי ובמחירים המאמירים של נייר הטואלט במרכולים. בנט לא סתם אשם, הוא "נוכל", מדגישים השניים. ועכשיו יכתבו המצקצקים ברשתות, שאופירה וברקו תמיד מזמינים לאולפן רק אנשים שמסיתים נגד נתניהו. לא ראיתי שאותם אקטיביסטים שהוזמנו, עוסקים באדיקות במלאכת הפיוס וההרגעה, כאשר הם טופלים האשמות בלי סוף על היריבים הפוליטים. אז מי כאן מסית?

אולי יש לכם איזושהי מילה טובה להגיד על הקואליציה, מתעקשים אופירה וברקו למול הפעילים הנחושים. בכל זאת, אחרי המלחמה האחרונה, יש שקט בדרום ובלוני תבערה כבר לא שורפים את שדותינו. לשניים, ככל שיתאמצו, אין אף מילה טובה להגיד. כלום. נאדה, הם עונים בפסקנות כמעט מעוררת חלחלה.

הייתכן שאופירה וברקו, בכוונה הזמינו את שני הליצנים האלה, על מנת להראות את הפנים האמיתיות של בוחרי הליכוד? כי הרי לא חסרים בין אותם בוחרים, גם אנשים אינטליגנטים יותר.

עכשיו במאמר מוסגר. אם שיטת הבחירות היא כזאת שמאפשרת גם למי שזכה למעט מנדטים, לחבור למפלגות אחרות ולהקים איתן קואליציה, גם אם ברוב קטן, מדוע בנט נחשב נוכל? הוא לא עשה שום דבר לא חוקי. כל זמן שלא קיים חוק שקובע שמפלגה חייבת לקבל מספר מסוים של מנדטים על מנט לשלוט, היכן בנט שגה, שהוא זוכה לכאלה "מחמאות"?

הממתק של הערב אצל אופירה וברקו (או הגלולה המרה, תחליטו אתם), היה איווט ליברמן. האם תלחץ את ידו של שר האוצר הבא דרעי, שישב בכלא על עבירות מס? שואלת אופירה את ליברמן. האחרון, הידוע במיליטנטיות שלו ובהבטחה שנתן בזמנו שהוא יחסל את הנייה אם יקבל את תיק שר הביטחון, סיפק הפעם תשובה פושרת ולא ישירה, ורק ציין שהוא יעביר את התפקיד לבא אחריו, בצורה מסודרת.

מה ניתן להסיק מכך? שמרוב האכזבה והמפלה שספגה הקואליציה, קולם של נציגיה נשמע היום רפה וחלש מתמיד, ואני חוששת שהם לא יהפכו לאופוזיציה לוחמת כפי שהם מבטיחים. ואם זה המצב, מי יילחם למשל באיזושהי החלטה מטורפת לתקוף את הגרעין באירן? או מי יילחם בפיסקת ההתגברות שמאיימת על מערכת המשפט? או בחוקים מחמירים שיפגעו ברוב החילוני? הרי מי שמצדד בפיסקת ההתגברות טוען שהשופטים לא חסינים מפני ביקורת, אז הטענה שכנגד היא, שגם הממשלה לא חסינה מפני ביקורת, ולכן בג"ץ חיוני לפקח על תפקודה התקין, הערכי והמוסרי.

ציפינו שאחרי הבחירות תהיה הכרעה וסוף סוף ננשום לרווחה, ומה קיבלנו? רק ספקות, בלבול ותהיות לגבי העתיד. אבל ברקו לא דואג. מקסימום, נצא להפגנות. הוא רק שכח, שהפגנות, טבען לדעוך באותה מהירות שהן התלקחו. נבחרי הציבור יודעים זאת ולכן הם לא מודאגים. ובנימה אופטימית זו, אנו מבשרים שנטפליקס כבר עובדת על העונה הבאה של סאגת הבחירות בישראל והיא תהיה מותחת ומעניינת מאי פעם