נתוני הרייטינג של "הקבוצה" לא מביאים נחת לקשת 12, ולמה? כי אנשים מתקשים להתחבר לפורמט חדש, במיוחד כשיש היצע רב של תוכניות ריאליטי על המסך, שאנחנו כבר רגילים ומכירים ומורגלים אליהן היטב. נתוני הרייטינג שהתרסקו עבור "הקבוצה" היו כתוצאה של פתיחה מאד איטית לתוכנית. הרווקים והרווקות שישבו כל אחד ספונים בספת הסלון בביתם וכל הפרק התבסס על הודעות בקבוצה ובין חברי הקבוצה, בלי תנועתיות או דינמיקה תקשורת חזיתית ובלי כל האקשן שנדרש לפתיח טוב וסוחף. רק מי שבאמת פינה מזמנו ונתן צ'אנס למשהו חדש ומרענן גילה המון חן דווקא בפרטים הקטנים. אבל היי, חבריי המלומדים, מניסיוננו, הדברים הטובים באמת בחיים מגיעים בקצב איטי, מתפתח ומה שמגיע מהר גם נעלם באותה מהירות שבא. למרות שחוקי המשחק משתנים כשמדובר במסך הטלוויזיה ושם יש רק בוס אחד, רייטינג. אין רייטינג - אין המשכיות קיום. 

בעיני אם יורם זק היה בוחר כבר בעונה הראשונה במשתתפים מפורסמים, היה לו קל יותר להטביע הרגלי צפייה ל"קבוצה" ולהפוך אותו לשחקן מרכזי במגרש הריאליטי. תוכנית חדשה, פורמט חדש, מתמודדים אנונימיים, וגם ימים לא ברורים לצפייה, אולי זה קצת יותר מדי זר ומנוכר עבור הצופה. אבל אני חוזרת אחורה בזמן, שנת 2008 אני נכנסת לאח הגדול העונה הראשונה, אין לי מושג לאן נכנסתי ולאיפה אני יוצאת ועד כמה אני אצטער בדיעבד על ההחלטה המטופשת שלי להשתתף בדרעק הזה. גם האח הגדול העונה הראשונה, לא גרף נתוני רייטינג מוצלחים בפרקים הראשונים, לקח חודש או אולי קצת יותר עד שהתוכנית תפסה תאוצה והפכה למכונת רייטינג.

ובכל זאת בקשת כבר מיד נערכים מחדש לאור התרסקות הרייטינג, ומזיזים את משבצת השידור של הקבוצה לפריים טיים שני, טעות, טעות מרה בעיני, אם לכם שם בקשת אין אורח רוח ואתם לא משדרים לצופה אמונה שלמה במה שאתם משדרים גם אם ההתחלה מעט מקרטעת, למה שהצופים יאמינו?

ובכל זאת, למרות נותני הרייטינג, אני ממליצה בחום, לכל מי שוויתר כבר על ההתחלה, שיחזור לעקוב אחר ימי השידור של "הקבוצה", כי הוא מפספס את אחת מתוכניות הריאליטי הכיפיות ששודרו על המסך. אתרים נחשקים מעבר לים, זוגות מקסימים, שחלקם אוהבים, חלקם משחקים למצלמה וחלקם מצטערים על הבחירה השגויה, אהבה, רומנטיקה, לב שבור, משימות קלילות, מה צריך עוד בחיים?

עוד פסיכופט שצורח ומאיים על דיירי הבית? עוד קללות וגידופים שהפכו לשפה השגורה שלנו בפריים טיים? לא מספיק לנו האלימות הגואה בחברה שלנו? ואח"כ אנחנו מופתעים לשמוע מה קרה למדינה שלנו, על עוד רצח נתעב של אותו אופנוען שדקר למוות גבר שחצה עם אישתו במעבר החצייה. למה שנתפלא כשאנחנו צרכני תרבות נמוכה, שמשתוקקים לראות על המסך דם, מריבות, אלימות. חברה שהופכת מיום ליום ליותר אלימה, כי היא גם צורכת תוכן אלים ובכך הופכת אותו ללגיטימי. אז תעשו טובה במיוחד לטובת הנוער המקסים שגדל בקרבנו, תעשו שינוי, תתחילו לתת הזדמנות לתכנים ערכיים יותר, חיוביים ונעימים יותר. ו"הקבוצה" היא כזאת. קלילה, כיפית, זורמת ולגמרי שווה צפייה.