אחת הקלישאות הכי שחוקות על הציבור הישראלי היא שהוא שונא להרגיש פראייר. וכמו בכל קלישאה שחוקה, יש בה בסיס של אמת. מי שצפה אתמול בפרק של "הזמר במסכה" לא יכול היה שלא להרגיש שבערוץ 12, וסליחה על משחק המילים שהולך לבוא, השתינו עליו בקשת.

איזו פדיחה: בוויקיפדיה חשפו מי העכבישה ב"זמר במסכה", ומיד הסירו - אך אנחנו הספקנו לראות

תקציר הדברים למי שפספס: היה זה לכאורה פרק רגיל של התוכנית (למעט ניב רסקין שהחליף את עידו רוזנבלום כמנחה) - שש דמויות חדשות הוצגו, רמזים נרמזו, ניחושים נוחשו, אופירה עשתה ניימדרופינג לכל העולם ואשתו - עולם כמנהגו נוהג. אלא שלפתע, לקראת הסיום, הכריז רסקין על "אתגר" שלקחו השופטים על עצמם - הם חייבים להיסגר על שם אחד בלבד כניחוש לזהותו של המתמודד שהפסיד (ומה כבר הסיכוי לנחש במכה ראשונה מתוך אלפי שמות של מפורסמים בישראל) - ואם הם טועים, אין חשיפה והמתמודד ממשיך. וכמה מפתיע, הם טעו.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כדאי להזכיר לקודקודים בקשת עובדה פשוטה: הפורמט שלהם הפך להצלחה גדולה כל כך רק ואך ורק בזכות החשיפות, בזכות אלמנט ההפתעה, בזכות משחקי הניחושים עם החבר'ה שלך, בזכות האפשרות לראות דמויות מכובדות כמו גדי סוקניק או פרופ' גרוטו יוצאים לפתע מתוך תחפושות מוגזמות. עם כל הכבוד למנחה, לשופטים, להפקה המהוקצעת ולביצועים, כל אלו אינם העיקר אלא נועדו להנעים את זמננו עד לקליימקס של הפרק, הוא החשיפה. אין חשיפה - אין עניין.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

פרק של "הזמר במסכה" שלא מסתיים בחשיפה, כמוהו כמשחק גמר בכדורגל שמסתיים בתיקו ולא הולך לפנדלים. בלי רגע השיא, אנחנו נשארים עם תוכנית שבה בסך הכל ראינו כמה בובות שרות ושמענו כמה חידודים של שחר חסון. זה, עם כל הכבוד, לא ממש מלהיב. מתוך ארבעה פרקים ששודרו בעונה הטרייה, שניים לא הסתיימו בחשיפה, כשהאחרון, כאמור, הוליך את הצופים שולל ממש עד לרגע האחרון. אם ככה זה הולך להימשך, הקהל שאימץ באהבה את התוכנית יבין את העניין, יגיד תודה ויעבור למקומות אחרים.