אברי גלעד, אחד הקולות הדומיננטיים בתקשורת ובתרבות הישראלית לאורך העשורים האחרונים, חוגג היום (שני) את יום הולדתו ה-60. מי שהתחיל כמגיש תוכניות בידור ופופ קלילות, לרוב לצד ארז טל, והפך עם השנים למגיש אקטואליה דעתן, אוהב לעורר סערות מדי פעם. הוא היה מראשוני אנשי התקשורת שעברו מהשמאל לימין, הוא בז במוצהר לכללי הפוליטיקלי קורקט, הוא לא מהסס להביע דעות חריגות, ואלו הדברים שקנו לו אוהדים רבים ושונאים רבים גם יחד.

הנה כמה מהסערות הבולטות שעורר גלעד בשנים האחרונות:

בשנת 2017, בתוכנית הבוקר של "רשת 13" בהנחייתם של גלעד, הילה קורח ומיה זיו-וולף, התעורר ויכוח בין המגישים סביב "מאורעות כפר קוסרא" שהתרחשו באותו שבוע. גלעד, באופן מפתיע, הצדיק הפרות סדר של מתיישבים בכפר קוסרא, ואמר כי רבים מתושבי הכפר השתתפו בפרעות נגד יהודים, "וזה לא יכול לעבור ללא תגובה".

"הלילה היו פרעות... פרעות זה אולי מילה קשה... תושבי יהודה ושומרון הגיעו לכפר ועשו שם בלאגן", אמר אז גלעד, והוסיף: "יופי". הילה קורח, שהגישה איתו תוכנית, לא נותרה אדישה והרימה את קולה על גלעד: "יופי?! לדעתך יופי? באיזה עולם?! באיזו טענה?!".

בשנת 2018 הלך לעולמו העיתונאי אורי אבנרי, מהדמויות הבולטות במחנה השמאל הישראלי. גלעד בחר לתקוף אותו מיד לאחר היוודע דבר מותו במילים חריפות: "השבוע התפרסמה צוואתה של אמו של אבנרי. בין היתר כתבה בה כך: 'לבני אורי אבנרי ת.ז. 39517, מרחוב רופין 10א', ת"א איני מורישה אפילו אגורה שחוקה אחת מאחר ולא טיפל בי ובמקום זאת הלך לבקר אצל הרוצח יאסר ערפאת'. עוד התפרסם השבוע כי אבנרי התנכר למשפחתו, לחבריו, ואפילו לחתוליו התייחס באכזריות. כמו כן בחר לא להביא ילדים לעולם, זכותו כמובן, ומזלם של הילדים שלא באו לעולם הזה".

פעמים רבות ההתחברות לאויב המר ביותר של עמך היא בסך הכל קריאה של הרצון להרגיש אהוב, להיות שייך, לרפא פצעים עתיקים בנפש, ולא באמת אידאולוגיה. זאת רק תחפושת. לולא פגיעתם בנו היתה כה חמורה, היה ראוי שננהג כלפיהם בחמלה ונחבק את הילד הפגוע שבהם", הוסיף גלעד.

בשנת 2019, לאחר השריפה בכנסיית הנוטרדאם בפריז, רמז גלעד בשידור כי האירוע נבע מהצתה שביצעו מוסלמים, על אף שלא הייתה כל טענה לגבי כך מצד אף גורם רשמי, והשריפה ככל הנראה נבעה מעבודות השיפוץ שנעשו במקום. "אנחנו רואים עכשיו לחץ של מוסלמים על נוצרים בכל העולם. בצרפת גל של שריפות של כנסיות", אמר גלעד במהלך השידור.

כתבת חדשות החוץ של הערוץ, עמנואל אלבז פלפס, שהתארחה באולפן, ביקשה לסתור את דבריו של גלעד וציינה כי לפי החקירה הראשונית בצרפת, אין כלל קשר בין השריפה לאירוע טרור. "בוא רק נגיד שנוטרדאם לא קשור למה שאתה מדבר עליו כרגע", הבהירה פלפס. "אני לא מאמין לאף מילה שהם אומרים. הם מפחדים מהצל של עצמם ועוד יותר מפחדים מהמוסלמים", השיב גלעד.

בשנת 2020 תקף גלעד בחריפות במהלך שידור בגלי צה"ל את המגישים אופירה אסייג ואייל ברקוביץ': "כשאדם בספורט מראיין ראש ממשלה וכך הלאה, זה אבסורד, אני פותח טלוויזיה ורואה את הראיונות האלה, אני כבר לא ילד, ואני מתבייש שזה הפריים טיים שאנחנו רואים". בתגובה, אברי גלעד תקף את אופירה וברקו ואמר: "כשאני רואה את הדברים האלה, אני מתבייש שאני באותו מקצוע". 

באותה שנה הפתיע גלעד כאשר למרות זיהויו עם הימין הפוליטי, אמר בראיון לגלי ישראל כי הוא מעדיף ממשלה עם הרשימה המשותפת מאשר ממשלה בראשות בנימין נתניהו: "אני חושב שהנזק של המשותפת בממשלה היום הוא קטן יותר מהמשך נזקו של רה"מ שהרכבת שלו ירדה מהפסים לעבר מיכל האמוניה הקרוב".

בשנת 2021, במהלך תכניתו "השיח" בגל"צ, גלעד פנה למאזיניו בבקשה די תמוהה ואמר "אם במקרה אתם פדופילים נשמח לשוחח איתכם בעילום שם או עם טשטוש קול, כי מעניין להבין". גלעד הסביר את רצונו לראיין פדופילים בטענה כי "התופעה הזאת הולכת וגוברת ככל שהרשתות החברתיות והנגישות לאפשרות להיחשף לחומרים האלה ולפתות ילדים יותר קלה וזמינה, והוסיף "יש תחושה של התפוצצות של התופעה או הסטייה הזאת".