בחודש אוגוסט האחרון העיתונאי משה נוסבאום חשף במכתב לעובדי חברת החדשות כי הוא אובחן כחולה במחלת ניוון שרירים - ALS: "אני בשלבים ראשונים של ALS - מחלת ניוון שרירים חשוכת מרפא". כעת, בראיון לאתר "שווים", פורטל חדשות לאנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם, סיפר נוסבאום על ההתמודדות שלו.

"בעצם עכשיו אני קולט בפעם הראשונה שגם אני עושה משהו למען אותו ציבור של בעלי מוגבלויות, וזה כבוד גדול גם לי", סיפר נוסבאום. "אני מרגיש הלכה למעשה בתגובות שאני מקבל, אני נוהג מדי יום שישי ללכת לשוק מחנה יהודה. ביום שישי לפני שבועיים, באה אליי אישה שאני לא מכיר ואומרת לי 'נפלת לי משמיים, אבא שלי קיבל לפני שבועיים שבץ מוחי לא פשוט, אתמול הוא התעורר. הבוקר, כשאמרתי לו שאני הולכת לשוק - הוא אמר לי שהוא זוכר שנוסבאום הולך כל יום שישי לשוק. אם תפגשי אותו תגידי שרק בזכותו החלטתי להילחם'". והוסיף: "כשאני שומע משהו כזה, זה נותן לי רוח גבית, לא שאני נותן לאחרים, זה מוסיף לי עוד כוח למאבק".

בהמשך סיפר נוסבאום על המכתב שהוציא לעובדי חברת החדשות: "זה הוציא אותי מהארון", וסיפר כי למרות ההחלטה הראשונית להמעיט בזמן מסך, הוא ממשיך להופיע רבות בשידור. "זו תוצאה של ההחלטה שקיבלנו, המנכ"ל שלי, אבי וייס, ואני, כשבאתי לספר לו. אחרי שגם הוא הזיל דמעה, והנה אני מספר את זה בפעם הראשונה, למרות שהוא לא מתגאה בזה, שאלתי אותו והוא אמר: 'ככול שזה תלוי בי, אתה ממשיך כרגיל'".

"יש לא מעט אנשים מבוגרים שאומרים לי 'תענוג לשמוע אותך, אתה מדבר לאט, ואנחנו מבינים", הוסיף העיתונאי.

עוד התייחס נוסבאום לפסקת ההתגברות: "המגמה הכללית, להצר את ידי בתי המשפט, מסוכנת מאוד, גם בהיבט של זכויות האדם והפרט, כי המגנים הראשונים על הזכויות האלו הם בתי המשפט ובעיקר בית המשפט העליון. אם אכן יחוקקו את פסקת ההתגברות ויוכלו לעקוף את בתי המשפט. זה יכול להוביל למחוזות שלא חלמנו עליהם, ובכך הסכנה".

נוסבאום התייחס גם לצלם רונן אקרמן, שגם הוא התמודד עם מלחת ה-ALS ובחר לסיים את חייו בהמתת חסד: "אני אופטימיסט חסר תקנה. אני ראשית מאמין שחלק מהמחלה, לפחות שלי, הוא בראש. אני חושב שאם אני אמשיך להיחלם ולהאמין שאני יכול, ייתכן מאוד שאני גם אצליח. במושגים שלי הצלחה היא לא להחלים. זה כרטיס לכיוון אחד, אין דרך אחורה. ההצלחה אצלי תהיה למנוע הדרדרות נוספת של המחלה לשאר חלקי הגוף, על זה אני נאבק, ובזה אני מאמין שאם רצון ועם רוח גבית אני אוכל".