השחקן עמוס תמם חוזר לככב בסדרת המתח של "Yes", "המדובב: חשבון פתוח". כמה שנים אחרי תום העונה הקודמת, אנחנו חוזרים לעולם המעושן של הקריות, לעונה שמתרחשת על רקע הבחירות המקומיות לראשות העיר.

בראיון ל"מעריב אונליין" סיפר תמם על החזרה לתפקיד "חתול הרחוב", הקושי שחווה עם הרקע שלו כילד מרמלה והגרסה החדשה של "קזבלן" בה איתי לוי מגלם את הדמות האהובה שיגלם תמם בגרסה הקודמת.

למה אנחנו מצפים בעונה הזו?
"'המדובב: חשבון פתוח'. אנחנו מצטרפים לחבר'ה שלוש שנים אחרי, דוד שזה אנוכי, משתחרר מהכלא. זה קצת היפוך של העונה הקודמת בה אסא השתחרר מהכלא. דוד משתחרר למציאות בה אין לו כסף, הוא כבר לא דוד העוצמתי שהוא היה. סופי (אניה בוקשטיין) מכרה את החברה, היא רצה לראשות העיר, ודוד מבחינתו יוצא מהכלא כדי להיות האיש החזק שהוא היה. זה מתחיל טוב, זה מתחיל בזה שדוד ואסא משתפים פעולה. איך הם קוראים לזה? 'כץ את כץ יזמות'. אבל במשפחת כץ, כמו במשפחת כץ, יהיה הרבה דם, ואש ובלאגן".

נשמע לי כמו 'קין והבל 2022'
"אתה לא טועה בגדול".

ספר לי על קווי הדמיון בינך לבין הדמות של דוד
"וואו, זה תמיד ככה. בקווים החיצוניים אין באמת דמיון. דוד כץ, אני לא אגיד עליו שהוא עבריין, אבל הוא חתול רחוב. הוא גדל במשפחה הרוסה, בעונה הזו אנחנו גם זוכים לראות את האבא שהיה להם, שהוא לא היה איש קל. דוד מבחינתו, זה אדם שרוצה להצליח, אדם שרוצה להיטהר. אבל במובן הזה של מישהו שרוצה להצליח מאוד, שרוצה להשיג מהחיים את התוצאה הכי טובה שאפשר מבחינתו - להיות יזם הנדל"ן מס אחד בארץ, בהקשרים האלו מבחינתו, של הרצון והמוטיבציה אני מאוד מתחבר אליו. קצת פחות לדרך".

עמוס תמם בריאיון ל"מעריב", צילום קיץ ברבנר

באמת לאחרונה דיברת על הילדות שלך ברמלה, שבעבר קצת התביישת במקומות מהם באת. וקצת כמו דוד אתה פורץ קדימה, יש פה תנועה בסוג של לכפר על העבר?
"גם כשאמרתי שהתביישתי במקום ממנו באתי, דיברתי על תקופה בה הייתי מאוד צעיר. הייתי ילד יותר, כשהייתי נער או איש צעיר, יש את הקטע שאתה יוצא מהבית ואתה רוצה... באיזשהו שלב אתה מבין שאתה לא תצליח אם לא באמת תישאר עם הבית שלך. עם היסודות שלך, לכן אני קצת מתרעם על המקום הזה, אני לא רוצה לברוח. ואולי בעונה שלישית, דוד יבין שכדי להצליח באמת אתה צריך להתחבר לשורשים שלך, ולא לנסות להתנער מהם - אולי הוא יחווה ניצחון סוף סוף".

לאחרונה עלתה גרסה חדשה ל'קזבלן' איתי לוי לקח לך את התפקיד. איך אתה מרגיש עם זה?
"קודם כל הוא לא לקח לי את התפקיד. עשינו 500 הצגות בקאמרי, אני מאוד מפרגן לאיתי וגם לעופר חיון, שניהם עושים את התפקיד. עוד לא יצא לי לראות כי אני מופיע די הרבה. אבל אני אומר שכמה שיותר - יותר טוב. אני מפרגן להם וגם שמעתי שזה מקסים. אני אבוא לראות".