בשנים האחרונות סרטים דוקומנטריים בסגנון "פשע אמיתי" כובשים את העולם. נוכלים ומתחזים, משמעון חיות - "נוכל הטינדר" - שהציג את עצמו כבנו של איל ההון לב לבייב ועקץ נשים במיליוני דולרים, ועד אנה סורוקין, צעירה רוסיה שהתחזתה ליורשת מיליונים גרמנייה תחת השם אנה דלבי, וכך הצליחה למשוך בעורמה כספים מבנקים, להימלט מבתי מלון מבלי לשלם ולהונות את חבריה המיליונרים וזכתה לסדרה עלילתית שמבוססת על סיפורה בנטפליקס.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עם ההצלחה של הטרנד בעולם, גם בערוצים המסחריים קופצים על עגלת הפשע, ואמש שני הערוצים המרכזיים הציגו סרטי דוקו-פשע משלהם.

אחרי שבחודש פברואר "רשת 13" כבר הספיקו לרכב על הגל שיצר "נוכל הטינדר", עם עריכה מחדש ושידור של סרט שצילמה אותו מירי מיכאלי במרץ 21, גם ב"קשת 12" החליטו לגשת לסיפורו של לבייב הצעיר - והפעם עם תוספת מעניינת.

בסרטו של חיים אתגר "האישה שהפילה את נוכל הטינדר", קייט קונלין, מי שהייתה בזוגיות עם סיימון לבייב עם התפוצצות הפרשה ובמשך שנה וחצי, חשפה לראשונה את הסוד הגדול שסיימון מסתיר. בפרומואים לפרק שודרו האיומים ששלח לבייב לקונלין: "רוצה מלחמה, אין בעיה", אומר לה לבייב בהודעה בהצצה לפרק. "אני אוריד לך את הטלפונים, אני שילמתי עליהם, אני אכריז עליהם כגנובים. יא שרמוטה, יא שרלילה, יא מסריחה. אני מרסק אותך, לא יצא איתך אף גבר, לא ייגעו בך עם מקל".

"אני מוריד לך את האינסטגרם מחר, כל מה שאת רוצה", הוסיף "נוכל הטינדר". "רוצה מלחמה? בואי מלחמה. תראי את זה, ואני אגיד לך את זה גם באנגלית. לכל פעולה תהיה תגובה. את חכמה יותר? בואי נלך, אין בעיה. יאללה, שיהיה בהצלחה".

סימון לבייב מאיים על האקסית לקראת החשיפה של חיים אתגר (באדיבות קשת 12)

נראה כי העניין סביב לבייב מסרב לשכוך, והחלק הראשון בסרטו של חיים אתגר השיג אמש נתון נאה של 16.7 אחוזי רייטינג ו-388 אלף צופים.

באותו הזמן בחרו ב"רשת 13" לחזור לסיפור פשע אחר שהסעיר את ישראל. בר בן סעדון ויובל מוצפי היו זוג צעירים נורמטיביים שחשקו בחתונה מהחלומות. סיפור האהבה ביניהם התפתח והם נשאבו לחיי מותרות, בילויים ושימוש בסמים. כשהכסף אזל, בר פחד שאהובתו תעזוב אותו והיה מוכן לתת את חייו כדי לממן את החיים שהתאוותה להם. האהבה הזו הובילה לשרשרת מעשי שוד של סניפי בנק בגוש דן ב-2017."שודדי הטודו בום", כינתה אותם המשטרה, בעקבות המסרונים שהחליפו השניים ביניהם לאחר שוד מוצלח: "אני בדרך הביתה, טודו בום".

בסרטים של אלי סניור ומירי מיכאלי, בראיון נדיר מבית הכלא, בן, שודד ה"טודו בום", סיפר על סיפור האהבה הבלתי יאומן שהוביל אותו לשדוד בנקים, וחשף כיצד כשנתפס על ידי המשטרה, עשה הכל כדי להציל את אהובתו יובל ממאסר.

הצצה ל"פשע אמיתי": שודדי הטודו בום נחשפים לראשונה. באדיבות רשת 13.

הסרט של "רשת 13" הסתפק בנתונים של פחות ממחצית מאלו של "נוכל הטינדר" וסיים את הערב עם 8.6 אחוזי רייטינג ו-216 אלף צופים.

"קרתגו" של "כאן 11" הסתפקה ב-4 אחוזים ו-100 אלף צופים.

ברצועת החדשות, הובילה אמש מהדורת "קשת 12" שקיבלה 13.5 אחוזי רייטינג ו-361 אלף צופים, על פני מהדורת "רשת 13" שקיבלה 8.1 אחוזי רייטינג ו-225 אלף צופים. במקביל, מהדורת החדשות של "כאן 11" קיבלה 5 אחוזים ו-125 אלף צופים.