הבוקר (חמישי) התכנסו זוכי טקס פרסי האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה לילדים ונוער לשנת 2022 על סט צילומים מיוחד שנבנה ברחבי מדיטק חולון והצטלמו לסרטונים ייעודיים שיציגו את הישגי הסדרות והתכנים אותם הם מובילים.

"כאן חינוכית" היא המנצחת הגדולה של הטקס, שנערך זו השנה השניה שבה מתקיים הטקס ששם בקדמת הבמה ענף רחב של יצירה טלוויזיונית מצוינת המיועדת לקהל הצעיר. "כאן חינוכית" זכתה בלא פחות מ-20 קטגוריות מתוך 21, מתוכן 8 פרסים ל- "כראמל", הכוכבת הגדולה של השנה; הסדרות "האחיין שלי בנץ" עם 4 זכיות; "ילדי בית העץ" ו-"להציל את חיות הבר" עם 2 זכיות כל אחת.

הזוכים בטקס פרסי האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה לילדים ונוער 2022: "כראמל" - הזוכה הגדולה של הטקס עם 8 פרסים וביניהם: סדרת הדרמה, התסריט, פרס השחקן והשחקנית ועוד. "האחיין שלי בנץ" - עם 4 פרסים וביניהם: הסדרה הקומית, התסריט ועוד. "ילדי בית העץ" - שנה שנייה ברציפות ששירלי דשא זוכה בפרס הבימוי לסדרה הקומית. "להציל את חיות הבר"- שנה שנייה ברציפות לסדרת התעודה האהובה על הילדים.

בקטגוריות האישיות: יובל סמו - זוכה שנה שנייה ברציפות בפרס השחקן הקומי על תפקידו ב"אבא מטפלת", לירית בלבן - קטפה את פרס שחקנית הדרמה הטובה על "כראמל", נטע רוט - נבחרה כשחקנית הקומית הטובה ביותר על "לבד בבית", יובל סגל - נבחר כשחקן הדרמה הטוב ביותר על  "כראמל". בין מגישי הפרסים: אלונה סער, רוני דלומי, דניאל מורשת, עדי ביטי, עודד פז, עומר נודלמן ועוד.

העיתונאים המסקרים באופן שוטף את ענף המדיה והטלוויזיה הגישו פרסים גם הם: קיץ ברבנר - "מעריב", איתי יעקב - "וויינט", אסף גולן -"ערב טוב-גיא פינס", דוד סער - "ישראל בידור",  דורית מזרחי - "כאן תאגיד השידור הציבורי", יואב גינאי - גלי צה"ל, יוני פרוים - "פנאי פלוס", יפעת הללי אברהם- "מאקו", לירון זייד - "חדשות 12", מאיה כהן - "ישראל היום", משה בוטבול - "פרוגי", נריה קראוס - "חדשות 13", סמדר שיר - "ידיעות אחרונות", ערן סויסה - "ישראל היום", קרינה שטוטלנד - "לאשה", רז שכניק - "ידיעות אחרונות", שגיא בן נון - "וואלה".  

השנה, הוחלט לשנות את אופי הטקס ובמקום אירוע "מסורתי" המתקיים באולם אחד ומכנס את המועמדים בכל הקטגוריות (בדומה לטקס הטלוויזיה של "הגדולים" ופרסי אופיר), הוחלט לייצר אירוע שמדבר בשפת ה- Z  ולצלם 18 סרטונים עם הזוכים, כאשר שחקנים המזוהים עם עולם זה מעניקים להם פרסים כשלצדם עיתונאים המסקרים באופן שוטף את ענף המדיה והטלוויזיה.  

שוני נוסף המבדיל בין טקס זה לטקסים אחרים של האקדמיה נעוץ בעובדה שהוא היחיד שמשתף את הקהל הרחב שמשפיע על התוצאות. אלפי בני נוער הוזמנו לקחת חלק בבחירת הזוכים וקולם מהווה  50% לצד חברי האקדמיה.

ליאור ששון, מנכ"ל האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה: "אנחנו מתרגשים להעניק את הפרסים היוקרתיים למצטייני היוצרים בתחום הטלוויזיה לילדים ונוער. מדובר בתוכן משובח ברמה בינלאומית ובעל משמעות תרבותית לעתידנו כאן. זו הזדמנות להודות למתחרים המצוינים שהשתתפו בתחרות ולקהל היעד שאפשר לנו לאתגר את הפורמט של משדרי הענקת הפרסים ולחגוג בדרך חדשה. ברכות לזוכים ולזוכות".  

במהלך הערב, יעלו מקבצים של 3 סרטונים שיציגו זוכים ב- 3 קטגוריות שונות. את הפרס לציפי שביט- זוכת פרס מפעל חיים, יעניק ראש עירית חולון מר מוטי ששון. שלומי לאופר הינו עורך תוכן הטקס ומשה שתיבי הינו המפיק. השנה הוגשו לתחרות 35 סדרות: 11 סדרות דרמה, 7 סדרות קומיות, 6 תוכניות לגיל הרך,  6 תוכניות מגזין ו-4 סדרות תעודה.