יגאל גואטה היה אחד מחברי הכנסת היחודיים והמסקרנים במפלגת ש"ס בשנים האחרונות. לפני כחמש שנים, הוא הגיש מכתב התפטרות בעקבות דרישת רבנים בתנועה שזעמו על כך שהשתתף בחתונת אחיינו הגאה. כעת, כשהוא כבר לא בפוליטיקה, הוא מספק אמירה מעניינת בקשר לראש הממשלה ששלט במדינה בשנים האחרונות - בנימין נתניהו.

"חתונת ההומואים - רק הקש ששבר את גב הגמל": יגאל גואטה חושף למה באמת הודח מהכנסת

הצצה לגולשי "מעריב אונליין": רפי רשף בשיחה אישית עם יגאל גואטה, על אביו שצעק על נשיא המדינה ובאילו נסיבות, על ההיכרות המפתיעה עם אשתו ולמה סלח לאריה דרעי על ההדחה מהכנסת?

יגאל גואטה (צילום: פלאש 90)
יגאל גואטה (צילום: פלאש 90)

איך אתה מסביר את זה שהפריפריות, בסוף, שאתה רואה ומבקר בהן, ומבקר אותן - בסוף מצביעות לבנימין נתניהו?
"שאלה מאוד גדולה, אולי שאלת חיי בכל מה שקשור לה להנהגה במדינת ישראל. זה משהו לא הגיוני, אתה פוגש אדם מהפריפריה ואתה שואל אותו 'איך הפרנסה שלך?' והוא אומר לך 'על הפנים', ואתה שואל 'ואיך הדיור? ואיך הילדים? ואיך החינוך?' וזה... 'על הפנים, על הפנים, על הפנים - ביבי המלך!".

אז תסביר לי.
"קשה לי מאוד, זו אולי אחת התעלומות של החיים שלי. יכול להיות שבגלל שהציבור של הפריפריה... פעם קראו לזה מזרחים, היום קוראים לזה פריפריה, בסופו של דבר הגיעו ממדינות שיש שם מלך והנאמנות למלך היא אבסולוטית, לא מערערים על המלך".

כזכור, גם אמר סיפק גואטה אמירה מעניינת בקטע מתוך התוכנית "המטבח המנצח VIP". בקטע השופטת רותי ברודו שואלת את גואטה האם הוא לא מתגעגע לפוליטיקה והאם היה חוזר, והוא משיב: "לבד לא. אם יש עוד 100 איש שמוכנים להתאבד בשביל האזרחים - כן!".

"לא אנשים שמגיעים לכנסת, ואחרי יומיים מתקלקלים", המערכת יותר חזקה מהם. זה מקום שמקלקל את האנשים. כשאני יושב בכנסת ואילן גילאון נותן הצעה לתת שכר מינימום לנכים, אומרים לנו 'יש משמעת קואליציונית, צריך להצביע נגד'", הוסיף.

עוד אמר גואטה: "כאילו מה? יש מישהו בכנסת מה-120 החברים בה שיכול להסביר לי איך הוא מבין שאותו נכה, שההכנסה היחידה שלו היא 2348 שקלים חי? והצבעתי עם אילן גילאון נגד הקואליציה. הרי מה קרה? זה שהלכתי לחתונה של ההומואים, זה היה רק הקש ששבר את גב הגמל".

"בא אליי יושב ראש הקואליציה ואומר לי: 'תקשיב, אני הולך להעניש אותך'. אמרתי לו: 'נשמה שלי, אני נולדתי בקריית שמונה וגדלתי בפרדס כץ. אתה לא מסוגן להעניש אותי, ומי אתה בכלל שתעניש אותי? מה זאת החוצפה הזאת. אתה פשוט מתקלקל מיום ליום, ועוד קצת מתקלקל, ועוד קצת מתקלקל. מתקלקלים כי אין להם עמוד שדרה", ציין.