עוד לא התחילה העונה וכבר היא נגמרה, עוד לא התחלנו להתוודע למשתתפי הריאלטי החדש "הקבוצה", להכיר את נבכי נפשם, נקודות החולשה שלהם, ברגעים היפים והפחות, כדי שנרגיש חיבור מסוים לדמות אחת ונתעב אחרת.

עוד לא הספקנו לעקוב אחר הקשר שנרקם בין הזוגות, כי הם נעצרו בשלב ההתחלתי של היכרות שטחית, מבלי שחוו משבר שגדלו ממנו, לא רק שהעונה נגמרה מעט מדי, מוקדם מדי, לצערי נראה כי כל הפורמט הזה סיים את דרכו. מה שאמור היה להימרח לנו על המסך למשך שלושה חודשים של מכונת רייטינג, התכווץ לחודש שידור קצרצר שנזרק לשעת שידור לא רלוונטית.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חבל שכך, כי ריאלטי הקבוצה הוא מסוג הדברים שאני הייתי שמחה לראות יותר על המסך, אם כבר ריאליטי טראש, אז כזה. כבר מיציתי את התחרויות המוזיקליות שיצאו לי מכל החורים, מיציתי את מהדורות השבט הארוכות והמתישות עם גיא זוארץ, ואת בית האח הגדול וכל המסרים השליליים שמוצגים בו לבני הנוער שלנו ואת אותה מנגינה מאוסה שמתנגנת ברקע האח הגדול שמושמעת בחיינו יותר מההמנון הלאומי.

אני בטוחה שעם מעט ליטושים, תובנות ושינויים, הריאלטי "הקבוצה" יכול היה לקבל מקום אחר של כבוד על המסך. בדיוק כמו "חתונה ממבט ראשון" אבל קצת אחר ופה קבור הכלב.

הצופים לא באמת נתנו לו הזדמנות, כי הבינו מהר מאד שדם לא יוצא להם מפה. כבר ניתחתי בטורים הקודמים שלי, את הסיבות בגינן הקבוצה לא צלחה את הרייטינג, והמעט שבהן הן החוסר במריבות, עימותים ואלימות מילולית, שהצופים כ"כ אוהבים והתרגלו לראות, המקצב האיטי, הפתיח שרבים אמרו שהתיש עד לעייפה עם חוסר דינמיקה ותנועתיות בין המשתתפים, ועוד סיבות נוספות שמניתי. אבל היום נפל דבר והבנתי מה הסיבה העיקרית שהריאלטי נכשל, "הודעות הטקסט".

אנחנו בעידן של רשתות ותקשורת מוקלדת, הממעטת בפגישות פנים מול פנים ואינטראקציה חברתית שיוצרת חיבור. לא פעם דיברו על הפחד מהעתיד לבוא, והטכנולוגיה המתקדמת שתהפוך אותנו לסוג של רובוטים שסובלים מריחוק ובידוד חברתי. וזה ניכר בריאליטי "הקבוצה", התקשורת במסרונים לא אפשרה לנו הצופים להתחבר, לא לדמויות ולא לעלילה.

טקס ההודעה האחרונה תחת חופה מרגשת, יכל בקלות להפוך לרגע מכונן, פוטוגני וסוחף בו מכריזים חברי "הקבוצה" על הכוונות העתידיות שלהם ולאן מכאן, אבל הוא הסתיים בהודעת טקסט ארוכה ומתישה שהקריא הצד המקבל. אפילו אני, שהגעתי מלאה בכוונות טובות לקבל בחיבוק את הריאלטי החדש, איבדתי את זה לגמרי, איך אפשר להתחבר? איך אפשר לחוות ולהרגיש כששני אנשים עומדים מתחת לחופה ומקריאים אחד לשנייה מסרונים משעממים שהועתקו מגוגל, מבלי שאין ניצוץ במבט או עיניים שמצטלבות ומסגירות את הרגשות, אפילו הדמעות של רועי לא ריגשו כי שוהם לא ראתה אותו בוכה כי הייתה כולה מרוכזת בלהקריא את ההודעה החופרת שלו.

על פי הערכות הגסות זכיינית קשת הפסידה כמה מיליונים טובים מהריאליטי "הקבוצה" שכשל, אבל הם הצליחו ליצור חיבור ושידוך בין שני זוגות שכבר עשו את הצעד הבא בקשר הכולל מגורים משותפים. ניב ועדן זוג מקסים, אבל עזבו אותם כזוג כי זה פחות מעניין, תודו שתתגעגעו לקולו הערב והנעים של ניב, שבעיני הוא הליהוק הטוב ביותר של העונה בגלל העומק והדרך בה הוא מתבטא, הייתי שמחה לראות עוד ממנו.

ושוהם ורועי זוג לא מריח ולא מסריח, שלא הביאו לנו הרבה על המסך, חוץ מ"אני מת" של רועי והמקצב האיטי והמתיש של שוהם שנרדמת עוד שנייה רק מלדבר. לפחות קברינטי קשת שהיו אמונים על השידוכים המוצלחים, יכולים להתנחם בעובדה שמקומם בגן עדן מובטח.