"טרול", נטפליקס

פיצוץ בהרי נורווגיה מעיר משנתו טרול הרים עתיק, שמתחיל לצעוד לכיוון אוסלו ובדרכו זורע הרס ומוות. כיאה וכרגיל בסרטי גודזילה כאלו, מסוק צבאי נוחת ליד אזור עבודתה של חוקרת מאובנים אמיצה ואוסף אותה לישיבת הקבינט הנורווגי להתייעצות כיצד לבלום את הטרול, ובעיקר למלחמות עם יועצי ראש הממשלה שאינם מוכנים לקבל את סמכותה של האישה הצעירה, שכמובן צודקת בסוף.

בעיקרון, טרול נורדי הוא יצור מעניין יותר מעוד גודזילה שגרתית. הוא חי בין אלף לאלפיים שנה. הוא יכול להיות ענק או גמד (בסרט הוא ענק). הוא די טיפש (הנקבה חכמה ממנו במעט). משך ההריון של טרולצ'יק נע בין עשר ל־15 שנים. חשיפה לשמש גורמת למעיהם להתנפח ולהתפוצץ ומביאה למותם. הם שובים בני אדם ומעבידים אותם. וכל ילד סקנדינבי יודע שאם לא יצחצח את שיניו היטב כדי להיפטר מטרולי השיניים הקטנטנים שנתקעו שם בארוחה, יהיו לו צרות גדולות.

אומנם, לאור כל אלה, הטרול הוא טיפוס בהחלט ססגוני יותר מ - נאמר - גודזילה אמריקאית שהתפתחה לממדי ענק רק בגלל קרינה גרעינית שגרתית, אבל בכל הקשור לאקשן - ליכולת ההרס שלו - הוא די חלוש, וגם כיסיהם של המפיקים הנורווגים לא עמוקים דיים כדי ליצור תחושת בלהות של ממש. בתוספת לעלילה שגרתית וחסרת תחכום מלכתחילה, אם מזדמן לכם לפגוש טרול ברחוב, כוונו אליו את הפנס של הסלולרי וגמרנו. יותר מזה לא שווה להשקיע בסרט הזה.

לראות או לוותר: סרט מיותר שמטריל (איך לא) את הצופה.