כמה טוב שבקשת 12 למדו שלא טוב האדם ללא תוכנית היכרויות בפריים טיים, ודאגו לנו לחלופה הולמת ברגע ש"הקבוצה" התרסקה החוצה מהמסך. אלא שהפעם, קיבלנו משהו אחר – לא עוד צעירים רווקים ותל אביבים שמשודכים לעוד צעירים רווקים ותל אביבים בקונסטלציות כאלו ואחרות – אלא משהו שקול יותר, בוגר יותר, ממש הפרק ב' של תוכניות הריאליטי.

בקונספט החדש – "דייט להביא הביתה", רווקה מפורסמת בוחרת שני רווקים לצאת איתם לדייט ראשון משותף, אך קצת שונה מהרגיל. שני הגברים הנבחרים הגיעו לארוחה משפחתית של המנחה והשחקנית, סיגל שחמון – והאמת, לא היה מביך כמו שחשבנו.

נכון, השילוב של ארוחה משפחתית ודייט ראשון גורם גם לנו להתנועע בכסא באי נוחות ולתכנן מסלול בריחה, אבל הבחירה לאחד בין השניים זה בדיוק מה שמבדיל את התוכנית (ובואו, אם זה לא מספיק מביך אז להוסיף תחרות לעסק לגמרי קנה אותנו).

"שואלים אותי למה את לבד?", מספרת שחמון בפתחו של הפרק ומשיבה לאותם חטטנים, "אני מאוד יודעת מה אני צריכה, או יותר נכון מה אני לא צריכה, למה אני לא מוכנה יותר". וכאן חברים, כל ההבדל - אפשר להתחבר ואפשר גם שלא, אבל הכנות ששחמון מביאה איתה למסך הטלוויזיה שלנו באמת שובה את הלב.

"דייט להביא הביתה" היא למעשה מסלול מקוצר לזוגיות, והם לא באו לשחק משחקים (לפחות לא כרגע). איך אמרה סיגל? "לחפש אהבה בגיל 50 זה לא כמו בגיל 30", אז מסתבר שגם ריאליטי של מחפשי אהבה בני 30 או מחפשי זוגיות בני 50 – הוא לא אותו דבר.

ואז, הגיעו צחי ואמנון

בהתייעצות עם חברותיה בחרה לעצמה סיגל שני גברים פוטנציאלים, שהם איך לא – הפכים גמורים. צחי הטבעוני הגיע עם סירי חריימה מן הצומח וחוסר חשק לשתות יין, בעוד אמנון נכנס אל שטח האש עם לוק תל אביבי מעוטר ביין ושוקלד.

ומכאן, החל לו ערב של צבירת נקודות – אמנון מחמיא למסגרות במקום לילדים, ומנגד צחי עוזר להגיש מרק (1:0 לצחי). אמנון חושף שהיה מורה ליוגה ומקבל מהקהל קולות התפאלות, אלא שצחי משווה ומעלה עם מתנה שהכין (2:0) – אתם עוקבים?

לאורך כל הארוחה נראה שצחי פשוט מנצח בנוקאאוט – המשפחה נשבת בקסמיו של הבחור שבילה חמש שנים מחייו בכפר דרוזי וזנח את כל רכושו כדי לטייל באופנוע. ומנגד, נראה שקצת נחבא מהכלים ונסתר מתשומת הלב של הבוחנים הוא אמנון, המורה ליוגה שהמיר את מקצועו לשטיפת מכוניות כי הוא מסרב להיות צבוע עם עצמו.

אלא, שלמרות הרעש והצלצולים שלכאורה הביא איתו צחי, נראה שדווקא רגע אחד במטבח הוא שעשה את כל ההבדל. "את מזיעה בעיניים", משפט שלא נתפס סקסי לכל הדעות – אך משום מה כבש את סיגל והוביל את השנייים להתחבק ארוכות מרוגשים. פה, כבר כולנו ידענו.

סיגל, שלקחה לעצמה לילה להבין את מה שאנחנו כבר הרגשנו, נוסעת עם בוקר אל ביתו של אמנון אל עבר הדייט השני. אנחנו מוכנים לפרק ב' (או ג', או ד', או ה'...).